×

شورای مرکزی بورس قبولی اعزام به خارج اینجانب را بلحاظ اشتغال به تحصیل در مقطع دکتری در داخل کان لم یکن تلقی نموده اند

شورای مرکزی بورس قبولی اعزام به خارج اینجانب را بلحاظ اشتغال به تحصیل در مقطع دکتری در داخل کان لم یکن تلقی نموده اند

شورای-مرکزی-بورس-قبولی-اعزام-به-خارج-اینجانب-را-بلحاظ-اشتغال-به-تحصیل-در-مقطع-دکتری-در-داخل-کان-لم-یکن-تلقی-نموده-اند
بسمه تعالی
تاریخ 3/10/73 شماره دادنامه : 111 کلاسه پرونده : 73/18
مرجع رسیدگی : هیات عمومی دیوان عدالت اداری
شاکی: آقای سید ابراهیم قدسی محلی.
طرف شکایت: وزارت فرهنگ و آموزش عالی
مووضع شکایت و خواسته: ابطال مصوبه 3/7/69 شورای مرکزی بورس وزارت فرهنگ و آموزش عالی
مقدمه: شاکی بشرح دادخواست تقدیمی که بدواً در شعبه نهم دیوان مطرح بوده اعلام داشته است:
با استناد با مصوبه مورخ 3/7/69 شورای مرکزی بورس قبولی اعزام به خارج اینجانب را بلحاظ اشتغال به تحصیل در مقطع دکتری در داخل کان لم یکن تلقی نموده اند با توجه به روح قانون اساسی و قوانین عادی در جهت تصحیح و تعمیم آموزش عالی (بند 3 اصل سوم قانون تقاضای ابطال مصوبه مورد شکایت را دارم.
سرپرست دفتر حقوقی وزارت فرهنگ و آموزش عالی در پاسخ بشکایت مذکور طی نامه شماره 2801/51 – 18/5/73 اعلام داشته اند, آقای سید ابراهیم قدسی محلی بورسیه داخل در مقطع دکتری میباشد و بموجب سند مورخ 21/11/69 تعهد نموده که کلیه ائین نامه ها و دستورالعملهای این وزارت را رعایت نماید. با توجه باین که مشارالیه دانشجوی مقطع دکتری در دانشگاه تربیت مدرس در رشته حقوق جزا بوده است طبق سند فوق تعهد نموده تا زمانیکه تعهدات خود را در قبال فرهنگ و آموزش عالی انجام ننماید حق استفاده از بورس با کمک هزینه دولتی ندارد. با عنایت بمفاد این سند ایشان قانوناً نمیتواند بعنوان بورس خارج هم پذیرفته شود, لذا تصمیم شورای مرکزی بورس که براساس دستورالعملها و ائین نامه های این زورات صادر شه و بصورت شرط در سند تعهد بورسیه های داخل درج میگردد. مغایرتی با قانون ندارد و مورد پذیرش دانشجو قرار گرفته اسن. لذا رد شکایت شاکی از هر ظر استدعا می شود.
هیات عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست حجه الاسلام و المسلمین اسماعیل فردوسی پور و با حضور روسای شعب دیوان تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء بشرح آتی مبادرت بصدور رای می نماد.
رای
مصوبه مورخ 3/7/1369 شورای مرکزی وزارت فرهنگ و آموزش عالی از حیث کان لم یکن اعلام نمودن قبولی دانشجویان اعزام بخارج اشتغال به تحصیل در مقطع دکتری در داخل کشور مغایر با قانون اساسی و سایر قوانین مورد استناد تشخیص نگردید.
رئیس هیات عمومی دیوان عدالت اداری اسماعیل فردوسی پور
---------------------------------------
صورتجلسه شورای مرکزی بورس مورخ 3/7/69
این جلسه در ساعت 40/7 دقیقه صبح با حضور برادران مهندس واع زاده, دکتر مضطرزاده, مهندس میرشمسی, دکتر سیاری, دکتر معتمدی و دکتر کهرام شروع گردید و در ساعت خاتمه یافت . لازم بتوضیح است برادر دکتر ریاضی در جلسه حضور نداشتند و برادران دکتر سیاری و دکتر معتمدی بترتیب پس از 35 دقیقه و 50 دقیقه تاخیر در جلسه حضور یافتند.
1- موضوع پذیرفته شدگانی که پس از قبولی در آزمون داخل برای خارج از کشور نیز قبول اعلام گردیده اند, مطرح و مقرر گردید:
الف- ظرف مدت دو هفته آینده مهلت داشته باشند که در صورت تصمیم برای اعزام بخارج از کشور, به دانشگاه محل تحصیل و اداره کل بورس و اعزام اعلام انصراف از داخل کشور نموده و از دانشگاه محل تحصیل اعلام انصراف را ارائه نمایند.
ب- مهلت خروج از کشور این افراد حداکثر تا پایان شهریور ماه سال 70 می باشد که این مهلت بهجوجه تمدید نخواهد شد و در صورتیکهنتوانند در مهلت, مقرر به خارج از کشور عزیمت نمایند, قبولی اعزام آنها کن لم یکن تلقی خواهد گردید.
افرادی که در مقطع کارشناسی ارشد در داخل کشور شروع بتحصیل نموده و اعلام انصراف ننمایند, قبولی آنها برای مقطع بعدی حفظ خواهد شد.
2- در خصوص انشجویاندوره دکتری داخل. قبیلی مبنی بر لزوم ادامه تحصیل در داخل کشور قبولیهای خارج از کشور سال 69 , در اطلاعیه مربوطه اعلام نمایند, افرادیکه در حال حاضر دانشجوی دوره دکتری داخل بوده و قبولی آنها برای ادامه تحصیل در خارج از کشور نیز اعلام دشه, لازم است در داخل کشور ادامه تحصیل داده و قبولی خارج از کشور آنها نیز کن لم یکن تلقی گردد.

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 111

تاریخ تصویب : 1373/10/03

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.