×

مصوبه شورای عالی اداری راجع به وظایف واحدهای استانی وزارت خانه های جهاد کشاورزی ومسکن وشهرسازی

مصوبه شورای عالی اداری راجع به وظایف واحدهای استانی وزارت خانه های جهاد کشاورزی ومسکن وشهرسازی

مصوبه-شورای-عالی-اداری-راجع-به-وظایف-واحدهای-استانی-وزارت-خانه-های-جهاد-کشاورزی-ومسکن-وشهرسازی

وکیل


شماره 205240/1901 6/11/1381

شورای عالی اداری در نودوهشتمین جلسه مورخ 7/10/1381دراجرای جزء3 بندب ماده 1 قانون برنامه سوم توسعه بنا به پیشنهادسازمان مدیریت برنامه ریزی کشور ، به منظور اعطای اختیارات لازم به مسئولین واحدهای استانی وزارتخانه ها در خصوص تصمیم گیری ، اجرا و تخصیص منابع و محدودنمودن فعالیت حوزه های ستادی به اعمال حاکمیت و امور راهبردی ( سیاستگذاری ، برنامه ریزی و نظارت ) و انتقال وظایف اجرائی به واحدهای استانی تصویب نمود:
1 - وظایف واحدهای استانی وزارتخانه های جهاد کشاورزی ومسکن و شهرسازی بشرح پیوست این مصوبه تعیین می شود. وزارتخانه های مذکور مکلفند براساس وظایف تعیین شده حداکثر ظرف مدت 3ماه وظایف اجرائی را به واحدهای استانی منتقل ومتناسب با آن نسبت به اصلاح تشکیلات حوزه مرکزی و واحدهای استانی اقدام وپیشنهاد لازم را برای تایید به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشورارسال نمایند.
2 - وزارتخانه های مذکور در بند1 مکلفند اختیارات لازم را متناسب با وظایف تعیین شده و اختیارات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانها ( موضوع پیوست شماره 2 مصوبه شماره 159758/1901مورخ 2/9/1381 شورای عالی اداری ) در حد هر استان به مدیران استانی واگذار نمایند. مدیران استانی نیز در حد هر شهرستان اختیارات لازم را به مدیران شهرستانی واگذار نمایند.
3 - به منظور واگذاری اختیارات لازم به مقامات استانی برای انجام کیفی خدمات و جلوگیری از تطویل انجام امور ، وزارتخانه های مذکور در بند1 مکلفند فعالیتهای اجرائی واحدهای استانی را که قابل اندازه گیری کمی و قیمت گذاری می باشند براساس کیفیت انجام آنها هزینه یابی نموده و قیمت تمام شده را محاسبه و به تایید سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برسانند.
4 - وزارتخانه های مذکور در بند1 وسازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور موظفند پس از ابلاغ این مصوبه در تدوین آئین نامه ها ، دستور العملها و بخشنامه ها به گونه ای عمل نمایند که تسهیلات لازم برای انجام امور و فعالیتهای اجرائی در واحدهای استانی فراهم گردد.
5 - سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مکلف است بر اجرای این مصوبه نظارت نموده و مواردی که توسط واحدهای استانی وزارتخانه ها اقدام نگردد به شورای عالی اداری و وزرای مربوط اعلام و گزارش اجرای کلیه مفاد این مصوبه را در مقاطع 6ماهه به شورای عالی اداری ارائه نماید.
معاون رئیس جمهورو دبیرشورای عالی اداری - محمدستاری فر

