×

صدور پروانه لیسانسیه داروسازی برای فارغ التحصلان لیسانسیه داروسازی خارج از کشور کماکان بلامانع است

صدور پروانه لیسانسیه داروسازی برای فارغ التحصلان لیسانسیه داروسازی خارج از کشور کماکان بلامانع است

صدور-پروانه-لیسانسیه-داروسازی-برای-فارغ-التحصلان-لیسانسیه-داروسازی-خارج-از-کشور-کماکان-بلامانع-است

وکیل


بسمه تعالی
تاریخ 6/5/75 شماره دادنامه : 71 کلاسه پرونده : 75/49
مرجع رسیدگی: هیات عمومی دیوان عدالت اداری.
شاکی: آقای طاهر احدیان
موضوع شکایت و خواسته: لغو دستورالعمل شماره 10385/ک – 13/7/73 معاونت درمان و دارو وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی.
مقدمه: شاکی طی دادخواست تقدیمی اعلام داشته است: از طرف معاونت درمان و دارو شماره 10385/ک – 13/10/73 صادر شده است. در همه جای دنیا فارغ التحصیلان رشته داروسازی میتوانند مسئولیت فنی داروخانه را عهده دار شده و در هیچ قانونی منعی وجود ندارد . در تمام قوانین موجود از کلمه داروسازان استفاده شده و مقطع تحصیلی مشخصی را لحاظ قرار میدهند لذا با عرض مراتب مذکور با توجه به اینکه دستورالعمل مورد شکایت مغایر با قوانین موضوعه بوده و براساس قانون اساسی قابل اجراء و تبعیت نیست, تقاضای ابطال آنرا دارم.
معاون امور درمان و دارو وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به شکایت مذکورطی نامه شماره 18075/ک – 3/12/73 اعلام داشته اند:
علاوه بر اینکه بعلت فراغت از تحصیل تعداد زیادی در مقطع دکترای داروسازی نیازی به صدور پروانه مسئول فنی جهت مقاطع پائین تر نمیباشد. براساس بند (1) تبصره (2) قسمت (ب) ماده 14 قانون اصلاح بعضی از مواد قانونی مربوط به مقررات امور پزشکی و داروئی و مواد خوردنی و آشامیدنی مصوب 23/1/67 مسئول فنی داروخانه که یکی از موسسات توزیع دارو می باشد می بایستی دارای دانشنامه دکترای داروسازی باشد.
هیات عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست حجه الاسلام و المسلمین اسماعیل فردوسی پور و با حضور روسای شعب دیوان تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء بشرح آتی مبادرت بصدور رای می نماد.
رای هیات
با توجه به مفاد تبصره 2 ماده واحده قانون مجوز اداره مستقل داروخانه وسیله داروسازان کشور مصوب 28/1/67 و تبصره یک ماده قانون الزام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به معرفی مسئول فنی واجد شرایط برای اداره داروخانه هائیکه در مناطق محروم وجمعیت زیر 50000 نفر فاقد مسئول فنی میباشد. بخشنامه شماره 10385/ک – 13/7/73 خلاف قانون تشخیص داده نشد.
رئیس هیات عمومی دیوان عدالت اداری اسماعیل فردوسی پور
---------------------------------
شماره 10385/ک – 13/7/73

برادر جناب آقای دکتر علیزاده مدیر کل صدور پروانه ها
محترماً باطلاع میرساند که صدور پروانه لیسانسه داروسازی برای فارغ التحصلان لیسانسیه داروسازی خارج از کشور کماکان بلامانع است و نامبردگان می توانند پس از خاتمه خدمت طرح نیروی انسانی در واحدهای داروئی وزارت بهداشت, درمان و آموزش پزشکی ادامه خدمت بدهند.
آندسته از فارغ التحصیلان لیسانسیه داروسازی که علاقمند به اخذ دکترای داروسازی جهت احراز صلاحیت برای قبول مسئولیت فنی داروخانه باشند به دبیرخانه شورای آموزش داروسازی و تخصصی معرفی شوند تا از ظرفیت اضافی که برای این عده در نظر گرفته شده است استفاده و ادامه تحصیل بدهند.

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 71

تاریخ تصویب : 1375/05/06

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.