×

ادامه بهره برداری تلفنهای واگذاری از یک نقطه در محدوده نقطه مخابراتی دیگر که خود متعاقباً دارای تلفن مستقل میگردد

ادامه بهره برداری تلفنهای واگذاری از یک نقطه در محدوده نقطه مخابراتی دیگر که خود متعاقباً دارای تلفن مستقل میگردد

ادامه-بهره-برداری-تلفنهای-واگذاری-از-یک-نقطه-در-محدوده-نقطه-مخابراتی-دیگر-که-خود-متعاقباً-دارای-تلفن-مستقل-میگردد
بسمه تعالی
تاریخ 17/4/74 شماره دادنامه : 64 کلاسه پرونده : 74/11
مرجع رسیدگی: هیات عمومی دیوان عدالت اداری.
شاکی: آقای ابراهیم خدایار به وکالت از شرکت تاوان سیلیس.
مووضع شکایت و خواسته: ابطال مصوبه شماره 10586/111/هـ/م – 10/6/70 هیات مدیره شرکت مخابرات.
مقدمه: شاکی طی دادخوات تقدیمی اعلام داشته است: اداره مخابرات گرمسار اقدام به صدور اخطاریه بر قطع تلفن یااینکه با تلقی نمودن یک خط تلفن 4249 که از سال 65 در اختیار موکول بوده تحت عنوان و پرداخت هزینه گزافی بالغ بر حداقل ماهیانه سیصدو شصت هزار ریال که طبعاً هم افزایش خواهد یافت, نموده اند. از آن جهت که تصمیم شرکت مخابرات برخلاف نظم عمومی و حق و حقوق مشترک (شرکت تاوان سیلیس) می باشد رسیدگی و صدور حکم مبنی بر لغو و ابطال دستور مخابرات ایران و مصوبه مورد نظر در این رابطه مورد تقاضاست.
شماره تصویبنامه شرکت مخابرات 10586/111/5/م – 10/6/70 میباشد.
رئیس دفتر حقوقی شرکت مخابرات ایران در پاسخ بشکایت مذکور طی نامه شماره 629/16/113- 21/1/74 اعلام داشته اند: شاکی هیچ گونه دلیلی مبنی بر مخالفت مصوبه مورد شکایت با قوانین و مقررات جاری اقامه ننموده است. ثانیاً شرکت مخابرات بعنوان متصدی و صاحب الامر رسمی و قانونی امور مخابراتی کشور این اختیار را دارد که جهت تنظیم و تنسیق برنامه های جاری خود و نحوه ارتباط با مشترکین مبادرت به تصویب دستورالعملهای لازمه نموده تا از حدوث بی نظمی جلوگیری شود. مصوبه مورد شکایت که با استفاده از اختیار موضوع ماده 22 اساسنامه قانونی شرکت مخابرات مصوب 1350 به تصویب رسیده مغایرتی با قوانین و مقررات موضوعه مملکتی نداشته و مرجع تصویب آن در حدود اختیارات خود عمل کرده است.
هیات عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست حجه الاسلام و المسلمین اسماعیل فردوسی پور و با حضور روسای شعب دیوان تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء بشرح آتی مبادرت بصدور رای می نماد.
رای
مصوبه شماره 10586/111/هـ/م- 10/6/70 هیات مدیره شرکت مخابرات که در خصوص تشخیص تلفن با استناد بماده 22 اساسنامه شرکت مخابرات اتخاذ تصمیم نموده موضوعاً از مصادیق تصویبنامه ها و آئین نامه های دولتی مذکور در ماده 25 قانون دیوان عدالت اداری نمی باشد, فلذا با اکثریت آراء قابل طرح در هیات عمومی تشخیص داده نشد.
رئیس هیات عمومی دیوان عدالت اداری اسماعیل فردوسی پور
------------------------------------
شماره 10586/111/هـ/م – 10/6/70
بسمه تعالی
معاونت مالی و اقتصادی
موضوع: ابلاغ مصوبه
بدینوسیله مفاد متمم صورتجلسه شماره 2147 مورخ 28/4/68 (بند 3- 787) هیئت مدیره راجع به تعرفه مربوط به ادامه بهره برداری از تلفنهای واگذاری از یک نقطه در محدوده نقطه مخابراتی دیگر که خود دارای مرکز تلفن مستقل میگردد, ذیلاً جهت اطلاع و اقدام لازم اعلام میگردد.
جلسه هیئت مدیره در تاریخ 30/5/70 تشکیل و پس از بحث و تبادل نظر پیرامون موضوع عنوان شده و با امعان نظر به جهات و جوانب امر و اینکه تلفنها علی القاعده لازمست مشمول ضوابط گردند و از طرفی قبلاً به صورت خط شهری دائر گردیده اند بنابراین بطور استثنائی اصلح تشخیص داده شد تا منحصراً از وجوه اولیه متعلقه به مدارات معاف باشند و لذا مقرر گردید عبارت ضوابط تلفنهای مندرجه در متن صورتجلسه 2147- 28/4/68 (بند 3- 787) هیئت مدیره بشرح ذیل تعریف و به مرحله اجراء در آید.
در صورتجلسه موافقت با ادامه بهره برداری تلفنهای واگذاری از یک نقطه در محدوده نقطه مخابراتی دیگر که خود متعاقباً دارای تلفن مستقل میگردد, اینگونه تلفنهای کارکن که در محدوده مرکز جدید قرار میگیرند مدار تلفنی , تلقی شده و در صورت تمایل مشترک به داشتن تلفن مزبور و در حالت میسر بودن حفظ امکانات از وجود اولیه متعلقه به مدارات معاف بوده و بعبارت دیگر فقط شمول اجرای اجاره ماهانه متعلقه به مدارات خواهند بود.
توضیح آنکه معافیت مطروحه در این مصوبه, آنگونه تلفنهائی را که قبل از ایجاد مرکز تلفن مستقل جدید واگذار شده اند شامل خواهد شد.
ضمناً اصل صورتجلسه در بایگانی هیئت مدیره نگهداری میشود.

رونوشت:
1- معاونت نگهداری و بهره برداری ارتباطات شهری
2- اداره نرخها و بررسیها
3- امور توسعه و مهندسی شبکه کابل

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 64

تاریخ تصویب : 1374/04/17

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.