وظایف واحدهای استانی وزارت جهاد کشاورزی 1
1 - بررسی و شناخت امکانات واستعدادهای بالقوه و بالفعل منابع و عوامل تولید بخش کشاورزی ( زراعت ، طبیعی ) در سطح استان و مسایل ومشکلات فنی ، اقتصادی واجتماعی مربوط به آنها.
2 - تهیه و تدوین خط مشی ها ، اهداف ، برنامه هاو سیاستهای توسعه بخش کشاورزی ، توسعه و عمران روستاها ومناطق عشایری در استان در قالب سیاستها و برنامه های مصوب و همچنین پیشنهاد برنامه وبودجه سالانه به مراجع ذیربط در استان جهت تصویب .
3 - بررسی ، تدوین واجرای برنامه ها ، طرحها ودستورالعمل های مربوط به الگوی کشت محصولات کشاورزی و همچنین نظام دامداری ، دامپرروی ومنابع طبیعی استان در قالب سیاستهای مصوب .
4 - تهیه ، تدوین و اجرای طرحهای جامع مربوط به افزایش تولید محصولات کشاورزی و دامی و کاهش ضایعات در سطح استان براساس قوانین ومقررات مربوط.
5 - جمع آوری ، استخراج ، طبقه بندی ، پردازش ، نگهداری ، بهنگام سازی وانتشار آمار واطلاعات مربوط به بخش کشاورزی و توسعه و عمران روستایی وعشایری در استان .
6 - تهیه ، اجرا و ارزشیابی طرحهای تحقیقاتی استانی براساس سیاستها و خط مشی های ابلاغی وزارت .
7 - مطالعه ، بررسی ، نیازسنجی ، برنامه ریزی ، تهیه ، اجرا و ارزشیابی طرحها ، برنامه ها و دوره های آموزشی وترویجی ، فنی و حرفه ای و علمی و کاربردی مورد نیاز تولید کنندگان ، بهره برداران مروجان و راهبران بخش کشاورزی در استان در قالب سیاستها و برنامه های مصوب وزارت جهاد کشاورزی .
8 - ارائه نتایج پژوهشهای انجام شده به تولید کنندگان وبهره برداران .
9 - تهیه و اجرای طرحها و برنامه های مرتبط با حفظ ، احیاء ، گسترش ، حمایت و بهره برداری صحیح از جنگلهاو مراتع طبیعی و دست کاشت در سطح استان در چارچوب سیاستها و برنامه های مصوب .
10 - مطالعه ، برنامه ریزی ، تدوین و اجرای طرحهای لازم در زمینه آبخیزداری و آبخوانداری در حوزه های آبخیزاستان .
11 - تهیه واجرای طرحهای تثبیت شن های ران و بیابان زدائی و جلوگیری از بیابان زایی .
12 - تهیه ، تدوین و اجرای طرحهای جنگلکاری ، جنگلداری ، مرتعداری ایجاد پارکهای جنگلی و تفرجگاههای طبیعی در چارچوب سیاستهای ابلاغی .
13 - انجام اقدامات لازم به منظور حفظ و جلوگیری از تغییر و تبدیل کاربری اراضی کشاورزی و جنگلی .
14 - تشخیص و تفکیک حریم قانونی اراضی ملی ، دولتی وموات از مستثنیات اشخاص حقیقی و حقوقی در سطح استان و اخذ سند به نام دولت جمهوری اسلامی ایران و اجرای مقررات مربوط به مدیریت و واگذاری اراضی ملی و دولتی در چارچوب قوانین ومقررات موجود.
15 - انجام عملیات اجرائی لازم برای تثبیت مالکیتهای شرعی و قانونی با رعایت حقوق متقابل مردم و دولت و اجرای قانون اصلاحات ارضی در رقبات مشمول و باقیمانده و همچنین تعیین تکلیف نهایی اراضی کشت موقت .
16 - برنامه ریزی در جهت استقرار شبکه عملیات ترویجی درمناطق روستایی و عشایری در قالب سیاستها و برنامه های وزارتخانه ها.
17 - تهیه برنامه استفاده از اراضی کشاورزی ومنابع طبیعی استان در چارچوب طرحهای جامع حوزه های آبخیز.
18 - نظارت بهداشتی بر مراکز نگهداری و پرورش دام ومراکزتهیه ، تولید و توزیع وعرضه فرآورده های خام با منشاء دامی و محصولات شیلانی ، کارخانجات خوراک دام ، کشتارگاهها و اماکن عرضه دام و اعمال استانداردها.
19 - انجام اقدامات لازم در جهت حفظ ، احیاء ، توسعه وبهره برداری مناسب از منابع آبزی و توسعه آبزی پروری در استان .
20 - برنامه ریزی ، اتخاذ تدابیر و پیش بینی و کارهای لازم به منظور توسعه و عمران روستاها با هماهنگی سایر دستگاهها درسطح استان .
21 - تهیه ، تدوین و اجرای طرحها و برنامه های مربوط به امور زیربنایی کشاورزی از قبیل یکپارچگی سازی اراضی ، احداث راههای بین مزارع ، تجهیز و نوسازی مرارع و باغها به منظور استفاده موثر از منابع و نهاده های کشاورزی .
22 - بررسی وانجام اقدامات لازم در زمینه ، حفظ ، اصلاح ، احیاء و افزایش حاصلخیزی خاک در جهت بهره برداری بهینه مطلوب از آن .
23 - برنامه ریزی و انجام اقدامات لازم به منظور انتقال آب انهار سنتی و قنوات ، توزیع و مصرف بهینه آب کشاورزی و افزایش راندمان آبیاری در مزارع و باغها با استفاده از روشهای نوین آبیاری و اقدامات مربوط به احداث ، توسعه و نگهداری تاسیسات آبی
