×

ساز و کار تشویقی جهت بازخریدی و بازنشسته کردن کارکنان مازاد بر نیاز در وزارت جهاد کشاورزی و یا انتقال آنان به سایر وزارتخانه ها وسازمانها

ساز و کار تشویقی جهت بازخریدی و بازنشسته کردن کارکنان مازاد بر نیاز در وزارت جهاد کشاورزی و یا انتقال آنان به سایر وزارتخانه ها وسازمانها

ساز-و-کار-تشویقی-جهت-بازخریدی-و-بازنشسته-کردن-کارکنان-مازاد-بر-نیاز-در-وزارت-جهاد-کشاورزی-و-یا-انتقال-آنان-به-سایر-وزارتخانه-ها-وسازمانها
شماره 30629/ت 25802ه 10/10/1381

هیات وزیران در جلسه مورخ 1/10/1381 بنا به پیشنهاد شماره 24980/28/26903/ج /ک مورخ 11/10/1380 وزارت جهاد کشاورزی و به استناد تبصره ماده (3) قانون تشکیل وزارت جهاد کشاورزی - مصوب سال 1379 - ساز وکار تشویقی جهت بازخریدی و بازنشسته کردن کارکنان مازاد بر نیاز و یا انتقال آنان به سایر وزارتخانه ها و سازمانها را بشرح زیر تصویب نمود:
1- نیروهای مازاد بر نیاز، آن دسته از کارکنان (اعم ازرسمی و غیر رسمی ، قراردادی ، قراردادی طرحی و عناوین مشابه ) وزارت جهاد کشاروزی و سازمانها، شرکتها و موسسات وابسته و تابعه می باشندکه توانایی و صلاحیت لازم برای ادامه خدمت در بخش دولتی را دارند ولی بنا به تشخیص کمیته موضوع ماده (2) آئین نامه اجرائی بندهای ب و ج ماده (3) قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی اجتماعی وفرهنگی جمهوری اسلامی ایران ، موضوع تصویبنامه شماره 53381/ت 22968ه مورخ 24/11/1379 به خدمت آنان نیاز نباشد.
2- وزارت جهاد کشاورزی می تواند کارکنان موضوع بند (1) این تصویبنامه را که دارای مدرک تحصیلی دیپلم و زیر دیپلم می باشند بنا به درخواست کتبی آنان مشروط بر آنکه شرایط بازنشستگی را نداشت باشند بازخرید خدمت نماید و علاوه بر حقوق ایام مرخصی های استحقاقی استفاده نشده براساس قوانین ومقررات مربوط به ازای هر سال سابقه خدمت قابل قبول معادل حداکثر میانگین چهار ونیم ماه حقوق ومزایای مستمر و غیر مستمر سال آخر خدمت به عنوان وجوه بازخریدی تشویقی پرداخت نماید.
تبصره 1- کلیه جانبازان ، آزادگان و ررمندگان که حداقل (6) ماه متوالی یا (9) ماه متناوب در جبهه حضور داشته اند ومتقاضی استفاده از مزایای این ماده می باشند از یک تا هشت سال متناسب بادوران حضور در جبهه به سوابق خدمت آنان افزوده خواهد شد.
تبصره 2- نحوه محاسبه و تعیین سنوات ارفاقی طی دستورالعملی است که توسط وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ می شود.
تبصره 3- کارگاه ها، تجهیزات وماشین آلات مازاد، اموال منقول شامل خودرو و ماشین آلات فرسود و خارج از رده وزارت جهادکشاورزی به قمیت کارشناسی رسمی روز و بدون تشریفات مزایده به افراد بازخرید شده حداکثر تا چهار برابر حقوق ومزایای مستمر وغیر مستمر آخرین سال خدمت آنان به صورت نقد واقساط هفت ساله فروخته می شود.
3- به منظور حفظ سوابق خدمت کارکنان بازخرید خدمت شده مشمول بند (2) این تصویبنامه ، مابه التفاوت موضوع ماده (1) آئین نامه اجرائی قانون نحوه تعدیل نیروی انسانی دستگاههای دولتی جهت انتقال کسور بازنشستگی افراد مزبور به سازمان تامین اجتماعی توسط دولت تامین می گردد.
4- کارکنان رسمی مشمول صندوق بازنشستگی کشوری و صندوق تامین معذوریت از کار جهاد سازندگی که دارای مدرک تحصیلی زیر دیپلم و دیپلم می باشند با داشتن حداقل 25 سال سابقه خدمت ، با تقاضای کتبی وموافقت وزارت جهاد کشاورزی با حداکثر 5 سال سنوات ارفاقی تا سقف 30 سال می توانند بازنشسته شوند و حقوق بازنشستگی آنان با توجه به سابقه خدمت و سنوات ارفاقی ،محاسبه و پرداخت خواهد شد.
تبصره 1- صندوقهای بازنشستگی مربوط موظفند پس از اخذ کسور بازنشستگی سهم کارمند وکارفرما برای سنوات ارفاقی (حداکثر5 سال ) همچنین معادل حقوق بازنشستگی تا احراز شرایط قانونی صندوق مربوط (به فرض 30 سال خدمت ) نسبت به تحت پوشش قراردادن بازنشستگان اقدام نمایند.
تبصره 2- پاداش پایان خدمت بازنشستگان موضوع این ماده با در نظر گرفتن سابقه خدمت ارفاقی آنان محاسبه و پرداخت خواهد شد.
تبصره 3- حقوق بازنشستگی کلیه جانبازان ، آزادگان ورزمندگان که حداقل (6) ماه متوالی و یا (9) ماه متناوب در جبهه حضور داشته اند وممشول این بند می باشند با آخرین طبقه شغلی مربوط محاسبه و پرداخت خواهد شد. در صورتی که برابر مقررات مورد عمل صندوق های بازنشستگی کشوری و تامین معذوریت جهاد سازندگی ، این تبصره بار مالی اضافی برای صندوقها ایجاد نماید پس از محاسبه بار مالی ایجاد شده توسط صندوقهای مذکور و پرداخت آن توسط وزارت جهاد کشاورزی اقدام خواهد شد.
5- انتقال نیروهای مازاد بر نیاز وزارت جهاد کشاورزی به سایر دستگاه ها براساس آئین نامه اجرائی بندهای ب و ج ماده (3) قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی اجتماعی وفرهنگی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود. سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور موظف است با اولویت نسبت به انتقال این گونه افراد به سایر دستگاه ها اقدام نماید.
6- بار مالی ناشی از اجرای این تصویبنامه از محل فروش سهام ، اموال و دارایی های وزارت جهاد کشاورزی ، سازمانها ، موسسات وشرکتهای تابعه و وابسته به آن همچنین کمکهای دولت که توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در لوایح بودجه سنواتی پیش بینی می شود تامین خواهد شد.
معاون اول رئیس جمهور - محمدرضاعارف

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 16859

تاریخ تصویب : 1381/10/01

تاریخ ابلاغ : 1381/10/21

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.