×

اعتراضات متقاضی پروانه وکالت به تصمیم کانون وکلای دادگستری مبنی بر رد تقاضای او بعلت عدم احراز حسن سابقه مشارالیه وارد نیست

اعتراضات متقاضی پروانه وکالت به تصمیم کانون وکلای دادگستری مبنی بر رد تقاضای او بعلت عدم احراز حسن سابقه مشارالیه وارد نیست

اعتراضات-متقاضی-پروانه-وکالت-به-تصمیم-کانون-وکلای-دادگستری-مبنی-بر-رد-تقاضای-او-بعلت-عدم-احراز-حسن-سابقه-مشارالیه-وارد-نیست

وکیل


دادنامه شماره : 114 - 20/6/1375

رای شعبه اول دادگاه عالی انتظامی قضات
اعتراضات متقاضی پروانه وکالت به تصمیم مورخ 15/11/73 کانون وکلای دادگستری مبنی بر رد تقاضای او بعلت عدم احراز حسن سابقه مشارالیه به جهات زیر وارد نیست :
1 - محکومیت کیفری به حبس که این امر با عنایت به ماده 6 لایحه قانونی استقلال کانون وکلا مصوب 5/12/1333مانع اعطای پروانه است .
2 - دارا نبودن سابقه مطلوب که فیش خدمتی او کاملا" مبین این معنی است . و محکومیت او به انفصال موقت ازطرف دادگاه عالی انتظامی قضات در باب اعمال خلاف شئون قضاوت نیز موید آن است .
3 - اصولا" تشخیص حسن سابقه متقاضیان وکالت بر عهده کانون وکلا گذاشته شده . چون دلایل و جهاتی که چنین تشخیص و تصمیمی رامتزلزل و مخدوش نماید، از طرف متقاضی پروانه وکالت ابراز نشده ، و در اقدامات و رسیدگی های معموله نیز خلاف مقررات ملحوظ نشده است .
بنابراین تصمیم کانون بر رد تقاضای وی خالی از اشکال می باشد. و چون اعتراض موجهی هم نسبت به آن بعمل نیامده ، تصمیم مذکور با رد اعتراض معترض عینا" تایید و استورا می گردد.

مرجع :
کتاب نظارت انتظامی درنظام قضائی (جلددوم ) تالیف احمدکریم زاده
ناشر: روزنامه رسمی کشور، چاپ اول سال 1378
147

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 114

تاریخ تصویب : 1375/06/20

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.