×

قانون موافقتنامه همکاری های بلند مدت اقتصادی ، بازرگانی ، علمی ، فنی و فرهنگی بین دولت جمهوری اسلامی ایران ودولت ترکمنستان

قانون موافقتنامه همکاری های بلند مدت اقتصادی ، بازرگانی ، علمی ، فنی و فرهنگی بین دولت جمهوری اسلامی ایران ودولت ترکمنستان

قانون-موافقتنامه-همکاری-های-بلند-مدت-اقتصادی-،-بازرگانی-،-علمی-،-فنی-و-فرهنگی-بین-دولت-جمهوری-اسلامی-ایران-ودولت-ترکمنستان
شماره 13917 4/3/1382
حضرت حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای سیدمحمدخاتمی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
لایحه شماره 30165/26990 مورخ 25/6/1381 دولت درموردموافقتنامه همکاری های بلند مدت اقتصادی ، بازرگانی ، علمی ، فنی و فرهنگی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت ترکمنستان که درجلسه علنی روز سه شنبه مورخ 23/2/1382 مجلس شورای اسلامی عینا" تصویب و به تایید شورای نگهبان رسیده است . در اجرای اصل یکصد و بیست وسوم ( 123 ) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به پیوست ارسال می گردد.
رئیس مجلس شورای اسلامی - مهدی کروبی

شماره 2361 12/3/1382
قانون موافقتنامه همکاری های بلند مدت اقتصادی ، بازرگانی ، علمی ، فنی و فرهنگی بین دولت جمهوری اسلامی ایران ودولت ترکمنستان که در جلسه علنی روز سه شنبه مورخ بیست و سوم اردیبهشت ماه یکهزار و سیصد و هشتاد ودو مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 31/2/1382 به تایید شورای نگهبان رسیده و طی نامه شماره 13917 مورخ 4/3/1382 واصل گردیده است ، به پیوست جهت اجراء ابلاغ می گردد.
رئیس جمهور - سیدمحمدخاتمی

ماده واحده - موافقتنامه همکاری های بلند مدت اقتصادی ، بازرگانی ، علمی ، فنی و فرهنگی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت ترکمنستان مشتمل بر یک مقدمه ، هفت ماده و یک ضممیه بشرح پیوست تصویب واجازه مبادله اسناد آن داده می شود.
بسم الله الرحمن الرحیم
موافقتنامه همکاری های بلندمدت اقتصادی ، بازرگانی ، علمی ، فنی و فرهنگی بین دولت جمهوری اسلامی ایارن ودولت ترکمنستان
مقدمه :
جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان که من بعد طرفین نامیده می شوند ،
- بااعتقاد به اینکه مناسبات دوستی و تفاهم متقابل معیار همکاری های فی مابین تلقی می گردد ،
- با در نظر گرفتن علاقه متقابل جهت توسعه و تحکیم روابط فی مابین ،
- با عنایت به اینکه همکاری های بلند مدت موجب تامین منافع و افزایش سطح رفاه مردم دو کشور خواهد شد ،
