×

تفسیر و تکمیل آئین نامه تشکلهای اسلامی

تفسیر و تکمیل آئین نامه تشکلهای اسلامی

تفسیر-و-تکمیل-آئین-نامه-تشکلهای-اسلامی

وکیل


( مصوب 305 جلسه مورخ 14/2/72 شورای عالی انقلاب فرهنگی )
بنا بر پیشنهاد شورای مشترک کمیسیونهای 1 و 2 شورا مقرر داشت .
1 ـ در رفع ابهام از ماده 1 آیین نامه تشکلهای اسلامی در دانشگاهها ، با اضافه کردن تبصره ای تصریح شود که منظور از « وظایف قانون » وظایف ناشی از فعالیت احزاب ، دسته ها و انجمن های اسلامی و اقلیتهای دینی و انجمن های صنفی مصوب 1360 مجلس شورای اسلامی است .
2 ـ در جلسه ای با حضور نمایندگان وزرای فرهنگ و آموزش عالی و بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و هیات سه نفره نمایندگان مقام معظم رهبری در دانشگاهها یک اساسنامه نمونه تدوین شود و در اختیار دانشگاهها گذاشته شود و تشکیل های اسلامی بر مبنای آن اساسنامه نمونه ، اساسنامه خود را تنظیم کنند و به اطلاع هیات سه نفره بررسی صلاحیت تشکیلهای اسلامی در دانشگاهها نیز برسانند .
3 ـ اعضای هیات موسس یک تشکیل اسلامی ، نمی توانند همزمان و به طور موازی اقدام به تاسیس تشکیل اسلامی دیگر بکنند یا در عضویت تشکیلهای اسلامی دیگر باشند .
4 ـ تبصره ماده 5 آیین نامه تشکیلهای اسلامی در دانشگاههای بصورت زیر تکمیل شود :
تبصره ـ هرگاه تشکلی پس از رسمیت یافتن ، شرایط عمومی خود را به تشخیص هیات سه نفره موضوع ماده 6 از دست بدهد یا تعداد اعضا آن از حد نصاب ( چهار در صد ) تنزل کند از رسمیت ساقط خواهد شد .
5 ـ جز شرط مسلمان بودن که در ماده 1 آیین نامه تشکلهای اسلامی در دانشگاهها برای اعضای عادی پیش بینی شده شرط دیگری اضافه نشود.
6 ـ اعضای عادی نمی توانند در بیش از یک تشکل اسلامی عضویت داشته باشند مگر در انجمنهای صنفی هنری و ورزشی .

نوع : آیین نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1372/02/14

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.