×

تامین هزینه روشنائی معابر را از محل عوارض مقرر بر مصرف برق موضوع ماده 11 قانون برق ایران

تامین هزینه روشنائی معابر را از محل عوارض مقرر بر مصرف برق موضوع ماده 11 قانون برق ایران

تامین-هزینه-روشنائی-معابر-را-از-محل-عوارض-مقرر-بر-مصرف-برق-موضوع-ماده-11-قانون-برق-ایران

وکیل


بسمه تعالی
تاریخ 8/8/67 شماره دادنامه : 68 کلاسه پرونده : 65/16
مرجع رسیدگی . هیات عمومی دیوان عدالت اداری
شاکی : آقای عطاء الله سلیلی
طرف شکایت : شرکت برق منطقه ای تهران . اداره برق منطقه یوسف آباد
موضوع شکایت و خواسته : اعتراض بوصول 10% از کل مبلغ مصرفی بعنوان خدمات و روشنائی
مقدمه و گردش کار : شاکی بشرح دادخواست تقدیمی اعلام داشته است که اداره برق منطقه یوسف آباد علاوه بر نرخ مصوب شورای اقتصاد دستور داده است که از اول سال 61 ده درصد هم از بابت خدمات و هزینه روشنائی معابر از مشترکین وصول گردد. و چون وصول هر نوع پول از مردم ؟؟ مالیات است بدون مجوز قانونی وجهه قانونی ندارد و این دستور باید لغو شود و آن مبالغی که اخذ کرده اند باید مسترد گردد.
با انجام تبادل لایحه با شرکت سهامی برق منطقه ای تهران شرکت مذکور در مقام پاسخ اعلام داشته است : حسب گزارش امور مالی و ذیحسابی این شرکت هیات محترم وزیران ضمن تصویبنامه شماره 1096 مورخ 4/2/65 آن قسمت از مواد مندرج در تعرفه ها و شرایط عمومی تعرفه های برق مصوب شورای اقتصاد که عوارض موضوع ماده 11 قانون سازمان برق ایران را به صفر کاهش داده بود لغو و کماکان تامین هزینه روشنائی معابر را از محل عوارض مقرر بر مصرف برق موضوع ماده 11 قانون ایران و تبصره 2 آن برقرار نموده است پرونده با این کیفیت بتاریخ فوق در جلسه هیات عمومی دیوان عدالت اداری به ریاست حجه الاسلام حاج شیخ محمد علی فیض و با حضور روسای شعب مطرح و پس از بحث وبررسی و انجام مشاوره به شرح آتی مبادرت به صدور رای می نماید.
رای
نظر به اینکه مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای تهران طی نامه شماره 392 ق / 2182/61/4 مورخ 10/3/67 اعلام داشته است مصوبه شورای اقتصاد ضمن تصویبنامه شماره 2096 مورخ 4/2/65 هیات وزیران لغو گردیده و کماکان تامین هزینه روشنائی معابر را از محل عوارض مقرر بر مصرف برق موضوع ماده 11 قانون برق ایران و تبصره 2 آن برقرار نموده است لذا موضوع شکایت منتفی است.
محمد علی فیض رئیس هیات عمومی دیوان عدالت اداری

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 68

تاریخ تصویب : 1367/08/08

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.