- ب راهنمایی از طریق مفاد بیانیه بین جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان در خصوص دوستی و همکاری مورخ 2آبان 1372 مطابق با24 نوامبر1993 و نیز پروتکل سیاسی بین جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان مورخ 17 تیر1377 مطابق با ژوئیه 1998 ، در موارد ذیل توافق نمودند:
ماده 1 - طرفین برنامه همکاری بلند مدت اقتصادی ، بازرگانی ، علمی ، فنی و فرهنگی بین جمهوری اسلامی ایران وترکمنستان را که من بعد برنامه نامیده می شود و جزء لاینفک این موافقتنامه است برای یک دوره ده ساله اجرا خواهند نمود.
ماده 2 - همکاری طرفین در زمینه های در نظر گرفته شده دربرنامه ، با رعایت اصول شناخته شده جهانی و موازین حقوق بین الملل و قوانین ملی طرفین خواهد بود. طرفین برای اجرای فعالیتهای اقتصادی خارجی ، و مشارکت متقابل در طرحهای سرمایه گذاری ، شرایط لازم را ایجاد خواهند نمود.
ماده 3 - نظارت بر پیشرفت اجرای برنامه در چارچوب کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان صورت خواهد گرفت .
ماده 4 - اختلاف نظر در خصوص تفسیر و نحوه اجرای مفاد این موافقتنامه از طریق رایزنی ومذاکره بین طرفین حل وفصل خواهدشد
ماده 5 - با توافق طرفین ، تغییرات و اضافات در این موافقتنامه از طری قپروتکلهای جداگانه ای که جزء لاینفک این موافقتنامه می ، باشد انجام خواهد شد ، و به صورت ذکر شده در ماده ( 7 ) این موافقتنامه لازم الاجراء خواهد شد.
ماده 6 - اجرای این موافقتنامه بر تعهدات طرفین به موجب سایر پیمانهای بین المللی منعقده توسط آنها ، تاثیری ندارد.
ماده 7 - این موافقتنامه منوط به تصویب است و از تاریخ مبادله اسناد تصویب لازم الاجراء شده و از زمان لازم الاجرا شدن آن به مدت ده سال اعتبار دارد.
هر یک از طرفین می توانند این موافقتنامه را با ارسال یک اعلامیه کتبی به طرفی دیگر ، فسخ نمایند. در این صورت ، موافقتنامه اعتبار خود را پس از شش ماه از تاریخ دریافت این اعلامیه ، از دست می دهد.
در هر صورت ، فخس این موافقتنامه بر انجام طرحهایی که بر اساس برنامه در حال اجراء می باشند ، تاثیری نخواهد داشت .
این موافقتنامه در تاریخ 3 اردیبهشت 1381 مطابق با23آوریل 2002 در شهر عشق آباد در دو نسخه اصلی هر یک به زبانهای فارسی ، ترکمنی وانگلیسی امضاء و تمام متون دارای اعتباریکسان می باشند
در صورت اختلاف نظر در تفسیر مفاد این موافقتنامه ، متن انگلیسی ملاک می باشد.
از طرف دولت جمهوری اسلامی ایران از طرف ترکمنستان
سید محمد خاتمی صفرمرادنیازوف
رئیس جمهوری اسلامی ایران رئیس جمهورترکمنستان

