×

اعلام تعارض آرا صادره از شعب اول و هفتم دیوان عدالت اداری

اعلام تعارض آرا صادره از شعب اول و هفتم دیوان عدالت اداری

اعلام-تعارض-آرا-صادره-از-شعب-اول-و-هفتم-دیوان-عدالت-اداری
بسمه تعالی
تاریخ21/1/1378 کلاسه پرونده 77/203 شماره دادنامه3
مرجع رسیدگی . هیات عمومی دیوان عدالت اداری
شاکی . آقای جلال کویری
موضوع شکایت و خواسته . اعلام تعارض آرا صادره از شعب اول و هفتم دیوان عدالت اداری .
مقدمه . الف . شعبه اول در رسیدگی به پرونده کلاسه 70/164 موضوع شکایت آقای احمد گوهری به طرفیت هیات واگذاری زمین استان باختران بخواسته واگذاری غیر قانونی اراضی مفروزه پلاک 2 فرعی از 407 اصلی به شرح دادنامه شماره 236 مورخ 30/2/1370 حکم به رد شکایت صادر نموده است.
ب . شعبه هفتم در رسیدگی به پرونده کلاسه 76/263 موضوع شکایت آقای جلال کویری بطرفیت هیات واگذاری مین کرمانشاه بخواسته استرداد زمین واگذار شده حکم به رد شکایت صادر نموده است.
هیات عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق بریاست آیت الله موسوی تبریزی و با حضور روسای شعب دیوان تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره بشرح آتی مبادرت به صدور رای می نماید.
رای
با توجه به اینکه تفاوت دادنامه های فوق الذکر مبتنی بر استنباط از حکم قانونگذار در موارد مشابه نیست مورد از مصادیق آرا متناقض موضوع ماده 20 قانون دیوان عدالت اداری محسوب نمیشود.
هیات عمومی دیوان عدالت اداری
سید ابوالفضل موسوی تبریزی
------------------------------------------
بسمه تعالی
تاریخ 30/2/70 کلاسه پرونده 1- 7/164 شماره دادنامه 236
مرجع رسیدگی - شعبه دیوان عدالت اداری
شاکی - احمد گوهری باختران
طرف شکایت - هیئت واگذاری زمین استان باختران
موضوع شکایت و خواسته - واگذاری غیر قانونی اراضی مفروزه پلاک 2 فرعی از 407 اصلی
گردشکار - دادخواست شاکی پس از ثبت بکلاسه عمومی شماره 31/1/70 - 870 دیوان عدالت اداری و ارجاع آن بشعبه اول بکلاسه فوق در این شعبه ثبت و پس از انجام تشریفات مقدماتی در وقت فوق العاده به ریاست امضاء کننده زیر و مشاورت جناب آقای توفیق عرفانی تحت رسیدگی است که با توجه به محتویات آن و پاسخ واصله از خوانده شماره 1240 - 24/2/70 و نظریه کتبی مشاور ختم رسیدگی را اعلام و بشرح آتی مبادرت بصدور رای می نماید.
رای دیوان
شماره دادنامه 236 تاریخ 30/2/70
شاکی اظهار نموده ؟؟ داشته 40 سال است در تصرف دارد در اسفند ماه 59 با وجود متوقف شدن بند ج با شکایت دستور جلوگیری تجاوز را بگیرند در اول 60 مقداری از زمین زراعی او را گرفتند و تصرف کردند و با شکایت نتیجه حاصل نشد که تا سال 65 یافت و با توجه به مصوب 8/8/65 مجلس و آئین نامه مربوطه هیچگونه دخل و تصرفی تا 20/7/60 در کار نبوده تقاضای رسیدگی نموده طرف خوانده در تبادل لوایح پاسخ داده است که هیات پس از 21/8/59 بعد از توقف اجرای بند د مصوب 26/1/59 شورای انقلاب در هیچک از روستاهای استان باختران اقدامی مبنی بر واگذاری زمین انجام نداده و شاکی در روستای گرگانی از توابع بخش ؟؟ دارای حدود 124 هکتار زمین مزروعی دارد که در سال 59 در اجرای مصوب 26/1/59 شورای انقلاب حکم واگذاری این اراضی صادر و بواجدین شرایط واگذاری در محل واگذار گردیده و میزان 40 هکتار زمین که بیش از سه برابر عرف محل می باشد در همان سال بعنوان حد نصاب جهت شاکی منظور گردیده و بعنوان دو برابر عرف محل که 26 هکتار است جهت برادر دانجویش منظور کرده که بعداً معلوم شده که سهم برادرش را هم قبل از سال 59 بنام خود انتقال داده و مقدار مزبور را هم جهت خودش بعنوان حد نصاب برادرش دریافت نموده و با وجود اینها بجای 66 هکتار مزبور معلوم شد دارای 89 هکتار است و با توجه به پاسخ تخلفی از مقررات بنظر نمی رسد لذا شکایت را وارد ندانسته حکم برد آن صادر و اعلام می شود و این رای قطعی است.
حسین علی رحمانی
دادرس شعبه اول دیوان عدالت اداری

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 3

تاریخ تصویب : 1378/01/21

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.