×

موضوع شکایت و خواسته ابطال برنامه آموزشی فوق تخصصی رشته جراحی و ترمیمی و پلاستیک

موضوع شکایت و خواسته ابطال برنامه آموزشی فوق تخصصی رشته جراحی و ترمیمی و پلاستیک

موضوع-شکایت-و-خواسته-ابطال-برنامه-آموزشی-فوق-تخصصی-رشته-جراحی-و-ترمیمی-و-پلاستیک

وکیل


بسمه تعالی
تاریخ22/12/71 شماره دادنامه : 248 کلاسه پرونده : 71/164
مرجع رسیدگی : هیات عمومی دیوان عدالت اداری.
شاکی : آقای محمد سلامتیان .
طرف شکایت : وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی .
موضوع شکایت و خواسته : ابطال برنامه آموزشی فوق تخصصی رشته جراحی و ترمیمی و پلاستیک.
مقدمه : شاکی بشرح دادخواست تقدیمی اعلام داشته اند آئین نامه مورد شکایت در هیچ یک از مجموعه های قوانین منتشر نشده است و تصویب آن مورد تردید می باشد و چنانچه آئین نامه ای در حال حاضر قابل اجرا باشد قطعاً در تاریخی پس از صدور حکم دستیاری اینجانب قابلیت اجرای یافته است که در این صورت هم نمی تواند تحصیل شده اینجانب به نحو عطف بماسبق تخطی وارد کند. وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی لازم بود مبادرت به انتشار آئین نامه ادعائی نموده و یا لااقل در موقع ثبت نامه متقاضیان آن را بامضا آنان می رساند آئین نامه مورد ادعای وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پاسخ بشکایت مذکور طی نامه شماره 4679/5 ن - 5/12/71 چنین اعلام داشته اند آئین نامه ادعائی خواهان صرفاً برنامه و ضوابط آموزشی است که باستناد قانون تشکیل شورای آموزش پزشکی و تخصصی رشته های پزشکی تدوین شده و ازاین حیث غیر قابل طرح در هیات عمومی می باشد و خواهان نیز بر مغایرت مصوبه باشرع انور و یا قانون اساسی و یا قوانینی موضوعه ارائه ننموده است و ادعای مشارالیه مبنی بر متعذر بودن اجرای مصوبه نیز صرفنظر از اینکه موثر در مقام نیست اصولاً باالتفات به بند 3 برنامه آموزش تخصصی رشته های جراحی ترمیمی و پلاستیک بیوجه می باشد و مقررات مصوبه در موارد عدیده بموقع اجرا گذاشته شده است.
هیات عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست حجه السلام و المسلمین محمد رضا عباسی فرد و با حضور روسای شعب دیوان تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره باتفاق آرا بشرح آتی مبادرت به صدور رای می نماید.
رای
با توجه به اینکه در شکوائیه مطروحه مشخصاً اعلام نگردیده که مصوبه مورد شکایت خلاف چه قانونی است موضوع قابل بررسی در هیات تشخیص نگردید.
هیات عمومی دیوان عدالت اداری
محمدرضا عباسی فرد
--------------------------------------
بسمه تعالی
جمهوری اسلامی ایران
وزارت فرهنگ و آموزش عالی
برنامه آموزش فوق تخصصی رشته جراحی ترمیمی پلاستیک
گروه (2) الف
1 - هدف :
تربیت نیروی انسانی متخصص در رشته جراحی ترمیمی و پلاستیک متناسب با نیازمندیهای کشور.
2 - تعریف :
جراحی ترمیمی و پلاستیک عبارت است از رفع نواقص اکتسابی و مادر زادی و بحالت عادی برگردانیدن و تصحیح ناهنجاریها و بدشکلیها بهر علتی که باشد.
3 - دوره دستیاری :
دوره دستیاری حداقل 6 سال است دوره دستیاری تشکیل می شود از حداقل سه سال جراحی عمومی و حداقل سه سال جراحی پلاستیک و ترمیمی در مراکز آموزش این رشته تخصصی, احراز تخصص در این رشته مستلزم موفقیت در امتحانات نهائی تخصصی رشته جراحی عمومی سپس موفقیت در امتحانات نهائی جراحی ترمیمی و پلاستیک می باشد شرکت در امتحانات نهایی جراحی عمومی نمی تواند قبل از تکمیل چهار سال دستیاری (شامل سه سال جراحی عمومی و یکسان جراحی ترمیمی و پلاستیک) صورت گیرد.
4 - برنامه آموزشی :
در حین 3 سال دستیاری جراحی ترمیمی گروه آموزشی موظف است امکانات مطالعه کار در رشته های تشریح , باکتریولوژی , شیمی حیاتی , فیزیولوژی , و آسیب شناسی را تا آنجائی که به جراحی ترمیمی و پلاستیک مربوط می شود فراهم آورد و همچنین برنامه های آموزشی نظری از قبیل ژورنال کلاب , کنفرانس آسیب شناسی کلینیکی و سمینار ها و غیره را به ترتیب دهد.
5 - مراکز آموزشی :
الف - در مرکز آموزشی جراحی پلاستیک و ترمیمی بایستی حداقل 20 تخت داشته باشد که حداکثر 30 درصد آن شامل سوختگی باشد کادر آموزشی آن حداقل از یک نفر متخصص جراحی ترمیمی و پلاستیک بعنوان مدیر یا رئیس و یک نفر متخصص دیگر تشکیل خواهد شد.
تبصره : در صورتیکه داوطلب دستباری دارای دیپلم تخصصی جراحی عمومی باشد گروه آموزشی می تواند تجربه او را حداکثر معادل سه سال دستیاری در رشته جراحی ترمیمی و پلاستیک محسوب دارد.
6 - بازا هر ده تخت جراحی ترمیمی و پلاستیک یک دستیار در هر سال تخصصی در نظر گرفت.

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 248

تاریخ تصویب : 1371/12/22

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.