ضمیمه موافقتنامه فی مابین جمهوری اسلامی ایران وترکمنستان در خصوص همکاریهای بلند مدت اقصتادی ، بازرگانی ، علمی ، فنی وفرهنگی
برنامه همکاریهای بلند مدت اقتصادی ، بازرگانی ، علمی وفرهنگی بین جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان
برنامه همکاریهای بلند مدت اقتصادی ، بازرگانی ، علمی ، فنی و فرهنگی بین جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان که از این پس برنامه نامیده می شود ، پایه ای برای تحکیم روابط فی مابین دو کشور خواهد بود.
1 - اهداف برنامه :
این برنامه به منظور انجام سلسله اقدامات مورد توافق به منظور حمایت دولتی برای گسترش همکاریهای متقابل مفید اقتصادی ، بازرگانی ، علمی و فرهنگی به میزان چند برابر بین جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان تنظیم می گردد.
این برنامه برای اجرای این اهداف ، رتفار متقابل وزارتخانه ها ادارات ، سازمانها و شرکتهای جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان در زمینه هیا ذیل را در نظر می گیرد:
- اقتصادی - بازرگانی
- نفت و گاز
- حمل ونقل
- ارتباطات
- کشاورزی و آب
- آموزشی ، علمی و فرهنگی
- محیط زیست
- جهانگردی و ورزش
2 - زمینه های اصلی همکاری :
اقتصادی - بازرگانی :
طرفین با ابراز رضایت از همکاریهای موجود اقتصادی و تجاری و اینکه گسترش همکاریها در این بخش می تواند در روند توسعه روابط فی مابین نقش موثری داشته باشد ، نسبت به موارد ذیل توافق نمودند:
1 - با توجه به اهمیت مکانیزم بانکی در کسترش همکاریهای اقصتادی - بازرگانی بین دو کشور ، طرفین موافقت نمودند نسبت به گسترش فعالیتهای بانکی براساس قوانین بانکی دو کشور ونیز عرف بانکداری بین المللی که به طور عمومی پذیرفته شده ، اقدام نمایند
2 - با در نظر گرفتن همکاری تنگاتنگ بین گمرکات دو کشور ، طرفین توافق نمودند که از این پس نیز این همکاری را گسترش دهند و اسناد واطلاعات اداری و قانونی ملی جدید گمرکی را تبادل نمایند.
3 - تحویل کالا وارائه خدمات براسا سمنافع متقابل و تسویه حساب بر مبنای قواعد پذیرفته شده در عرف بازرگانی ، مالی و بانکی بین المللی وهمچنین قوانین جاری طرفین صورت خواهدپذیرفت
4 - طرفین آمادگی خود را جهت همکاری مشارکت فعال در مناطق آزاد اقتصادی - تجاری دو کشور اعلام نمودند.
5 - طرف ایرانی موافقت نمودتمامی ترتیبات لازم برای بهره گیری طرف ترکمنی از ظرفیتها و امکانات مناطق آزاد تجاری و مناطق ویژه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران به صورت تاسیس دفاتر وشعبات سازمانهای اقتصادی ترکمنستان ، مشارکت در تاسیس شرکتهای حمل و نقل ، مراکز دائمی نمایشگاهها و نیز تاسیس شرکتهای مستقل و یا مشترک سرمایه گذاری ترکمنستان در زمینه فعالیتهای تولیدی ، تجاری و خدماتی در مناطق مذکور را فراهم آورد.
6 - به منظور افزایش میزان عرضه کالا دربازارچه مرزی باجگیران گودان طرفین علاقمندی متقابل خود را در رابطه با برطرف کردن موانع تعرفه ای و غیر تعرفه ای در فعالیتهای بازرگانی اعلام نمودند. بدین منظور طرفین اسناد مورد نیاز را بررسی وتنظیم خواهند نمود.
7 - طرفین موضوع تشکیل گروه کاری دائمی مشترک بازرگانی را در چارچوب کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان مورد بررسی قرار خواهند داد.
8 - به منظور افزایش مبادلات کالا فی مابین دو کشور و نیزایجاد شرایط مناسب برای فعالیت شرکت دولتی باجیگران - گودان ( شهرمشهد ) و شرکت شاهد خراسان ( شهر عشق آباد ) ، طرفین لازم دانستند کلیه مسایل موجود را حل نمایند.
نفت وگاز:
طرفین با تاکید بر امکانات وتوانمندی های موجود در دو کشور ، آمادگی خود را برای گسترش همکاری ها در زمنیه نفت و گاز اعلام و د رموارد ذیل توافق نمودند:
