×

در مورد مصوبه مربوط به آزمایش اعتیاد زوجین و تقاضای ابطال آن

در مورد مصوبه مربوط به آزمایش اعتیاد زوجین و تقاضای ابطال آن

در-مورد-مصوبه-مربوط-به-آزمایش-اعتیاد-زوجین-و-تقاضای-ابطال-آن
بسمه تعالی
تاریخ 25/1/65 شماره دادنامه : 2 کلاسه پرونده : 62/166
مرجع رسیدگی : هیات عمومی دیوان عدالت اداری
موضوع رسیدگی . شکایت آقای محمد حسین شریف ثانوی بطرفیت ستاد مرکزی هماهنگی مبارزه با اعتیاد و اداره نظارت بر مواد مخدر در مورد مصوبه مربوط به آزمایش اعتیاد زوجین و تقاضای ابطال آن.
مقدمه و گردشکار . بشرح دادخواست در پرونده 62/166 شاکی اعلام داشته که اداره ثبت اسناد آزمایش مربوط به اعتیاد زوجین قبل از ازدواج را الزامی اعلام نموده و زوجین را مکلف کرده که قبل از آزمایش حق ازدواج را نداشته و سردفتران نیز مکلف شده اند که زوجین را جهت آزمایش مزبور معرفی و قبل از وصول جواب آزمایش حق ثبت دفتر و اجرای صیغه عقد را ندارند. صرفنظر از ایجاد مشکلات برای ارباب وجوع بجهت اینکه بخشنامه و مصوبه با موازین و مقررات قانونی دوباب نکاح مغایرت دارد تقاضای ابطال آن را نموده است که در نتیجه هیات عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ 14/11/64 بریاست حجه السلام حاج آقا شیخ محمد علی فیض فوق به ریاست آیت الله موسوی تبریزی و با حضور روسای بدوی و روساء و مستشاران شعب تجدید نظر تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره باتفاق آراء بشرح آتی مبادرت بصدور رای می نماید.
رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری
با توجه به این نکته که بخشنامه مورد شکایت صرفاً متضمن صدور دستور اجرای قانون است و مستمر بر وضع مقررات خاص در این زمینه از طرف قوه مجریه نیست بالنتیجه موضوع از مصادیق ماده 25 قانون دیوان عدالت اداری خارج و قابل طرح در هیات عمومی تلقی نمی شود.
رئیس هیات عمومی دیوان عدالت اداری
محمد علی فیض

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 2

تاریخ تصویب : 1365/01/25

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.