×

تصمیم نمایندگان ویژه رئیس جمهور در خصوص نحوه اجرای بند (ک ) تبصره (5) قانون بودجه سال 1381 کل کشور

تصمیم نمایندگان ویژه رئیس جمهور در خصوص نحوه اجرای بند (ک ) تبصره (5) قانون بودجه سال 1381 کل کشور

تصمیم-نمایندگان-ویژه-رئیس-جمهور-در-خصوص-نحوه-اجرای-بند-(ک-)-تبصره-(5)-قانون-بودجه-سال-1381-کل-کشور
شماره 65087/ت 28323ه 26/12/1381

تصمیم نمایندگان ویژه رئیس جمهور در خصوص نحوه اجرای بند (ک ) تبصره (5) قانون بودجه سال 1381 کل کشور که به استناد اصل (127) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و در اجرای تصویبنامه شماره 28082ت 27128ه مورخ 12/6/1381 بعنوان تصمیم هیئت وزیران اتخاذ شده است ، بشرح زیر ابلاغ می شود:
1 - اموال منقول و غیر منقول و تاسیسات مربوط به کارخانه های قیرسازی شرکتهای پالایش نفت شیراز ، بندرعباس ، اصفهان ، تبریز ، تهران ، آبادان و شازند اراک متعلق به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران به نسبت چهل وشش و نیم درصد ( 5/46%) به صندوق بازنشستگی کشوری و پنجاه و سه و نیم درصد (5/53%) به سازمان تامین اجتماعی واگذار می شود تا پس از تعیین قیمت و توافق طرفین نسبت به تحویل وانتقال قطعی اقدام گردد و سپس طبق مقررات قانون تجارت و با رعایت سایر مقررات مربوط اداره شود .
2 - صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی موظفند اقدامات قانون ی ار در مورد مالکیت اموالی که طبق این تصمیم نامه به آنان واگذار شده است ، پس از انتقال قطعی معمول دارند .
3 - صندوق بازنشستگی کشوری ، سازمان تامین اجتماعی و مدیران عامل شرکتهای پالایش نفت ذیربط موظفند از تاریخ ابلاغ این تصمیم نامه حداکثر ظرف یک ماه نسبت به انعقاد قرارداد با کارشناس یا کارشناسان رسمی مرضی الطرفین اقدام نمایند و زمان تعیین قیمت کارشناسی از تاریخ انعقاد قرارداد مذکر حداکثر سه ماه تعیین می شود .
4 - صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی موظفند حدکثر ظرف 30 روز از تاریخ وصول گزارش قیمت گذاری کارشناسی ، مراتب را برای ثبت در دفاتر قانونی به مراجع ذیربط از جمله شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران و وزارت امور اقتصادی و دارایی (خزانه داری کل کشور) و سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور اعلام نمایند .
تبصره - فهرست واحدهای مظروف سازی ، بسته بندی و سایراموال ، تاسیسات و کالاهای متعلق به کارخانه قیرسازی غیر از آنچه مشخصا" در محوطه کارخانه های مذکور وجود دارد توسط هر یک از شرکتهای پالایش نفت فوق الذکر تهیه و برای ارزیابی تسلیم کارشناسان مربوط خواهد گردید .
5 - نرخ فروش مواد اولیه مورد نیاز کارخانه های واگذاری موضوع بند (1) این تصمیم نامه بر اساس تصمیمات هیئت مدیره شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی برای کلیه کارخانه های قیر سازی کشور تعیین می گردد .
6 - مادامی که انشعاب آب ، برق ، گاز ، تلفن و غیره کارخانه های واگذار شده تفکیک و مستقل نشده است ، شرکتهای پالایش نفت مربوط کماکان و در قالب قرارداد منعقد شده و با رعایت نرخهای جاری نسبت به ادامه سرویس دهی اقدام خواهند نمود . همچنین شرکتهای مذکور نسبت به سرویس دهی سایر خدماتی که دسترسی به آن برای کارخانه های واگذار شونده میسر نباشد ، با هماهنگی واگذارکننده در قالب قرارداد اقدام می نمایند .
7 - آن دسته از کارکنان کارخانه های قیرسازی موضوع این تصمیم نامه که از نظر مقررات استخدامی و بازنشستگی تابع مقررات شرکت ملی نفت ایران و صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت هستند و ارتباط استخدامی آنها با دستگاه اجرائی ذیربط در اجرای این واگذاری قطع می گردد . می توانند در صورت ادامه اشتغال درواحدهای مذکور همچنان تابع مقررات استخدامی و صندوق بازنشستگی مربوط باشند . واگذار شوندگان فعلی و بعدی موظف به رعایت مقررات استخدامی و بازنشستگی صنعت نفت در مورد این کارکنان هستند .
8 - وزارت امور اقتصادی و دارایی (خزانه داری کل کشور) و دستگاه های ذیربط معادل مبالغ قیمت گذاری اموال واگذار شده به صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی را که دراجرای بند (ک ) تبصره (5) قانون بودجه سال 1381 کل کشور تعیین می شود از یک طرف به حساب فی مابین خزانه داری کل و شرکت ملی پالایش و پخش وشرکت ملی نفت ایران ، بابت مطالبات خزانه داری کل از شرکت ملی پالایش و پخش وشرکت ملی نفت ایران ، بابت مطالبات خزانه داری کل از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی و شرکت ملی نفت ایران و شرکتهای تحت پوشش آنها منظور و به همان میزان مطالبات مذکور تسویه شده تلقی می گردد و از طرف دیگر به حساب فی مابین صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی بابت رد دیون دولت منظور خواهد شد .
9 - کلیه هزینه های مربوط جهت انجام تشریفات قانون ی و سایر هزینه های موضوع این تصمیم نامه به نسبت درصد سهام واگذار شده بین صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی تقسیم خواهد شد .
معاون اول رئیس جمهور - محمدرضاعارف

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 16917

تاریخ تصویب : 1382/01/09

تاریخ ابلاغ : 1382/01/09

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.