×

مصوبه شورای سازمان بهشت زهرا در رابطه با افزایش بهاء خدمات قبور

مصوبه شورای سازمان بهشت زهرا در رابطه با افزایش بهاء خدمات قبور

مصوبه-شورای-سازمان-بهشت-زهرا-در-رابطه-با-افزایش-بهاء-خدمات-قبور
بسمه تعالی
تاریخ 24/10/70 شماره دادنامه : 139 کلاسه پرونده : 70/166
مرجع رسیدگی : هیات عمومی دیوان عدالت اداری
شاکی : خانم مهراندخت میر.
موضوع شکایت و خواسته : ابطال مصوبات جلسه مورخ 30/2/70 شورای سازمان بهشت زهرا.
مقدمه : شاکی طی دادخواست تقدیمی به دیوان که بدواً در شعبه هجدهم مطرح و سپس بلحاظ موضوع شکایت و خواسته به هیات عمومی دیوان ارجاع گردیده اعلام نموده است : سازمان بهشت زهرا طبق مصوبات هیات مدیره و تایید انجمن شهر و موافقت شهرداری تهران هزینه نگهداری سالیانه آرامگاههای خصوصی را یک هزار و دویست ریال تعیین نموده بود و این مبلغ از سال 1350 تا 1355 مورد عمل قرار می گرفت. در سال 56 طبق روال فوق این مبلغ به دو هزار و چهارصد ریال افزایش داده شد. متاسفانه در تاریخ 25/5/59 بدون استدلال قانع کننده ای بنابر موافقت نامه نماینده وزارت کشور در شهرداری تهران هزینه نگهداری به بیست هزار ریال افزایش داده شد . اینک سازمان مزبور طی نامه مورخ 5/6/70 اعلام نموده هزینه نگهداری آرامگاه بمبلغ پنجاه هزار ریال افزایش داده شده . با توجه به مراتب بلحاظ افزایش شدید هزینه نگهداری تقاضای رسیدگی دارد. مدیر عامل سازمان بهشت زهرا در پاسخ بشکایت مزبور طی نامه شماره 13787/612 مورخ 18/7/70 اعلام داشته اند :
دعوی مطروحه با توجه به تورم کنونی افزایش قیمتها و ارزش خدمات و عدم تعهد همیشگی و دائم سازمان به دریافت قیمت ثابتی برای تمام دوران اعتبار قرارداد دعاوی از وجاهت قانونی است .
هیات عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست حجه السلام و المسلمین محمد رضا عباسی فردرو با حضور روسای بدوی و روساء و مستشاران شعب تجدید نظر تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره باتفاق آراء بشرح آتی مبادرت بصدور رای می نماید.
رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری
نظر به اینکه مصوبه 30/2/70 شورای سازمان بهشت زهرا در رابطه با افزایش بهاء خدمات قبور از مصادیق تصویبنامه های دولتی موضوع ماده 25 قانون دیوان عدالت اداری نمی باشد قابل طرح در هیات عمومی تشخیص نگردید.
رئیس هیات عمومی دیوان عدالت اداری
محمد رضا عباسی فرد

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 139

تاریخ تصویب : 1370/10/24

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.