×

مراد از ابلاغ رای هیات ، تسلیم نسخه ای از آن به محکوم علیه براساس مقررات قانونی در باب ابلاغ است

مراد از ابلاغ رای هیات ، تسلیم نسخه ای از آن به محکوم علیه براساس مقررات قانونی در باب ابلاغ است

مراد-از-ابلاغ-رای-هیات-،-تسلیم-نسخه-ای-از-آن-به-محکوم-علیه-براساس-مقررات-قانونی-در-باب-ابلاغ-است
بسمه تعالی
تاریخ 8/2/75 شماره دادنامه 17 کلاسه رپونده 75/17
مرجع رسیدگی : هیات عمومی دیوان عدالت اداری
شاکی: علیرضا شمس یوسفی
موضوع شکایت و خواسته: نقض رای صادره از شعبه هفدهم در پرونده کلاسه 74/584 با استناد به تبصره های 2و3 ماده واحده قانون الحاق 5 تبصره بمواد 15و18و19 قانون دیوان عدالت اداری.
مقدمه: شاکی بشرح شکایتنامه تقدیمی اعلام داشته اند: همانطوریکه مستحضرید آرای هیاتهای بدوی و تجدید نظر تخلفات اداری بایستی توسط کارگزینی ها و ادارات ذیربط دستگاه متبوع مستخدم به مستخدم طبق قانون دادرسی مدنی ابلاغ شود و منظور از آرای هیات همانطوری که مستحضر هستید عین رای است که توسط هیات ها و با مهر و امضاء اعضاء صادر میشود بایستی نسخه ای از رای که توسط هیاتها صادر شده و بامضاء رسیده و متضمن محکومیت یا تبرئه است به مستخدم ابلاغ شود ولیکن کارگزینی بانک ملی بجای اینکه عین رای به اینجانب ابلاغ نماید طی نامه شماره د/3/2421 - 21/1/67 محکومیت صادره در رای غیر قابل پژوهش را باینجانب ابلاغ نموده است. این نامه قسمتی از مفاد رای را ابلاغ نموده است در حالیکه طبق قانون و آئین نامه اجرائی می بایست خود رای را باینجانب ابلاغ میکرد. در این رابطه به دیوان شکایت نموده دیوان (شعبه هفدهم) همان نامه کارگزینی را ابلاغ رای می داند و تایید نمودند و شکایت اینجانب را خارج از موعد قانونی یکماه تشخیص و قرار به رد آن صادر نموده است, در حالیکه نه بانک مدعی ابلاغ رای است نه رای به من ابلاغ شده, تقاضای نقض و فسخ رای صادره از شعبه هفدهم دیوان را دارم.
هیات عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست حجه الاسلام و المسلمین حاج شیخ حسین محقق و با حضور روسای شعب دیوان تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره باتفاق آراء بشرح آتی مبادرت بصدور رای می نماید.
رای هیات
مراد از ابلاغ رای هیات تسلیم نسخه ای از آن به محکوم علیه براساس قانون آئین دادرسی مدنی درباب ابلاغ است. و چون نامه شماره د/3/21/24 - 21/1/67 بانک بعنوان شاکی نسخه ای از رای مورد نظر قانون تلقی نمیشود, لذا اعتراض شاکی بلحاظ عدم ابلاغ رای بنامبرده وارد میباشد و دادنامه معترض عنه از این جهت نقض و رسیدگی مجدد به شعبه دیگر دیوان محول می شود.
هیات عمومی دیوان عدالت اداری حسین محقق قمی - قائم مقام دیوان عدالت اداری

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 17

تاریخ تصویب : 1375/02/08

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.