×

موضوع شکایت و خواسته ابطال بند سوم از شرایط گزینش دانشجو مربوط به دانشگاه شیراز

موضوع شکایت و خواسته ابطال بند سوم از شرایط گزینش دانشجو مربوط به دانشگاه شیراز

موضوع-شکایت-و-خواسته-ابطال-بند-سوم-از-شرایط-گزینش-دانشجو-مربوط-به-دانشگاه-شیراز

وکیل


بسمه تعالی
تاریخ2/5/72 شماره دادنامه66 کلاسه پرونده72/53
مرجع رسیدگی : هیات عمومی دیوان عدالت اداری.
شاکی . آقای عبد الرحمن خلیلی
موضوع شکایت و خواسته . ابطال بند سوم از شرایط گزینش دانشجو مربوط به دانشگاه شیراز .
مقدمه . شاکی طی دادخواست تقدیمی اعلام داشته اند : اداره خدمات آموزشی و مدارک تحصیلی دانشگاه شیراز برخلاف قانون و تمسک به توصیه های مندرج در دفترچه بشماره 2 راهنمای آزمون سراسری سال تحصیلی 59 – 58 از صدور گواهی نامه فراغت از تحصیل اینجانب خودداری نموده است لذا تقاضای ابطال آن را دارد
مدیر کل نظارت و ارزیابی آموزش مالی وزارت فرهنگ و آموزش عالی در پاسخ بشکایت مذکور طی نامه شماره 7771/32 _ 6/8/71 اعلام داشته اند :
مقررات آموزشی و همچنین مقررات مربوط به برگزاری مسابقات ورودی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی باستناد قانون تاسیس وزارت فرهنگ و آموزش عالی مصوب سال 1352 به وسیله مسئولین وزارت متبوع تنظیم و لازم الاجرا میگردد.
هیات عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست حجه السلام و المسلمین محمدرضا عباسی فرد و با حضور روسای شعب دیوان تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره باتفاق آرا بشرح آتی مبادرت به صدور رای می نماید.
رای
حسب ماده 25 قانون دیوان عدالت اداری رسیدگی به اعتراض نسبت به نظامات و مقررات دولتی و تقاضای ابطال آنها بعلت مغایرت با احکام شرع و یا مخالفت با قوانین و یا خارج بودن آنها از حدود اختیارات قوه مجریه هیات عمومی دیوان عدالت اداری راجع است که چون شکایت مطروحه متضمن مراتب فوق الذکر نیست و مورد انطباق با ماده مزبور ندارد قابل طرح و رسیدگی در هیات عمومی دیوان تشخیص داده نمی شود.
رئیس هیات عمومی دیوان عدالت اداری
محمد رضا عباسی فرد
-------------------------------------
به نام خدا
راهنمای ورود به آموزش عالی سال تحصیلی 59 – 1358
گزینش دانشجو
1 _ داوطلب عزیز طبق مفاد بند 2 راهنمای شرکت در امتحانات ورود به آموزش عالی که از طریق شعب بانک ملی ایران توزیع شده است این راهنما به منظور ارائه رشته های تحصیلی شرائط و ضوابط گزینش دانشجو در اختیارتان قرار می گیرد.
2 _ نتایج امتحانات ورودی به صورت کارنامه تنظیم ودر همان شهر و حوزه ای که داوطلب در امتحانات ورودی شرکت کرده است در اختیار وی گذاشته می شود تا با اطلاع از نمره کل این امتحانات و رتبه خود در گروه آزمایشی مربوط بتواند رشته های تحصیلی مورد علاقه خود را بینش بیشتری انتخاب کند تاریخ توزیع این کارنامه که در همه دوم مرداد ماه سال جاری خواهد در روزنامه آگهی خواهد شد کارنامه برای هر دو نیمسال سال تحصیلی 59 – 1358 اعتبار دارد.
3 _ گزینش دانشجو در سال جاری به دو روش انجام می گیر اول روش متمرکز برای رشته هایی که پذیرفته شدگان آنها براساس نمره کل حاصل از امتحانات ورودی و اولویتی که هر داوطلب برای رشته های انتخابی خود (در برگ درخواست پذیرش) قائل شده است به توسط سازمان سنجش آموزش کشور تعیین و معرفی می شوند این رشته ها در این راهنما با اعداد سه رقمی شماره گذاری شده اند و رشته های شماره دار نامیده می شوند . دوم روش غیر متمرکز برای رشته هایی که نیاز به اقدامات دیگری تظیر امتحان اختصاصی مصاحبه و افراد ذخیره دارد. این رشته ها در این راهنما با ستاره مشخص شده اند و رشته های ستاره دار نامیده می شوند داوطلبان ادامه تحصیل در این رشته های از طریق آگهی هایی که در روزنامه منتشر میشود برای این گونه اقدامات دعوت خواهند شد.
طرز تنظیم برگ درخواست پذیرش برای گزینش دانشجو به روش تمرکز
4 _ از برگ درخواست پذیرشی که در جلسه امتحانات ورودی دریافت کرده اید ابتدا یک برگ فتوکپی یا نمونه دستی تهیه کنید و آن را به صورت پیش نویس طبق دستورالعملهای این راهنما تکمیل کرده بعد از حصول اطمینان از کامل و صحیح بودن فتوکپی تکمیل شده اصل درخواست پذیرش را با خودکار از روی آن تنظیم کنید و پیش نویس را نزد خود نگهدارید.
5 _ داوطلبی می تواند برگ درخواست را در مرداد ماه سال جاری تکمیل کند و به سازمان سنجش آموزش کشور پس بفرستد که سالهای دیپلم گرفته یا در امتحانات نهایی دوره کامل متوسطه امسال پذیرفته شده باشد بنابراین داوطلبانی که در امتحانات نهایی امسال مردود یا تجدیدی شده اند و نیز دارندگان دیپلم دوره های دو ساله مانند دوره دانشسرای مقدماتی در نظام قدیم آموزش و کسانی که صدور گواهینامه قبولی آنان موکول به تاریخی بعد از مهلت ارسال برگ درخواست پذیرش است و آنهایی که قصد دارند فقط رشته های ستاره دار تحصیل کنند و داوطلب تحصیل در هیچیک از رشته های شماره دار نیستند نباید برگ درخواست پذیرش را تکمیل و پس بفرستد این برگ درخواست پذیرش فقط برای نیمسال اول سال تحصیلی 59 – 1358 معتبر است و برای نیمسال دوم و به هیچ اعتبار وجه و اارزش ندراد و همچنین برگ درخواستی که از روی راهنماهای سالهای قبل تکمیل شده باشد فاقد اعتبار و ارزش است.
6 _ در برگ درخواست پذیرش جدول (1) و جدول (2) را سازمان سنجش آموزش کشور برای همه داوطلبان و جدول (3) را برای اکثر آنان (کسانی که اطلاعات لازم را در اختیار گذاشته اند) تکمیل کرده است داوطلب اگر در یک یا چند خانه از خانه های تکمیلی شده ایجاد تغییری را همچنین خانه های خالی را تکمیل کند( مدارک مربوط به هر نوع تغییر وضع باید به برگ درخواست پذیرش ضمیمه شود) جدول (5) را که سرنوشت ساز است داوطلب باید به شرح بند 7 همین راهنما تکمیل کند . تکمیل شده برگ درخواست پذیرش در صفحه 8 برای نمونه گنجانده شده است و نباید برای انتخاب رشته به آن استناد شود.

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 66

تاریخ تصویب : 1372/05/02

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.