×

آئین نامه تنظیم برخی از مقررات مربوط به پرداخت و اعزام به خارج از کشور کارکنان دولت از طریق دستگاه غیر متبوع مستخدم

آئین نامه تنظیم برخی از مقررات مربوط به پرداخت و اعزام به خارج از کشور کارکنان دولت از طریق دستگاه غیر متبوع مستخدم

آئین-نامه-تنظیم-برخی-از-مقررات-مربوط-به-پرداخت-و-اعزام-به-خارج-از-کشور-کارکنان-دولت-از-طریق-دستگاه-غیر-متبوع-مستخدم

وکیل


شماره 53968/ت 24649ه 25/10/1381
هیئت وزیران در جلسه مورخ 18/10/1381 بنا به پیشنهاد شماره 1864/105 مورخ 22/2/1380 سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و به استناد از مقررات مربوط به پرداخت و اعزام به خارج از کشور کارکنان دولت از طریق دستگاه غیرمتبوع مستخدم را بشرح زیر تصویب نمود:

ماده 1 - در صورتی که هر یک از دستگاهها به خدمات کارمندان سایر دستگاهها برای انجام خدمات در خارج از ساعات موظف اداری نیازمند باشند ، موظفند قبل از هر گونه اقدامی برای استفاده از همکاری آنان ، موافقت کتبی بالاترین مقام اجرائی دستگاه متبوع مستخدم یا فرد مجاز از طرف وی را کسب نمایند و گزارش هر گونه پرداختی در این رابطه را کتبا" به اطلاع دستگاه متبوع مستخدم برسانند.
ماده 2 - پرداخت هرگونه پداش ، هدیه و کمکهای بلاعوض نقدی و غیر نقدی به کارکنان سایر دستگاههای اجرائی اکیدا" ممنوع است . در صورتی که هر یک از دستگاههای اجرائی به دلیل خدمات برجسته ای که توسط کارکنان سایر دستگاههای اجرائی به عمل آمده است در نظر دارند از آنها قدردانی نمایند ، ضروری است صرفا" مراتب را به صورت کتبی همراه با پیشنهاد نوع تشویق ، با ذکر خدمات انجام یافته توسط کارمند ، به دستگاه اجرائی متبوع منعکس نمایند. تصمیم گیری در زمینه پرداخت پاداش و یا هر نوع تشویق ، با بالاترین مقام دستگاه اجرائی متبوع می باشد.
ماده 3 - در صورتی که هر یک از سازمانهای دولتی مشمول این آئین نامه همراهی فردی از کارکنان خود را با هیئت های اعزامی از سوی مجلس شورای اسلامی و یا سایر سازمانهای دولتی ضروری تشخیص دهد ، لازم است موافقت کتبی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و یا بالاترین مقام دستگاه اجرائی مربوط را حسب مورد اخذوسپس با رعایت سایر قوانین موضوعه اقدام نماید.
تبصره - ماموریتهایی که با استفاده از مرخصی استحقاقی و با استفاده از گذرنامه شخصی انجام می شود نیز مشمول احکم این ماده می باشد.
ماده 4 - مفاد این آئین نامه شامل کلیه کارکنان رسمی وعناوین مشابه آنها و غیر رسمی ( از قبیل پیمانی ، قراردادی و روزمزد) دستگاههای مذکور در ماده (11) قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی^، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ، کلیه نهادهای عمومی غیر دولتی ، بانکها و شرکتهای بیمه می گردد.
معاون اول رئیس جمهور - محمدرضاعارف


نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 16869

تاریخ تصویب : 1381/10/18

تاریخ ابلاغ : 1381/11/02

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.