×

تقاضای ابطال تصمیم متخذه در صورتجلسه اداره امور آزمایشگاهها و تصمیم متخذه توسط مدیر کل دفتر نظارت و ارزیابی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

تقاضای ابطال تصمیم متخذه در صورتجلسه اداره امور آزمایشگاهها و تصمیم متخذه توسط مدیر کل دفتر نظارت و ارزیابی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

تقاضای-ابطال-تصمیم-متخذه-در-صورتجلسه-اداره-امور-آزمایشگاهها-و-تصمیم-متخذه-توسط-مدیر-کل-دفتر-نظارت-و-ارزیابی-وزارت-بهداشت-درمان-و-آموزش-پزشکی
بسمه تعالی
تاریخ 1/9/76 شماره دادنامه 124 کلاسه پرونده 76/70
مرجع رسیدگی . هیات عمومی دیوان عدالت اداری
شاکی . آقای حسن منتظم و غیره
موضوع شکایت و خواسته . ابطال تصمیم متخذه در صورتجلسه مورخ 25/8/72 اداره امور آزمایشگاهها و تصمیم متخذه در نامه شماره 19339 / 13 / 35 مورخ 22/10/72 مدیر کل دفتر نظارت و ارزیابی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی .
مقدمه : شکایات طی دادخواست تقدیمی اعلام داشته اند با استناد به صورتجلسه مورخ 25/8/72 کمیسیون قانونی آزمایشگاهها پرونده متقاضیان تشخیص طبی مشمول خدمات قانونی موکول به پایان طرح نیروی انسانی گردیده است . همچنین در مورد عضویت در هیات علمی دانشگاهها علوم پزشکی باز شاهد عدم همکاری مسئولین ذیربط بوده ایم و بطور صریح اعلم نموده اند که فارغ التحصیلان رشته دکتری علوم آزمایشگاهی نمی توانند به عضویت هیات علمی در آیند که این نیز بر خلاف مصوبه شورای عالی برنامه ریزی در خصوص نقش و توانائی و ضرورت و اهمیت این رشته است . این اقدامات خلف مقررات مربوط می باشد در خواست ابطال آنها را دارند .
مدیر کل دفتر امور حقوقی وزارت بهداشت طی نامه شماره 2959 /9/ف 7/7/76 در پاسخ به شکایت اعلام داشته اند : 1 ـ مشمولن قانون مربوطه به خدمت پزشکان و پیراپزشکان مصوب سال 67 و اصلاحیه سال 70 و همچنین قانون جدید سال 75 باید مدت خدمت مقرر در قانون مذکور را در نقاط مورد نیاز وزارت بهداشت درمان و اموزش پزشکی برای مدت محدود انجام دهند لذا ایجاد آزمایشگاه تشخیص طبی توسط گروه مذکور که باید مسئولیت اجرائی و فنی آن را بر عهده گیرند در مدت خدمت قانونی امکان پذیر نمی باشد . کمیسیون با توجه به اینکه در ان واحد دو وظیفه در وزارت بهداشت درمان و اموزش پزشکی و موسسه خصوصی مقدور نیست صلاحیت این افراد در تایید نمی نماید که این امر منطقی و مطابق اصول علمی و فنی و منطبق با قانون می باشد .
2 ـ در خصوص استخدام به عنوان عضو هیات علمی دانشگاههای علوم پزشکی لازم به ذکر است که اولا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و دانشگاههای علوم پزشکی در استخدام افراد مختار هستند و اجبار قانونی وجود ندارد تا گروهی الزام مراجع مذکور را به استخدام در خواست کنند .
هیات عمومی دیوان اداری در تاریخ فوق به ریاست آیت الله موسوی تبریزی و با حضور روسای شعب دیوان تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء به شرح آتی مبادرت به صدور رای می نماید .
رای هیات عمومی
چون اعتراض شکایت مبتنی بر اعلام مغایرت بخشنامه های مورد اعتراض با قانون خاصی یا احکام شرع نمی باشد به لحاظ عدم اجتماع شرایط و ارکان مقرر در ماده 25 قانون عدالت اداری موضوع به کیفیت مطروحه قابل طرح و امعان نظر در هیات عمومی دیوان عدالت اداری نمی باشد و پرونده به شعبه سیزدهم اعاده می شود .
رئیس هیات عمومی دیوان عدالت اداری
سید ابوالفضل موسوی تبریزی
-------------------------------------

جمهوری اسلامی ایران
وزارت بهداشت ، درمان واموزشی پزشکی
صورتجلسه شماره 10 کمیسیون قانونی آزمایشگاهها مورخ
25/8/72
کمیسیون قانونی آزمایشگاهها ساعت 7 صبح روز سه شنبه بریاست معاونت محترم امور درمان و در محل دفتر ایشان و با حضور آقایان دکتر مکرمی مدیر کل دفتر نظارت دکتر محمدی رئیس انستینو رازی دکتر آسمار معاون انستیو پاستور دکتر کمالیان دکتر ملک نیا دکتر رحمانی مفرد دکتر نظری دکتر فتح اله زاده دکتر مسعود امامی دکتر کریمی تشکیل جلسه داد و پرونده های زیر مورد بررسی و تصویب قرار گرفت .
1 ـ خانم دکتر شکوه السادات سجادی قبول مسئولیت فنی موقت آزمایشگاه دی برای آخرین بار به مدت شش ماه
2 ـ آقای دکتر علی عبدی نژاد همکاری و اجازه امضاء اوراق آزمایشات بی هوشی در آزمایشگاه پاستور مشهد
ضمنا موارد ذیل نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت :
1 ـ بررسی پرونده متقاضیان تاسیس آزمایشگاه که مشمول خدمات قانونی نمی باشند موکول به پایان طرح نیروی انسانی گردید .
1 ـ قبول مسئولیت فنی آزمایشگاه بیمارستان مهرگان اصفهان توسط آقایان دکتر ابتهاج پیشوا میکروبشناسی و دکتر عباس کرپاسیان بیوشیمست مجددا مطرح و مخالف گردید .
2 ـ در خصوص متخصیص تک رشته ای فارغ التحصیلان از خارج کشور مقرر گردیده است در صورتیکه درخواست تاسیس آزمایشگاه نمایند پرونده مورد بررسی قرار گیرد .
3 ـ درخواست آقای دکتر کورش عسگری در خصوص تاسیس آزمایشگاه در رشت مطرح و مخالف گردیده .
4 ـ تاسیس آزمایشگاه در درمانگاه امیر تهران توسط آقایان دکتر اکبرزاده خیاری دکتر عباسعلی رسنمی دکتر غلامعلی واسطی مطرح و موافقت نگردیده .
5 ـ تعویض مسئولیت فنی آزمایشگاه بیمارستان پارس تهران مطرح و اعلام نظر شد ضرورت تعویض و معرفی مسئول فنی قانونی آزمایشگاه توسط آقای فرید فرحی انجام پذیرفته .
شماره : 19339/13/35 - 22/10/1372
جمهوری اسلامی ایران
وزارت بهداشت ، درمان واموزشی پزشکی
ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی اردبیل
بازگشت بنا به شماره 3165 / 33 / ب 22/8/72 در خصوص آقای دکتر بهزاد جعفر زاده به استحضار می رساند فارغ التحصیلان دکتری علوم آزمایشگاهی نمی توانند به عنوان عضو هیئت علمی در دانشگاهها خدمت نمایند . ک
دکتر بهرام عین اللهی
مدیر دفتر نظارت و ارزیابی

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 124

تاریخ تصویب : 1376/09/01

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.