×

در مورد شرح وظایف کارشناسان ارشد بیهوشی

در مورد شرح وظایف کارشناسان ارشد بیهوشی

در-مورد-شرح-وظایف-کارشناسان-ارشد-بیهوشی
بسمه تعالی
تاریخ |: 9/5/72 شماره دادنامه : 70 کلاسه پرونده : 72/19
مرجع رسیدگی : هیات عمومی دیوان عدالت اداری.
شاکی : آقای مجید لعل روشن .
طرف شکایت : معاونت درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی .
موضوع شکایت و خواسته : ابطال بخشنامه شماره 10829/8 -
14/8/70 .
مقدمه : شاکی بشرح دادخواست تقدیمی اعلام داشته است در بند 3 از شرح وظایف مندرج در بخشنامه مورد شکایت وظایف تصمیم گیری در مورد الف نوع بیهوشی , ب . میزان و نوع داوری مورد نیاز بیمار , ج . میزان مایعات و خون مورد نیاز بیمار بعهده کارشناس ارشد بیهوشی (لیسانس های پرستاری که دوره دو ساله تکنسین بیهوشی را گذارنده و فاقد درجه MD یا دکترای پزشکی هستند ) گذاشته شده است و مشورت با رئیس گروه بیهوشی نیز التزام قانونی نمی آورد. و در واقع فاقد ارزش نظارتی متخصص بیهوشی بر کارهای کارشناسان ارشد بیهوشی است در بند 5 شرح وظایف اقداماتی بعهده کارشناس ارشد گذاشته شده است که تماماً در حیطه مسئولیت پزشک متخصص بیهوشی (کارشناس ارشد بیهوشی ) از آنجایی که دخالت افراد غیر پزشک در امور پزشکی و از جمله تجویز دارو خلاف قانون است تقاضای ابطال بخشنامه شماره 10829/8 مورخ 14/8/70 را دارم. معاونت امور درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در پاسخ بشکایت مذکور طی نامه شماره 2007/ ک 2/3/72 اعلام داشته اند این معاونت در حد مسئولیت ها و وظایف خود اقدام به تهیه شرح وظایف کارشناسان ارشد بیهوشی نموده و کارشناسان ارشاد بیهوشی مندرج در شرح وظایف کارشناسان ارشد بیهوشی را می بایست در مراکزی که دارای متخصص بیهوشی می باشند تحت نظر متخصص بیهوشی و مراکزی که متخصص بیهوشی ندارند تحت نظر و صلاحدید جراح انجام دهند لذا این ضوابط هیچگونه مغایرتی با مقررات قانونی ندارد.
هیات عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست حجه السلام و المسلمین محمد رضا عباسی فرد و با حضور روسای شعب دیوان تشکیل و پس از استماع توضیحات نماینده طرف شکایت مبنی بر اصلاح بندهای مورد شکایت از بخشنامه 10829/8 - 14/8/70 و بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آرا بشرح آتی مبادرت به صدور رای می نماید .
رای
مصوبه مورد شکایت براساس توضیحات نماینده وزارت مشتکی عنه در جلسه مورخ 9/5/72 اصلاح و بجای آن دستور العمل دیگری به تاریخ 21/4/71 صادر گردیده است. بنا بمراتب موضوع شکایت منتقی تشخیص گردید.
هیات عمومی دیوان عدالت اداری
محمدرضا عباسی فرد
--------------------------------------
جمهوری اسلامی ایران
وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی
ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
پیرو دستور العمل ؟؟ شماره 12915 - ک مورخ 20/11/69 در مورد کارشناسان ارشد بیهوشی شرح وظایف کارشناسان ارشد بیهوشی جهت استحضار و اقدام لازم ارسال می گردد.
دکتر خسرو مکرمی
سرپرست دایره نظارت و ارزشیابی موسسات پزشکی

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 70

تاریخ تصویب : 1372/05/09

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.