×

در وضعیت موجود و به فرض ثبوت بزه صلاحیت دادسرای عمومی قزوین تائید می شود

در وضعیت موجود و به فرض ثبوت بزه صلاحیت دادسرای عمومی قزوین تائید می شود

در-وضعیت-موجود-و-به-فرض-ثبوت-بزه-صلاحیت-دادسرای-عمومی-قزوین-تائید-می-شود
شماره دادنامه : 374/2 مرجع رسیدگی : شعبه دوم دیوان عالی کشور
خلاصه جریان پرونده :
بنا به مفاد اوراق پرونده آقای هوشنگ … به اتهام جعل کارت شناسائی جهاد سازندگی قزوین به نام آقای عبدالله … ونیز جعل تاریخ تولد آقای … و آقای عبداله … به اتهام استفاده از کارت شناسائی و شناسنامه مجعول تحت تعقیب دادسرای عمومی زاهدان قرار گرفته اند و پس از یک سری تحقیقات بازپرس شعبه اول دادسرای عمومی زاهدان به اعتبار وقوع بزه انتسابی (جعل ) در حوزه قضائی قزوین طی قرار شماره 219 - 68 اقدام به صدور قرار عدم صلاحیت به شایستگی دادسرای عمومی قزوین نموده ضمناً علت تحت پیگرد قرار گرفتن نامبردگان این بود که متهمین به اتفاق به زاهدان رفته و کارت شناسائی موضوع اتهام توسط عبدالله… به مسافرخانه را داده شده و بعد مفقود می شود مشارالیه به مسافرخانه مراجعه و سؤال می کند در جواب گفته شده کارت شناسائی را دوست شما هوشنگ … گرفته و در نتیجه آقای .. . به عنوان سرقت کارت شناسائی به ادسرای عمومی زاهدان اعلام شکایت می کند و در پرونده ( برگ 30 ) اشاره به قرار نهائی مورخ 10/5/68 دایر به عدم صلاحیت به شایستگی دادسرای عمومی زاهدان شده که چنین قراری در پرونده مشاهده نشده و بهرحال دادسرای عمومی قزوین به تاریخ 12/5/68 با توضیح اینکه دلیلی در پرونده وجود ندارد که کارت شناسائی و شناسنامه در قزوین جعل شده باشد ولو اینکه کارت شناسائی به عنوان جهادسازندگی قزوین است به استناد مادتین 198 و 199 قانون آئین دادرسی کیفری به لحاظ اینکه کارت شناسائی در زاهدان مورد استفاده قرار گرفته اند به قرار متقابل می نماید و مجدد دادسرای عمومی زاهدان با توضیحاتی مستنداً به همان مواد وماده 202 قانون اصلاح موادی از قانون آئین دادرسی کیفری قرار قبلی خود را استوار و به این ترتیب بین دادسرای عمومی زاهدان و قزوین اختلاف در صلاحیت نسبت به رسیدگی حادث و پرونده جهت حل اختلاف به دیوان عالی کشور ارسال و جهت رسیدگی به این شعبه ارجاع شده است .
رأی
با عنایت به مجموع محتویات پرونده . اظهارات متهمین در وضعیت موجود و به فرض ثبوت یزه قرار صادره از سوی دادسرای عمومی زاهدان موجها اصدار یافته و تائید صلاحیت دادسرای عمومی قزوین حل اختلاف و پرونده جهت ادامه رسیدگی به دادسرای صالح مذکور ارسال می گردد .

مرجع : کتاب صلاحیت و احکام راجع به آن - در امور مدنی و جزائی ، به اهتمام یدالله بازگیر ، انتشارات فردوسی، چاپ اول ، چاپ گیتی - 80

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 374

تاریخ تصویب : 1368/05/10

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.