1 - طرفین علاقمندی خود را در خصوص همکاری بیشتر بر اساس منافع متقابل در زمینه های نفت و گاز دو کشور ابراز نمودند.
2 - طرفین مسیرهای مختلف صادرات نفت و فرآورده های نفتی ترکمنستان از طریق خاک جمهوری اسلامی ایران به کشورهای دیگر را بررسی خواهند نمود.
3 - با در نظر گرفتن طرح امکان سنجی تهیه شده ازسوی شرکتهای عامل طرفین در خصوص طرح خط لوله نفت تا پالایشگاه تهران ( مرحله اول ) و تا خلیج فارس ( مرحله دوم ) ، طرفین گروه کاری مشترک در خصوص تنظیم اقدامات بعدی اجرای این طرح ، تشکیل خواهند داد.
4 - در چارچوب ترتیبات به عمل آمده ( یادداشتهای تفاهم و موافقتنامه ها ) ، طرفین اقدامات بعدی را برای توسعه واجرای طرح خط لوله گاز سراسری ایران برای صدور گاز طبیعی ترکمنستان به جمهوری ترکیه ومتعقابا" به اروپا با مشارکت شرکتهای علاقمند خارجی مورد بررسی قرار خواهند داد.
5 - طرفین امکانات بهره برداری مشترک از میادین نفت و گاز آینده دار را بررسی خواهند نمود.
6 - طرفین بر اساس قوانین ملی خود امکانات توسعه همکاری متقابل مفید در زمینه عرضه تجهیزات و لوازم صنعت نفت و گاز را بررسی خواهند نمود.
برق :
به منظور حصول اطمینان از صدور برق از ترکمنستان به بازارهای جهانی به صورت ترانزیت از قلمرو جمهوری اسلامی ایران و اجرای طرح مذکور ، طرفین در خصوص انجام موارد ذیل به توافق رسیدند:
1 - گسترش همکاری در چارچوب موافقتنامه مورخ 6/10/1372 برابر با 6 ژانویه 1994 بین جمهوری اسلامی ایران وترکمنستان درخصوص صدور برق از ترکمنستان به کشورهای ثالث به صورت ترانزیت از قلمرو جمهوری اسلامی ایران .
2 - همکاری در زمینه تامین و نگهداری تجهیزات و فناوری مورد نیاز در صنعت برق .
3 - بررسی مبادله فصلی برق بین دو کشور.
4 - مطلاعه امکانات ارائه خدمات متقابل فنی - مهندسی برای طرحهای برق و بهره برداری از این امکانات .
5 - مطالعه امکانات مشارکت متقابل پیمانکاران ومتخصصان دو کشور در اجرای طرحهای صنعت برق .
حمل ونقل :
طرفین توافق نمودند در زمینه حمل ونقل در موارد زیر همکاری نمایند:
الف - حمل و نقل ریلی :
1 - طرف ترکمنی براساس یادداشت تفاهم امضاء شده در ملاقات مورخ 9 خرداد 1375 مطابق با14 مه 1996 توسط سران سه کشور جمهوری اسلامی ایران ، ترکمنستان و قزاقستان درباره همکاری جهت اجرای پروژه راه آهن یرالیو - ترکمنباشی - بندرترکمن ، ظرف مدت سه ماه نسخه ای از تحقیق امکان سنجی خود را در خصوص طرح ساخت راه آهن یرالیو - ترکمنباشی - بندرترکمن ، به طرف ایرانی ارائه خواهد نمود.
2 - دو طرف با تاکید بر ضرورت اجرای موافقتنامه بین دولتین جمهوری اسلامی ایران وترکمنستان در خصوص ارتباطات بین المللی راه آهن مورخ 24/11/1375 برابر با12 فوریه 1997 آمادگی خود را برای گسترش همکاریها در چارچوب موافقتنامه مذکور اعلام نمودند.
3 - طرفین تلاش خواهند نمود حجم کالاهای تراتزیتی در مسیر تجن - سرخس - مشهد و بالعکس افزایش یابد.
ب - حمل و نقل جاده ای
1 - دو طرف تلاش خواهند نمود با رعایت اصول و قواعدبین المللی و موافقتنامه های حمل و نقل بین المللی جاده ای فی مابین ، مساعدت لازم جهت افزایش حمل جاده ای کالا ، ترانزیت کالا و همچنین افزایش تردد مسافران بین دو کشور را به عمل آورند.
2 - طرفین تاکید نمودند جهت ترانزیت محمولات از طریق جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان با در نظر گرفتن موافقتنامه های دو سه جانبه ، موارد ذیل مورد نیاز است :
- توسعه همکاری ها در چارچوب موافقتنامه بین جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان در خصوص حمل ونقل بین المللی جاده ای مورخ 2/8/1372 برابر با24 اکتبر1993 و از جمله افزایش حجم و کیفیت خدمات در مسیرهای مسافربری بین دو کشور ،
