×

آئین نامه اجرائی ماده (111) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب 1380

آئین نامه اجرائی ماده (111) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب 1380

آئین-نامه-اجرائی-ماده-(111)-قانون-تنظیم-بخشی-از-مقررات-مالی-دولت-مصوب-1380

وکیل


شماره 34690/ت 26956ه 14/10/1381
هیات وزیران در جلسه مورخ 4/10/1381 بنا به پیشنهاد سازمان حفاظت محیط زیست و به استناد اصل یکصد و سی وهشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آئین نامه اجرائی ماده (111) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت - مصوب 1380 - را بشرح زیر تصویب نمود:

ماده 1- وزارت صنایع ومعادن مجاز است با رعایت این آئین نامه نسبت به صدور مجوز ایجاد شهرک صنعتی جدید برای بخشهای خصوصی و تعاونی اقدام نماید.
ماده 2- تعاریف :
الف - شهرک صنعتی : مکانی است دارای محدوده ومساحت معین ، برای استقرار مجموعه ای از واحدهای صنعتی ، پژوهشی و فناوری و خدمات پشتیبانی از قبیل : طراحی مهندسی ، آموزشی ، اطلاع رسانی ، مشاوره ای ، بازرگانی که تمام یا پاره ای از امکانات زیربنایی و خدمات ضروری را با توجه به نوع و وسعت شهرک صنعتی وترکیب فعالیتهای آن در اختیار وادهای مذکور قرار می دهد.
ب - متقاضی : شخص حقوقی است که خواهان کسب مجوز ایجادشهرک صنعتی می باشد.
ج - جواز تاسیس : مجوزی است که وزارت صنایع و معادن برای ایجاد شهرک صنعتی صادر می نماید.
ماده 3- تعهدات متقاضیان بشرح زیرتعیین می گردد: الف - معرفی زمین مناسب که در تملک متقاضی بوده و یا حسب تشخیص وزارت صنایع و معادن تملک آن توسط متقاضی امکان پذیر باشد.
ب - ارائه موافقت مراجع ذیصلاح برای استقرار شهرک صنعتی در زمین یاد شده در بند (الف ) .
ماده 4- وزارت صنایع ومعادن موظف است راسا" یا از طریق شرکت شهرکهای صنعتی نظارت بر حسن جریان امور را عهده دار بوده ، در مراحل مختلف ایجاد و توسعه شهرک صنعتی اقدامات زیر با به عمل آورد:
الف - بررسی ، اعلام نظر، تایید وتصویب مراحل مخلتف مطالعاتی ، طراحی و اجرائی شهرک صنعتی موضوع این آئین نامه (حداکثر طی یک ماه پس از ارائه مدارک توسط متقاضی ) .
ب - تهیه آئین نامه ها و دستورالعملهای مورد نیاز در کلیه مراحل ایجاد، توسعه ، واگذاری و بهره برداری شهرک صنعتی .
ج - ابطال جواز تاسیس صادر شده به علت خودداری متقاضی از ایفای تعهدات خود.
تبصره - برای ایجاد شهرکهای صنعتی غیر دولتی در شعاع یکصد و بیست کیلومتری تهران و پنجاه کیلومتری اصهفان وحریم های شهرهای تبریز، مشهد، شیراز وکرج علاوه بر اخذ مجوز سازمان حفاظت محیط زیست در مرحله بهره برداری ، ضروری است مجوز سازمان یادشده در مرحله صدور جواز تاسیس نیز اخذ گردد.
ماده 5- شهرکهای صنعتی که توسط بخش خصوصی و یا تعاونی احداث می شوند از کلیه مزایای قانونی شهرکهای صنعتی موضوع قانون راجع به تاسیس شرکت شهرکهای صنعتی ایران - مصوب 1362 - و اصلاحیه آن برخوردار می باشند.
ماده 6- وزارت صنایع و معادن موظف است حداکثر ظرف دو ماه پس از ابلاغ این آئین نامه قرارداد تیپ واگذاری زمین در شهرکهای صنعتی بخش غیر دولتی را که متضمن حفظ منافع ملی ، حقوق متقاضی و واحد صنعتی باشد تهیه و در اختیار آنان قرار دهد.
معاون اول رئیس جمهور - محمدرضاعارف

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 16859

تاریخ تصویب : 1381/10/04

تاریخ ابلاغ : 1381/10/21

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.