24 - اجرای وظایف مقرر در قانون توزیع عادلانه آب مصوب 1361 و اصلاحات بعدی آن در سطح استان .
25 - اجرای طرحهای کوچک تامین و توسعه منابع آب درسطح استان پس از کسب مجوز لازم از سازمان آب منطقه ای ذیربط ) .
26 - شناسایی امکانات و نیازمندیهای دامداران متحرک جهت ارائه خدمات مناسب به منظور بهبود توسعه وضعیت اقتصادی ، اجتماعی وتولیدی عشایر.
27 - ساماندهی کوچ و اسکان عشایر در چارچوب طرحهای ابلاغی .
28 - انجام اقدامات لازم در جهت نگهداری بنادر شیلاتی و تاسیسات زیربنایی براساس ضوابط ابلاغی .
29 - فراهم آوردن زمینه های توسعه صنایع مربوط به جمع آوری ، نگهداری ، تبدیل و عمل آوری و بسته بندی محصولات کشاورزی و فرآورده های دامی و توسعه و حمایت واز صنایع کوچک تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی و صنایع روستایی در استان.
30 - انجام اقدامات لازم در زمنیه حفظ ، بهبود و توسعه کمی و کیفی محصولات زراعی ، باغی ، تولیدات دام ، آبزیان منابع طبیعی استان و حمایت از منافع تولید کنندگان .
31 - بررسی نظامهای بهره برداری کشاورزی در استان و فراهم اوردن موجبات توسعه مناسب ترین آنها با توجه به خصوصیات فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی منطقه .
32 - انجام بررسی های لازم در مورد برآورد و تشخیص کمی وکیفی کلیه نیازهای فناوری کشاورزی متناسب با خصصیات و ویژگی های اقلیمی وکشاورزی استان وتهیه و اجرای طرحهای مکانیزاسیون و سایر برنامه های مورد نیاز براساس سیاستها و خط مشی های ابلاغی .
33 - زمینه سازی و حمایت از ایجاد و توسعه تشکلهای مورد نیاز بخش کشاورزی استان .
34 - انجام اقدامات لازم در جهت حفظ ، احیاء ، توسعه و بهره برداری مناسب از منابع دام و آبزیان ، اصلاح نژاد ، تغذیه ، مدیریت و مهندسی بهداشت جایگاه دام و صدور مجوزهای لازم در چهارچوب سیاستها و دستورالعملهای ابلاغی .
35 - تامین سلامتی و بهداشت دام از طریق ایجاد شبکه های پیش آگاهی و مراقبت و اجرای عملیات پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دامی ومشترک انسان و دام و قرنطینه دامی .
36 - انجام اقدامات لازم در خصوص گسترش شبکه های پیش آگاهی ، مراقبت ، پیشگیری ، قرنطینه گیاهی و مبارزه با آفات ، علفهای هرزو بیماریهای گیاهی در سطح استان .
37 - نظارت وکنترل بر توزیع و مصرف مایه ها و سایر موادچ بیولوژیکی و سموم مورد نیاز بخش کشاورزی در استان بر اساس ضوابط ابلاغی .
38 - انجام اقدامات لازم در زمینه ساماندهی و بهینه سازی نظام عرضه و تقاضاو تنظیم بازار محصولات کشاورزی و تولیدات دامی در استان در چارچوب برنامه های مصوب و سیاستهای بازرگانی کشور.
39 - انجام اقدامات لازم در زمینه خرید ، فروش ، بازاریابی ، صادرات ، بیمه ، نگهداری ، امحاء و نظایر آن در خصوص محصولات و فرآورده های بخش کشاورزی بر اساس قوانین ، مصوبات و آئین نامه ها و دستورالعمل های مربوط در چارچوب سیاستهای بازرگانی کشور.
40 - حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و فراهم آوردن زمینه های لازم برای استفاده از تسهیلات اعتباری بانک کشاورزی و سایر منابع بانکی و موسسه اعتباری توسط تولید کنندگان و بهره برداران .
41 - انجام اقدامات لازم در زمینه بیمه تولیدکنندگان ، تولیدات ، تاسیسات و صنایع مربوط به بخش کشاورزی .
42 - انجام اقدامات لازم در زمینه ارائه خدمات و تامین و توزیع نهاده های کشاورزی دام وآبزیان ، دارو ، سرم و سایر مواد بیولوژیک از طریق بخش غیر دولتی و در صورت لزوم توسط واحدذیربط در استان در چارچوب ضوباط ابلاغی وزارت جهادکشاورزی .
43 - نظارت مستمر بر کلیه فعالیتهای مرتبط با زیربخشهای مختلف کشاورزی در سطح استان .
44 - نظارت و ارزشیابی طرحها ، فعالیتها ، اقدامات در حیطه وظایف واحدهای استانی وزارتخانه به منظور سنجش میزان کارآبی و اثربخشی آنها.
45 - اجرای ماده 88 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت برای انجام فعالیتهای مربوط به کشاروزی ، منابع طبیعی و دام و طیور و آبزیان .
46 - انجام سایر وظایف و اموری که بموجب قوانین ومقررات به عهده وزارت جهاد کشاورزی در سطح استان می باشد.