- افزایش جابجایی مسافران در مسیرهای عشق آباد - مشهد ، عشق آباد گرگان - مرو - مشهد ، ترکمن آباد - مشهد بالکان آباد - گرگان ،
- توسعه حمل ونقل ترانزیتی از قلمرو جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان براساس موافقتنامه های منعقده دو جانبه و چند جانبه ،
- افزایش ظرفیت تردد در نقاط مرزی جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان و بهبود کیفیت ارائه خدمات توسط ارگانهای مخلتف ذیصلاح در نقاط مرزی دو کشور.
ج - حمل ونقل هوایی :
طرفین در زمینه توسعه همکاری های حمل ونقل هوایی بین دوکشور موارد ذیل را مورد توافق قرار دادند.
1 - بررسی امکان تهیه موافقتنامه های اینترلاین و موافقتنامه خدمات آژانسی ،
2 - افزایش تعداد پروازها در مسیرهای هوایی توافق شده تاشش پرواز در هفته و نیز افزایش ظرفیت هواپیماها ،
3 - بررسی امکان اعطای متقابل حق آزادی پنجم برای شرکتهای هاپیمایی تعیین شده در مسیرهای جداگانه توسط مقامات هواپیمایی دو کشور ،
4 - برقراری ارتباط مستقیم تلفنی بین مراکز کنترل پرواز تهران - عشق آباد ،
5 - انجام مشاوره مستمر سالانه در خصوص آموزش متخصصان هواپیمایی ،
6 - سازماندهی دیدارهای سالانه متخصصان هواپیمایی کشوری دو کشور به منظور مذاکره درباره بهبود مقررات ترافیک هوایی ،
د - حمل و نقل دریایی :
در زمینه حمل ونقل دریایی ، طرفین در موارد زیرتوافق نمودند:
1 - گسترش همکاری در کلیه زمینه های ممکن حمل و نقل دریایی ،
2 - افزایش حمل ونقل کالا بین بنادر جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان بدین منظور افزایش تردد کشتی ها بین بنادر دو کشور و نیز بازسازی بندر ترکمنباشی ، به این امر کمک خواهد کرد ،
3 - سازماندهی حمل و نقل ترکیبی بار با استفاده از انواع وسایل نقلیه به کشروهای ثلاث از طریق بنادر دو کشرو.
ه - خدمات فنی - مهندسی :
طرفین توافق نمودند د رزمینه مطالعات ، طراحی و احداث پروژه های بخ شحمل و نقل د رموارد ذیل همکاری و اقدام نمایند:
1 - معرفی شرکتهای معتبر راهسازی و پیمانکاران پروژه های حمل و نقلی ،
2 - تبادل تجربیات علمی در زمینه های احداث پل ، تونل وراهسازی ،
3 - تعیین و مطلع نمودن یکدیگر از اصول و چارچوبهای حقوقی و قانونی لازم در خصوص نحوه همکاری شرکتهای ساختمانی ومهندسان مشاور دو کشور در زمینه های حمل ونقل ،
4 - طراحی و ساخت پلهای جدید و بازسازی پلهای موجود ،
5 - مبادله اطلاعات بین طرفین در زمینه تجهیزات فنی امنیتی ، آلودگی محیط زیست ( گازهای مختلف ، آلودگی های صوتی وغیره ) و زیر ساختهای حاشیه جاده ها.
ارتباطات :
طرفین توافق نمدند در زمینه ارتباطات ، همکاری های ذیل را گسترش دهند:
1 - گسترش همکاری فنی ومبادله اطلاعات و برگزاری سمنیارها در خصوص تبادل تجربه در ارتباط با تسریع در ارسال مرسولات پستی ،
2 - همکاری در زمینه بهره برداری از سیستم های مخابراتی وپستی جمهوری اسلامی ایران وترکمنستان براساس مفاد اسناد اتحادیه جهانی پست و پیشنهادات اتحادیه بین المللی ارتباط الکترونیکی ،
3 - همکاری در زمینه بهره بردرای از بخشهای ملی ( خط فیبر نوری ) جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان ،
4 - همکاری در زمینه مخابرات ، نصب راه اندازی سیستم های مخابراتی با در نظر گرفتن همکاری تنگاتنگ قبل یایجاد شده بین دو کشرو و از طریق تاسیس شرکت مشترک .
5 - تشکیل گروه های مشترک کاری در خصوص :
- مطالعه و تبادل نظر در زمینه راههای ارتقای سطح کیفی سیستم های مخابراتی و پستی جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان ،
