×

متضمن وضع قاعده کلی آمره ای نیست

متضمن وضع قاعده کلی آمره ای نیست

متضمن-وضع-قاعده-کلی-آمره-ای-نیست

وکیل


بسمه تعالی
تاریخ 14/9/78 شماره دادنامه : 337 - 338 کلاسه پرونده : 78/227 - 78/268 .
مرجع رسیدگی : هیات عمومی دیوان عدالت اداری
شاکی : آقای بهنام مختاری وایقان
موضوع شکایت و خواسته : ابطال بخشنامه شماره 12/02/10/19/14566 مورخ 15/4/1371 معاون اداری و مالی گروه کارخانجات مهمات سازی صنایع دفاع.
مقدمه : شاکی طی دادخواست تقدیمی اعلام داشته است: در سال 63 با سپردن تعهد محضری متعهد به خدمت در ارتش جمهوری اسلامی بعنوان بورسیه شدم. در سال تحصیلی 68 – 67 بعلت بیماری قادر به گذراندن امتحانات نشدم و سازمان از حضور در محل تحصیل و محیط کار ممانعت نموده و از آنجا که اصول مدارک تحصیلی اینجانب نزد هنرستان باهنر 2 بوده و برای انجام هر فعالیت و شغل ضروت ارائه مدارک تحصیلی محرز می نمود که با موازین شرعی و قانونی مطابقت ندارد. در تقاضای ابطال بخشنامه مزبور را دارم.
دفتر حقوقی سازمان صنایع دفاع در پاسخ به شکایت مذکور طی نامه شماره مورخ 19/4/1378 اعلام داشته اند: شاکی در سال 68 - 67 پایه چهارم هنرستان بنا به دلایلی که خود شاکی در دادخواست اعلام نموده مردود شده است و ضمن اینکه شرایط استخدام را از دست داده خساراتی نیز از این بابت به این سازمان وارد شده که برابر تعهدات ماخوذه و مقررات قانون ارتش در خصوص هنرجویان ملزم بوده مبالغی را بابت غرامت تحصیلی به ارتش پرداخت نماید که متاسفانه خودداری نموده اند. رویه ادارات ودانشگاهها و… در کشور بر این است که پس از تسویه حساب اشخاص از جمله هنرجویان و دانشجویان مدارک تحصیلی آنان تحویل میگردد که مشارالیه تاکنون جهت تسویه حساب به این سازمان مراجعه ننموده تا پرداخت دیون خود بابت غرامت تحصیلی و تسویه حساب با قسمتهای مختلف آموزش وابسته به این سازمان مجوز لازمه برای دریافت مدارک خود اخذ نمایند.
هیات عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست حجه السلام و المسلمین دری نجف آبادی و با حضور روسای بدوی و روساء و مستشاران شعب تجدید نظر تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره باتفاق آراء بشرح آتی مبادرت بصدور رای می نماید.
رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری
نظر به اینکه مفاد نامه شماره 12/02/10/19/14566 مورخ 15/4/71 متضمن وضع قاعده کلی آمره ای نیست و از مصادیق مقررات و نظامات دولتی محسوب نمی شود اعتراض نسبت به آن قابل رسیدگی و امعان نظر در هیات عمومی دیوان نمی باشد.
رئیس هیات عمومی دیوان عدالت اداری
قربانعلی دری نجف آبادی

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 338

تاریخ تصویب : 1378/09/14

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.