×

موضوع شکایت و خواسته احقاق حق

موضوع شکایت و خواسته احقاق حق

موضوع-شکایت-و-خواسته-احقاق-حق

وکیل


بسمه تعالی
تاریخ 15/11/70 شماره دادنامه : 147 کلاسه پرونده : 70/20
مرجع رسیدگی: هیات عمومی دیوان عدالت اداری.
شاکی: خانم معصومه محمدی و غیره
موضوع شکایت و خواسته: احقاق حق
طرف شکایت: اداره آموزش و پرورش اراک.
مقدمه: شکات بشرح دادخواست تقدیمی اعلام داشته اند: ما دبیران راهنمائی رشته علوم تجربی در اثر صدور بخش نامه های متناقض و ناقص وزارت آموزش و پرورش و اعمال سلیقه های شخصی مسئولین اداره آموزش و پرورش اراک بعد از سیزده سال خدمت همچنان در روستا تعیین محل میشویم مواد اعتراض عبارتند از:
1- صدور بخشنامه در سال 67- 66 که در رشته عبوم تجربی مشمول ان شدیم و به روستا فرستاده شدیم.
2- صدور بخشنامه یک آموز در سال 69 که در آن قید شده دبیرانی که از سال 67- 66 در شهر بوده اند حق بازگشت به روستا ندارند و دبیرانی که در روستا خدمت میکنند بر اثر تورم در شهر و کمبوددر روستا همچنان باید درروستا بمانند. در خاتنمه تقاضای احقاق حق داریم.
ریاست اداره آموزش و پرورش ناحیه یک اراک در پاسخ بشکایت مذکور طی نامه شماره 28/8162 مورخ 24/2/70 اعلام داشت است:
1- بخشنامه یک آموز سال 66 از طریق وزارت آموزش و پرورش صادر گردیده است و باستناد بخشنامه مذکور نامبرده نظیر سایر کارکنان برابر امتیاز تعیین محل در خدمت شده اند.
2- بخشنامه یک آموز صرفاً جهت اجراء در استان مرکزی نبوده بلکه سراسری بوده است.
3- تعیین محل خدمت هیچگونه اعمال سلیقه شخصی معمول نگردیده است. در خاتمه اعلام میدارد که مشکل خانم معصومه محمدی در اول سال تحصیلی 70- 69 مبنی بر انتقال از روستا بشهر برابر امتیاز مرتفع گردیده است.
هیات عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست حجه الاسلام و المسلمین ممد رضا عباسی فرد و با حضور روسای شعب دیوان تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء بشرح آتی مبادرت بصدور رای می نماید.
رای
طبق اصل 170 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ماده 25 قانون دیوان عدالت اداری مصوب بهمن 1360 رسیدگی باعتراضات اشخاص نسبت بمقررات و نظامات دولتی از حیث مغایرت آنها با موازین شرعی و یا مخالف با قوانین موضوعه و یا خروج از آنها از حدود اختیارات قوه مجریه وفق مقررات مربوط به هیات عمومی دیوان اداری راجع است که چون اعتراض شاکی نسبت به بخشنامه مورد نظر مبتنی بر علل وجهات فوق الذکر نیست لذا قابل طرح در هیات عمومی دیوان تشخیص داده نمیشود.
رئیس هیات عمومی دیوان عدالت اداری محمد رضا عباسی فرد

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 147

تاریخ تصویب : 1370/11/15

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.