×

اختیار تصویب تعرفه خدمات مخابراتی بمجمع عمومی صاحبان سهام شرکت واگذار شده است

اختیار تصویب تعرفه خدمات مخابراتی بمجمع عمومی صاحبان سهام شرکت واگذار شده است

اختیار-تصویب-تعرفه-خدمات-مخابراتی-بمجمع-عمومی-صاحبان-سهام-شرکت-واگذار-شده-است

وکیل


بسمه تعالی
تاریخ 9/2/74 شماره دادنامه : 16 کلاسه پرونده : 73/189
مرجع رسیدگی: هیات عمومی دیوان عدالت اداری.
شاکی: محمدشادبخش
موضوع شکایت و خواسته: ابطال مصوبه شماره 132 مجمع عمومی صاحبان سهام شرکت مخابرات
مقدمه: شاکی طی دادخواست تقدیمی اعلام داشته اند براساس مصوبه شماره 132 مجمع عمومی صاحبان سهام مخابرات تلفنی را که سالها در اختیار شرکت دانچه بوده اف ایکس دانسته و هزینه نگهداری آن را افزایش داده اند. بنا بمراتب فوق نارضایتی خود را اعلام نموده و نسبت به مصوبه 132 و واهی ارتباط آن با تلفنهای مورد بحث تقاضای رسیدگی و ابطال آن را می نمایم.
رئیس دفتر حقوقی شرکت مخابرات در پاسخ بشکایت مذکور طی نامه شماره 159/16/113- 10/1/74 اعلام داشته اند مطابق ماده 4 قانون تاسیس شرکت مخابرات ایران مصوب 1350 که هم اکنون نیز بقوت و اعتبار خود باقی است اختیار تصویب تعرفه خدمات مخابراتی بمجمع عمومی صاحبان سهام شرکت واگذار شده و این مجمع نیز بنابر اختیار قانونی حاصله مبادرت به تصویب افزایش هزینه های مورد اعتراض شاکی نموده است.
هیات عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست حجه الاسلام و المسلمین اسماعیل فردوسی پور و با حضور روسای شعب بدوی و روساء و مستشاران شعب تجدید نظر و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء بشرح آتی مبادرت به صدور رای می نماید.
رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری
مصوبه شماره 132 مورخ 27/12/71 مجمع عمومی صاحبان سهام شرکن مخابرات ایران در زمینه افزایش تعرفه خدمات مخابراتی که براساس ماده 4 قانون تاسیس شرکت مخابرات ایران به تصویب رسیده, و موضوعاً از مصادیق تصویبنامه ها و آئین نامه های دولتی مذکور در ماده 25 قانون دیوان عدالت اداری نمی باشد. فلذا باتفاق آراء قابل طرح در هیات عمومی تشخیص داده نشد.
رئیس هیات عمومی دیوان عدالت اداری اسماعیل فردوسی پور
--------------------------------
بسمه تعالی
صورتجلسه شماره 132 مورخ 27/12/71
مجمع عمومی صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران
مووضع: تعرفه خدمات مخابراتی
جلسه مجمع عمومی در تاریخ با حضور امضاء کنندگان ذیل تشکیل و پس از بحث و تبادل نظر در مورد تعرفه انواع خدمات مخابراتی مشروحه و با عنایت به سوابق مراتب بشرح زیر مورد تصویب قرار گرفت.
اجاره ماهانه هر مدار داخله ( تلفن, ؟ باستثناء مدار تلگرافی) ؟ اعم بمیزان پانزده هزار دقیقه نرخ مکالمات تلفنی خود کار بین شهری در ساعات روز بین و نقطه معین می باشد.
اجاره ماهانه هر مدار تلگرافی نقطه به نقطه معادل ؟ اجاره ماهانه مدار تلفنی در مسافت معین.
اجاره ماهانه هر مدار تلگرافی نقطه به نقطه تخصیصی به خبر گزاریها مشمول پنجاه درصد تخفیف میگردد.
تاریخ اجراء اجارهماهانه مدارات (سپرده) مدارات, هزینه نصب مدارات, تاریخ تصویب ؟؟ محترم عمومی صاحبان سهام شرکت بوده وجانشین کلیه ضوابط و مقررات قانونی در این باره میگردد.

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 16

تاریخ تصویب : 1374/02/09

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.