×

قانون ساماندهی بهداشت و درمان بر اساس اصول سوم (3) ، بیست ونهم (29) و چهل و سوم (43) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

قانون ساماندهی بهداشت و درمان بر اساس اصول سوم (3) ، بیست ونهم (29) و چهل و سوم (43) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

قانون-ساماندهی-بهداشت-و-درمان-بر-اساس-اصول-سوم-(3)-،-بیست-ونهم-(29)-و-چهل-و-سوم-(43)-قانون-اساسی-جمهوری-اسلامی-ایران

وکیل


شماره 30064 6/11/1381
حضرت حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای سید محمدخاتمی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
طرح ساماندهی بهداشت و درمان بر اساس اصول سوم (3) وبیست و نهم (29) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که یک فوریت آن در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ 18/2/1381 تصویب شده بود در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ 8/10/1381 مجلس شورای اسلامی با اصلاحاتی در عنوان و متن تصویب و به تایید شورای نگهبان رسیده است ، در اجرای اصل یکصد و بیست وسوم (123) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به پیوست ارسال می گردد.
رئیس مجلس شورای اسلامی - مهدی کروبی

شماره 56294 10/11/1381
قانون ساماندهی بهداشت و درمان بر اساس اصول سوم (3) ، بیست ونهم (29) و چهل و سوم (43) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ هشتم دیماه یکهزار و سیصد و هشتاد و یک مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 18/10/1381 به تایید شورای نگهبان رسیده و طی نامه شماره 30064 مورخ 6/11/1381 واصل شده است ، به پیوست جهت اجراء ابلاغ می گردد.
رئیس جمهور - سید محمدخاتمی

قانون ساماندهی بهداشت و درمان بر اساس اصول سوم ، (3) ، بیست و نهم (29) و چهل و سوم (43) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
ماده واحده - دولت موظف است از آغاز سال 1382 لوایح بودجه سنواتی کشور را به نحوی تنظیم نماید که زمینه های اجرائی قانون بیمه همگانی با لحاظ نمودن سیاستهای کلی زیر فراهم شود:
1 - کلیه اقشار جامعه تحت پوشش خدمات پایه بیمه همگانی قرار گیرند.
2 - خدمات پایه بیمه همگانی کلیه اقشار جامعه از طریق سازمانها ، نهادها و دستگاههای بیمه گر ذیربط به صورت یکسان به آحاد جامعه ارائه خواهد شد. صدور دفترچه یا کارت برای بیمه شوندگان از طریق یک سازمان و با هماهنگی دستگاههای ذیربط صورت خواهد گرفت و آمار کلیه بیمه شوندگان در سازمان مذکور متمرکز می گردد.
3 - حدود و شمول خدمات پایه بیمه درمان همگانی به صورت شفاف تعریف شود.
4 - حدود و شمول بیمه های مکمل افرادی که به نحوی از این نوع خدمات بهره مند می شوند به صورت شفاف تعریف شده واز نظر سیاست گذاری و میزان نوع خدمات یکسان سازی انجام گیرد.
5 - اعتبار مربوط به حق سرانه خدمات پایه بیمه درمان همگانی افرادی که تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند از محل صرفه جوئی ناشی از سامان دهی امر بیمه از طریق دولت تامین و درلایحه بودجه سنواتی منظور شود.
6 - وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با همکاری کلیه سازمانهای بیمه گر مکلف است اقدامات لازم را برای بیمه نمودن خویش فرمایانی که قادر به پرداخت تمام یا بخشی از حق سرانه می باشند انجام دهد. کلیه رسانه های گروهی از جمله سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران موظفند در اطلاع رسانی وتبلیغات بر پایه دستورالعمل وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی همکاری نمایند.
7 - وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی مکلف است راهکارهای اجرائی و نحوه همکاری سایر دستگاههای کشور برای بیمه نمودن خویش فرمایان واحد حق سرانه از آنها را تهیه و ضوابط مربوط را به تصویب هیات وزیران برساند.
قانون فوق مشتمل بر ماه واحده در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ هشتم دیماه یکهزار و سیصد و هشتاد و یک مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 18/10/1381 به تایید شورای نگهبان رسیده است .
رئیس مجلس شورای اسلامی - مهدی کروبی

نوع : قانون

شماره انتشار : 16883

تاریخ تصویب : 1381/02/18

تاریخ ابلاغ : 1381/11/19

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.