- بررسی مسائل مربوط به استفاده از دیاپازون های فرکانسهای رادیویی در منطاق مرزی دو کشور -
- مطالعه نیازهای مربوط به تعداد کانالهای ارتباطی بین دو کشور و نیز ترانزیت مرسولات پستی به کشورهای ثالث .
کشاورزی و آب :
طرفین در خصوص همکاری در بخش کشاورزی و آب ، در موارد ذیل توافق نمودند:
1 - انجام اقدامات مشترک برای مبارزه با آفات کشاورزی و همکاری در زمینه قرنطینه نباتات ،
2 - انجام کارهای مشترک برای مبارزه با بیابان زدایی و توسعه مزاتع ،
3 - ادامه احداث مشترک سد ( دوستی ) مطابق موافقتنامه بین جمهوری اسلامی ایران وترکمنستان مورخ 28 مهر1378 برابر با20 اکتبر1999 در خصوص احداث و بهره برداری از سد دوستی ،
4 - احداث مشترک تاسیسات تقسیم آب در روزدخانه اترک درمنطقه داشلی برون براساس پروتکل امضاء شده در خصوص احداث مشترک سد دوستی در رودخانه هریرود ( تجن ) فی مابین وزارت نیروی جمهوری اسلامی ایران ووزارت کشاورزی و آب ترکمنستان در مورخ 4 - 3 اردیبهشت 1379 مطابق با23 - 22 آوریل 2000 میلادی .
علمی ، فرهنگی و آموزشی :
طرفین توافق نمدند بر اساس موافقتامه همکاری های فرهنگی ، علمی و آموزشی منعقده در تاریخ 10 اسفند 1371 مطابق با مارس 1993 میلادی ، هر دو سال یکبار یک برنامه مبادلات فرهنگی ، آموزشی و علمی فی مابین دو کشور ، گسترش همکاری در زمینه رسانه رادیو و تلویزیون ، هنری ، باستان شناسی ، نسخ خطی ، ادبیات و توسعه زبانهای ملی ، جهانگردی ، ورزشی و برگزاری کنفرانس های منطقه ای و بین المللی ذیربط را تدوین نمایند.
محیط زیست :
طرفین با تاکید بر اهمیت حفظ محیط زیست ، در خصوص موارد ذیل توافق نمودند:
1 - گسترش همکاری در زمینه حفاظت محیط زیست و ارائه مساعدت در اجرای برنامه های مورد پذیرش عمومی منطقه ای و جهانی مربوط به فعالیتهای حفاظت از طبیعت ،
2 - همکاری در زمینه تامین حفاظت از تنوع گیاتهی ،
3 - متحد نمودن تلاشها در مورد ایجاد سیستم امنیت و حفاظت از محیط زیست ،
4 - همکاری در مسائل نگهداری و گستش محدوده جنگلها وحفاظت آنها از آتش سوزی ، آفات طبیعی ( حشره های مضر ) و بیماری ها.
جهانگردی و ورزش :
1 - با اشاره به همسایگی ، موقعیت خاص جغرافیایی ونیز میراث تاریخی ، طرفین تمایل خود را برای گسترش همکاری ها در زمینه جهانگردی و ورزش از جمله مبادله گروهها وهیاتهای توریستی ، برنامه ریزی و برگزاری انواع مسابقات ورزشی ، تربیت و مبادله متخصصان و مربی ، مشارکت در سمینارها وکنفرانسهای مربوط اعلام نمودند.
2 - در چارچوب یادداشت تفاهم بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت ترکمنستان در خصوص همکاری در زمینه جهانگردی مورخ 2 فروردین 1376 مطابق با22 مارس 1997 و پروتکل جلسه کاری مورخ 12 اسفند 1378 مطابق با 3 مارس 2000 در مورد اجرای یادداشت تفاهم بین دو کشور ، طرفین علاقمندی خود را جهت تشکیل گروههای کاری ذیل اعلام نمودند:
- در مورد تسهیلات و بازرایابی .
- در مورد سرمایه گذاری .
- در مورد آموزش و تحقیقات .
3 - طرفین تمایل خود را برای ایجاد نمایندگی رسمی جهانگردی در کشور مقابل بر طبق توافقاتی که به دست خواهد آمد ، اعلام نمودند.
قانون فوق مشتمل بر ماده واحده منضم به متن موافقتنامه شامل مقدمه و هفت ماده و یک ضممیه در جلسه علنی روز سه شنبه مورخ بیست و سوم اردیبهشت ماه یکهزار و سیصد وهشتاد و دو مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 31/2/1382 به تایید شورای نگهبان رسیده است .
رئیس مجلس شورای اسلامی - مهدی کروبی

نوع : قانون

شماره انتشار : 16974

تاریخ تصویب : 1382/02/23

تاریخ ابلاغ : 1382/03/21

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.