×

مصوبه شورای عالی اداری راجع به افزایش تولید، ارتقاء کیفیت و ساماندهی صنعت فرض دستباف ، حل مشکلات بازار عرضه و فروش آن

مصوبه شورای عالی اداری راجع به افزایش تولید، ارتقاء کیفیت و ساماندهی صنعت فرض دستباف ، حل مشکلات بازار عرضه و فروش آن

مصوبه-شورای-عالی-اداری-راجع-به-افزایش-تولید،-ارتقاء-کیفیت-و-ساماندهی-صنعت-فرض-دستباف-،-حل-مشکلات-بازار-عرضه-و-فروش-آن

وکیل


شماره 5169/1901 20/1/1382

شورای عالی اداری در نودونهمین جلسه مورخ 5/11/1381 به منظور افزایش تولید، ارتقاء کیفیت و ساماندهی صنعت فرش دستباف ، حل مشکلات بازار عرضه و فروش آن ، تهیه ضوابط والزامات فنی برای تولید و صادرات ، حفظ جنبه های هنری و فرهنگی فرش ، کاهش تصدی های دولت در امر تولید و فروش و تجمیع وظایف دستگاههای دولتی موازی مرتبط با صنعت فرش دستباف بنا به پیشنهاد مشترک وزارتخانه های بازرگانی ، صنایع ومعادن ، جهادکشاورزی و سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور تصویب نمود:
1- کلیه امور مربوط به سیاستگذاری ، برنامه ریزی ،نظارت ،هدایت و حمایت صنعت فرش دستباف ، مور تحقیقاتی و پژوهشی مربوط به آن و تهیه ضوابط والزامات فنی تولید و صادرات و اقدامات حمایتی از سایر دستگاههای اجرائی منتزع و در یک واحد سازمانی در حوزه مرکزی وزارت بازرگانی تجمیع می شود. وزارت بازرگانی مکلف است حداکثر تا پایان خرداد ماه سال 1382 پیشنهاد لازم را برای اصلاح تشکیلات حوزه مرکزی تنظیم نموده و به تایید سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برساند.
2- کلیه وظایف تصدی گری واحدهای مربوط به تولید، بازرگانی ، خرید و فروش در زمینه فرش دستباف از وظایف دستگاههای اجرائی ذیربط خذف و امکانات مربوط به بخش غیر دولتی واگذار می شود. کمیته ای با مسئولیت وزیر بازرگانی و مرکب از وزرای ذیربط حداکثر ظرف مدت 6 ماه نسبت به اجرای این بنداقدام خواهد کرد.
تبصره - از تاریخ اجرای این مصوبه ایجاد هرگونه واحد دولتی برای انجام وظایف مربوط به تصدی گری در امور فرش ممنوع می باشد
3- شرکت سهامی فرش ایران تا پایان سال 1382 به بخش غیردولتی واگذار می شود. وزارت بازرگانی مکلف است در این زمینه با توجه به مقررات مربوط برنامه ریزی واقدام نماید. نحوه وشرایط واگذاری وظایف و مالکیت دولت در مجمع عمومی فوق العاده شرکت به تصویب خواهد رسید.
4- به منظور جلوگیری از انتقال بدهی های معوق دستگاههای مرتبط با فرش دستباف ایران به وزارت بازرگانی واجرائی شدن بند3 این مصوبه ، وزارت بازرگانی موظف است ضمن شافف نمودن وضعیت اموال ، دارایی ها، سرمایه ، تعهدات و بدهی های شرکت سهامی فرش ایران نسبت به اصلاح ساختار مالی آن و تادیه بدهی ها از محل دارایی ها واموال اقدام نموده و در صورت عدم تکافو از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور براساس مقررات مربوطه جهت تامین کسور و تسویه بدهی اقدام نماید.
5- دستگاههای اجرائی مشمول این مصوبه در مورد کارکنان مازاد خود می توانند علاوه بر پرداختهای قانونی نسبت به پیش بینی ساز و کارهای تشویقی لحاظ شده در قانون برنامه سوم توسعه و بودجه سنواتی در رابطه با کارکنان متقاضی بازخریدی با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برنامه ریزی و اقدام نماید.
6- به منظور تصویب اقدامات حمایتی از قالیبافان فرش دستباف ، کمیته ای با مسئولیت وزیر بازرگانی و یا عضویت وزرای بهداشت ، درمان وآموزش پزشکی ، جهاد کشاورزی و روسای سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و سازمان تامین اجتماعی تشکیل گردیده تا ظرف مدت سه ماه پیشنهادات لازم را به هیات وزیران ارائه نمایند.
7- وزیر بازرگانی مسئول اجرای این مصوبه بوده و موظف است گزارش اجرای آن را تا پایان مرداد ماه سال 1382 به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارائه نماید. سازمان مذکور تا پایان شهریور ماه سلا1382 گزارش نهایی را به شورای عالی اداری ارائه خواهد کرد.
معاون رئیس جمهور و دبیر شورای عالی اداری - محمدستاری فر

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 16938

تاریخ تصویب : 1381/11/05

تاریخ ابلاغ : 1382/02/06

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.