×

موضوع رسیدگی به اعلام تعارض آراء صادره از شعبه ششم دیوان

موضوع رسیدگی به اعلام تعارض آراء صادره از شعبه ششم دیوان

موضوع-رسیدگی-به-اعلام-تعارض-آراء-صادره-از-شعبه-ششم-دیوان

وکیل


بسمه تعالی
تاریخ 8/11/63 شماره دادنامه : 104 کلاسه پرونده : 63/63
مرجع رسیدگی . هیات عمومی دیوان عدالت اداری
موضوع رسیدگی به اعلام تعارض آراء صادره از شعبه ششم دیوان
مقدمه - الف - شعبه ششم دیوان در مورد دعوی مطروحه بطرفیت دانشگاه تهران بخواسته تخلف از اجرای قوانین و جلوگیری استفاده از حق اختراع در پرونده کلاسه 61/20 بشرح دادنامه شماره 156 - 18/10/61 چنین رای صادر کرده است ( چون گواهی اختراع به شماره 31892 مورخ 20/2/61 راجع به طرز تهیه سرمهای خوراکی بجای تزریقی و تکنیک و طرح ترکیب و طرز تهیه الکترولیتها منحصراً بنام شاکی ثبت شده اند حق استفاده انحصاری شاکی از گواه اختراع مذکور ثابت بنظر می رسد و دستور واحد طرح و برنامه جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران به منظور جلوگیری از استفاده یا تهیه پخش داروی مذکور در گواهی اختراع شماره 31892 فاقد مجوز و تخلف از قانون محسوب می شود. )
ب - شعبه ششم دیوان در خصوص دعوی مطروحه در پرونده کلاسه 62/1370 بطرفیت معاونت امور داروئی غذائی آزمایشگاهی وزارت بهداری بخواسته اجازه پخش و فروش و تغییر در بها و تغییر در مدت پروانه نام دارو بشرح دادنامه شماره 485 - 5/6/63 چنین رای داده است. با توجه به مجموع محتویات پرونده و با عنایت به نظر مورخ 20/4/63 کمیسیون مارالذکر بررسیها و آزمایشات لازمه را در خصوص الکترولیتهای خوراکی معمول و نتیجه نهایی را اعلام نماید. )
با اعلام تعارض آراء از طرف آقای دکتر سید جلال الدین شریفی تکیه هیات عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ 8/11/63 به ریاست حضرت آیت اله حاجی شیخ غلمرضا رضوانی و با شرکت روسای شعب دیوان تشکیل شد و پس از بررسی آراء مذکوره وسوابق امر و تبادل نظر و مشاوره باتفاق آراء با اعلام کفایت مذاکرات بشرح زیر مبادرت باظهار نظر می نمایند.
نظر هیات عمومی دیوان عدالت اداری
با توجه به خواسته های پرونده های مورد نظر و اینکه در دادنامه شماره 485 - 5/6/63 در ماهیت امر اظهار نظر قضائی بعمل نیامده است بنابراین تعارض در آراء مذکور بنظر نمی رسد و موضوع از مصادیق ماده 20 قانون دیوان عدالت اداری تشخیص نگردید.
هیات عمومی دیوان عدالت اداری

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 104

تاریخ تصویب : 1363/11/08

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.