×

آئین نامه اجرائی قانون ضرورت اخذ مجوز برای ساخت ، خرید و فروش ، نگهداری ، تبلیغ و استفاده از دستگاه فلزیاب

آئین نامه اجرائی قانون ضرورت اخذ مجوز برای ساخت ، خرید و فروش ، نگهداری ، تبلیغ و استفاده از دستگاه فلزیاب

آئین-نامه-اجرائی-قانون-ضرورت-اخذ-مجوز-برای-ساخت-،-خرید-و-فروش-،-نگهداری-،-تبلیغ-و-استفاده-از-دستگاه-فلزیاب

وکیل


شماره 7138/ت 25215ه 16/2/1382
هیات وزیران در جلسه مورخ 7/2/1382 بنا به پیشنهاد شماره 28880/1 مورخ 22/10/1380 وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و به استناد تبصره (3) ماده واحده قانون ضرورت اخذ مجوز برای ساخت ، خرید و فروش ، نگهداری ، تبلیغ و استفاده از دستگاه فلزیاب - مصوب 1379- آئین نامه اجرائی قانون یاد شده بشرح زیر تصویب نمود:

ماده 1- وزارت صنایع ومعادن مکلف است ضوابط اعلام شده از سوی سازمان میراث فرهنگی کشور را به هنگام ثبت اعلامیه تاسیس ، به متقاضیان ساخت دستگاههای فلزیاب ابلاغ نماید . صدور پروانه بهره بردرای برای این واحدها منوط به موافقت سازمان میراث فرهنگی کشور خواهد بود .
ماده 2- خرید ، فروش ، نگهداری و استفاده از دستگاههای فلزیاب منوط به اخذ مجوز از سازمان میراث فرهنگی کشور است ، فروشندگان مکلفند دستگاههای یاد شده را فقط به اشخاصی که مجوز خرید از سازمان میراث فرهنگی کشور دریافت نموده اند ، بفروشند ونسخه ای از برگ فروش را مشتمل بر مشخصات خریدار و مشخصات فنی دستگاه به سازمان میراث فرهنگی کشور ارسال نمایند .
ماده 3- وزارت بازرگانی ، نیاز صنوف مجاز به استفاده از دستگاه فلزیاب را با ذکر تعداد و توانایی دستگاههای موردنظر ، تا پایان اسفند ماه هر سال به سازمان میراث فرهنگی کشور اعلام خواهد کرد تا در صدور مجوزهای ساخت برای سال بعد لحاظ گردد .
ماده 4- اشخاص متقاضی دریافت مجوزهای موضوع این آئین نامه ، علاوه بر شرایط عمومی اشتغال به کار و با توجه به شرایط ذیل و ضوابط مندرج در دستورالعمل صادر شده از سوی سازمان میراث فرهنگی کشور ، تقاضای خود را به سازمان مذکور تسلیم خواهند کرد . سازمان میراث فرهنگی کشور ، به تقاضاهای واصل شده ظرف یک ماه رسیدگی و اعلام نظر خواهد کرد .
الف - اشتغال به شغل قانونی مرد تایید مراجغ ذیربط .
ب - تایید نیاز به استفاده از دستگاه فلزیاب از اداره کل بازرگانی استان محل کسب .
پ - عدم محکومیت از سوی مراجع قضایی به اتهام حفاری غیرمجاز یا سایر جرایم مرتبط با میراث فرهنگی کشور در مورد اشخاص حقیقی ومدیران اشخاص حقوقی .
ت - تعهد به رعایت قوانین ناظر به حفاظت از میراث فرهنگی کشور .
تبصره - صدور مجوزهای موضوع این آئین نامه از اختیارات سازمان میراث فرهنگی کشور می باشد و سازمان مذکور در صدور یا عدم صدور آن مختار است .
ماده 5- مدت اعتبار مجوزهای موضوع این آئین نامه یکسال است و تمدید آن منوط به رعایت مفاد این آئین نامه و ضوابط مقرر در دستورالعمل و مجوز صادر شده از سوی سازمان میراث فرهنگی کشور می باشد . صاحب مجوز حق واگذاری دایم یا موقت آن را به غیر و همچنین حق تغییر مورد یا محل استفاده را ندارد .
ماده 6- تبلیغ دستگاههای فلزیاب از طریق رسانه های عمومی ، مطبوعات ، چاپ و نشر پوستر و سایر روشهای تبلیغاتی فقط بامجوز سازمان میراث فرهنگی کشور مجاز است .
ماده 7- ورود دستگاههای موضوع این آئین نامه ، منوط به اخذ مجوز از سازمان میراث فرهنگی کشور و رعایت سایر مقررات ناظر به موضوع است .
ماده 8- کلیه دستگاههای فلزیاب که به علت تخلف از مفاد قانون یا این آئین نامه ، از سوی مراجع ذیصلاج ضبط شده یامی شوند ، در اختیار سازمان میراث فرهنگی کشور قرار می گیرد . سازمان مذکور می تواند آنها را به اشخاصی که دارای مجوز خرید هستند ، بارعایت مقررات مربوط بفروشد .
ماده 9- در صورتی که دارندگان مجوزهای موضوع این آئین نامه از ضوابط ومقررات مقرر در این آئین نامه ، دستورالعمل و مجوز آنها به تشخیص سازمان یاد شده ابطال یا معلق می شود واز تمدید یا تجدید آن خودداری خواهد شد .
ماده 10- کلیه اشخاصی که از سایر مراجع ذیربط مجوز اخذ نموده اند و در امور مذکور در این آئین نامعه فعالیت دارند ، مکلفند ظرف سه ماه از تاریخ ایبلاغ این آئین نامه وضعیت خود را با مفاد این آئین نامه تطبیق دهند . ادامه فعالیت این قبیل اشخاص منوط به تایید و صدور مجوز از سوی سازمان میراث فرهنگی کشور است .
ماده 11- هر گونه استفاده از دستگاههای فلزیاب در مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست ، منوط به اخذ اجاره جدید از سازمان یاد شده می باشد .
ماده 12- تعیین دستگاههای اجرائی که برای انجام وظایف خاص خود مستثنا از این آئین نامه می باشند ، با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور خواهد بود .
معاون اول رئیس جمهور - محمدرضاعارف

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 16955

تاریخ تصویب : 1382/02/07

تاریخ ابلاغ : 1382/02/27

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.