×

بخشنامه در خصوص جمع آوری کمکهای نقدی و غیر نقدی جهت زلزله دلخراش سال 69

بخشنامه در خصوص جمع آوری کمکهای نقدی و غیر نقدی جهت زلزله دلخراش سال 69

بخشنامه-در-خصوص-جمع-آوری-کمکهای-نقدی-و-غیر-نقدی-جهت-زلزله-دلخراش-سال-69
بسمه تعالی
تاریخ26/6/70 شماره دادنامه72 کلاسه پرونده70/45
مرجع رسیدگی : هیات عمومی دیوان عدالت اداری.
شاکی . سید محمدتقی معافی مدنی .
موضوع شکایت و خواسته . ابطال بخشنامه 0/6468 _ 2/4/69 مسئول اداره مرکزی آموزش و پرورش قم .
مقدمه . شاکی در نامه تقدیمی به دیوان اعلام داشته است از زمانی که بخشنامه ضد قرآنی آموزش و پرورش قم بند 5 صادر شده احساس شرمندگی کردم که چرا کلام اسلامی را بی بها گذاشته اند لذا با توجه به اینکه ولایت را در صدور بخشنامه نداشتند و نبودن دلیل مقنن دیگر در صدور بخشنامه به دو خلاف مرتکب شدند که کوچکتر آن ضایع کردن یک روز حقوق فرهنگیان وخلاف بزرگتر آن تشریع در دین می باشد مسئول اداره مرکزی آموزش و پرورش قم در پاسخ به شکایت مذکور طی نامه 12/10287 _ 19/4/70اعلام داشته اند :
1 _ بخشنامه مزبور در خصوص جمع آوری کمکهای تقدی و غیر نقدی جهت زلزله دلخراش سال 69 بود.
2 . با توجه به جو خاص آن زمان و تاثیر و تالم شدید مسئولین محترم کشور و مردم متدین و تقاضای مکرر مسئولین ذیربط جهت امداد و کمک رسانی تهیه لوازم ضروری از طریق رسانه های گروهی اینجانب براساس مسئولیت شرعی و قانونی بخشنامه مذکور را صادر نموده و تقاضای مساعدت از فرهنگیان نمودم که خوشبختانه با استقبال عمومی مواجه شد و موارد پنج گانه در بخشنامه جذبه پیشنهادی داشته و هیچگونه اجبار و اکراهی در کار نبوده است با توجه به اعلام شاکی مبنی بر خلاف موازین شرع بودن بخشنامه مورد شکایت سوابق جهت اعلام نظر به شورای نگهبان ارسال گردید.
دبیر شورای نگهبان در پاسخ طی نامه شماره 1593 _ 13/6/70 اعلام داشته اند : موضوع در جلسه فقها شورای نگهبان مطرح گردید که بدین شرح اعلام نظر می گردد :
بند 5 پیشنهای رئیس آموزش و پرورش قم بلحاظ اینکه فعلا موضوع آن منتقی است و بلحاظ اینکه پیشنهادات مذکور جز آیین نامه ها و مقررات و امثال آن نیست ابطال آن باستناد نظر شورای نگهبان فاقد وجاهت قانونی است.
هیات عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست حجه السلام و المسلمین محمدرضا عباسی فرد و با حضور روسای شعب دیوان تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره باتفاق آرا بشرح آتی مبادرت به صدور رای می نماید.
رای
نظر به اینکه ابطال بخشنامه فوق الذکر از حیث خلاف شرع بودن تقاضا کنند و از ناحیه فقهای محترم شورای نگهبان قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در خصوص مورد بشرح فوق اظهار نظر شده است بنابمراتب شکوائیه به کیفیت مطروحه مورد قانونی نداشته و رد میشود.
رئیس هیات عمومی دیوان عدالت اداری
محمدرضا عباسی فرد
-------------------------------------------
0/6468 _- 2/4/69
بسمه تعالی
به : کلیه واحدهای آموزشی شهر و روستا و دوایر به اداره شهرستان قم
با سلام و دعاوی خیر با نهایت تاسف درگذشت و آوره و بی خانمان شدن بیش از سی و پنج هزار تن از هموطنان عزیز و مسلمان انقلابی در استانهای گیلان و زنجان بوسیله زلزله را به حضرت حجه بن الحسن (عج) و نایب بر حقش مقام معظم رهبری حضرت آیه الله خامنه ای و عموم هم میهنان عزیز و همکاری و فرهنگیان تسلیت گفته و از خداوند بزرگ در این امتحان الهی برای گذشته شدگان رحمت و برای بازماندگان و مصدومین صبر و عافیت و سلامتی مسئلت می نماییم برادران و خواهران ارجمند فرهنگی عمق فاجعه بیش از آن حدی است که فکر می کنیم کشته و مصدوم شدن بیش از سی و پنج هزار نفر و ویران شدن چندین شهر و صدها روستا و خسارات عظیمی در بخش کشاورزی و دامداری وارد شد لذا از همه شما عزیزان درخواست می شود در حد وسع و امکان در جهت یاری رساندن به موارد ذیل اقدام لازم را به عمل آورید.
1 _ - کمک های جنسی اعم از پتوی نو , چراغ , کلمن , موکت , پیک نیک , ملافه , و خوارکی شامل : کمپوت , کنسرو , حبوبات , برنج , قند و چای و غیره را جهت ارسال مستقیم به مناطق آسیب دیده را تحویل خدمات بخش مربوطه دهید.
2 _ - کمک های نقدی خود را به حساب جاری ؟؟؟؟ بانک ملت شعبه آموزش و پرورش واریز و فیش آن را به هلال احمر جوانان بخش یک تحویل نمایید.
3 _ - لباسهای نو مردانه , زنانه , بچه گانه , چادر مشکی , کفش , مقنعه و و غیره را تحویل بخش مربوط دهید . 4 - اهدا خون مخصوص او منفی جهت نجات جان مصدومین از اولویت بیشتری برخوردار است.
5 _ براساس پیشنهاد عده ای همکاران و اصرار آنان ستاد کمک رسانی به مناطق زلزله زده تصمیم گرفت که یک روز حقوق کلیه فرهنگیان جهت امر فوق اختصاص یابد و کسانیکه مایل به کسر بیش از یک روز حقوق می باشند می توانند کتباً به حسابدار بخش مربوطه اطلاع دهند.
اجزا علی ا…
سید عباس اسماعیلی طبا
مسئول اداره مرکزی آموزش و پرورش قم

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 72

تاریخ تصویب : 1370/06/26

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.