وظایف واحدهای استانی وزارت مسکن وشهرسازی
1 - نظارت بر اجرای ضوابط ومقررات شهرسازی و مقررات ملی ساختمان در طراحی و اجرای تمامی ساختمانها و طرحهای شهرسازی و عمرانی شهری که اجرای ضوابط ومقررات مزبور در موردآنها الزامی است .
2 - تهیه طرحهای جامع و تفصیلی و جلب نظر شورای شهروشهرداری مربوط در حین تهیه طرحهای تفصیلی .
3 - نظارت بر اجرای مراحل مختلف طرحهای تفصیلی شهری .
4 - نظارت بر فعالیتهای شهرسازی بخش خصوصی از حیث رعایت معیارها و ضوابط شهرسازی .
5 - نظارت مستمر نسبت به اراضی خالصه و موات ، باربر ، دایر و سایر رقبات شهری در محدوده قانونی و حریم استحفاظی شهرها و شهرکها.
6 - نظارت بر زمینه استفاده بهینه از زمین درمحدوده های شهری .
7 - نظارت بر نحوه مدیریت تولید و عرضه مسکن .
8 - نظارت در در امور شرکتها وارائه کمکهای فنی و راهنمایی به موسساتی که منحصرا" در زمینه ایجاد واحداث واحدهای مسکونی فعالیت دارند.
9 - نظارت بر فعالیت شرکتهای پس انداز و تامین مسکن .
10 - تهیه طرح جامع برای هر یک از شهرها با توجه به ضوابط و استانداردهای مصوب .
11 - تهیه و اجرای طرحهای عمرانی شهری در دست اجرا وطرحهایی که انجام آن از طرف وزارتخانه ها و سازمانهای ذیربط در صورت قبول وزارت مسکن و شهرسازی به آن وزارت محول می گردد.
12 - آماده سازی یا عمران و واگذاری زمینهای مربوطه مطابق طرحهای مصوب قانونی براساس سیاست عمومی کشور طبق آئین نامه اجرائی .
13 - تهیه طرحهای تامین مسکن خانه سازی که با حمایت دولت انجام می شود.
14 - اجرای طرحهای مربوط به خانه های سازمانی بصورت مستقل .
15 - تهیه و اجرای طرحهای ساختمانهای دولتی وتامین ساختمانها و تاسیسات دولتی و عمومی .
16 - انجام تکالیف و وظایف حاصل از قوانین مربوط به خانه های سازمانی .
17 - اجرای وظایف و تکالیف حاصل از قانون تملک آپارتمانها و آئین نامه اجرای آن .
18 - جلب مشارکت واحدها و صنوف در جهت تامین منابع مالی بخش مسکن و توسعه شهری و تشویق به تاسیس شرکتهای سرمایه گذاری مسکن توسط بخش غیر دولتی .
19 - حمایت از سازندگان دارای پروانه اشتغال .
20 - حمایت ازفعالیتهای شرکتهای سرمایه گذاری مسکن ، تعاونی های تولید مسکن و پس انداز و تامین مسکن .
21 - اجرای وظایف حاصل از قانون نظام مهندسی وکنترل ساختمان از جمله بررسی صلاحیت حرفه ای وآموزشی به منظور صدور پروانه اشتغال اشخاص حقیقی و حقوقی در رشته های اصلی مهندسی ساختمان و پروانه اشتغال کاردانهای فنی و تجربی .
22 - شناسایی ، مطالعه و گردآوری اطلاعات پایه برای خصوصیات اصلی نیاز مسکن جمعیت ساکن متحرک شهری و روستایی در سطح استان
23 - حفظ حقوق و اعمال مالکیت دولت نسبت به اراضی ومدیریت زمین در چارچوب قوانین و مقررات مربوط.
24 - اجرای کلیه قوانین مقررات مربوط به زمین ومسکن .
25 - ایجاد بانکهای اطلاعاتی در امور زمین و سایر نهاده های مسکن .
26 - ساخت مسکن و عرضه به صورت استیجاری و یا اجاره به شرط تملیک .
27 - انجام امور دبیرخانه ای بررسی و تصوب طرحهای توسعه و عمران در سطح استان .
28 - اجرای وظایفی که از سوی وزارت مسکن و شهرسازی ارجاع شده یا می شود.
---------------------------------------


1 - وظائف واحدهای استانی از شرح وظائف تفصیلی وزارت جهاد کشاورزی موضوع تصویبنامه شماره 18801/ت 25638ه مورخ 25/3/1381 هیات محترم وزیران تفکیک شده است .

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 16891

تاریخ تصویب : 1381/10/07

تاریخ ابلاغ : 1381/11/30

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.