×

با توجه به انتفاء از تخلفات منتسبه به مستخدم در مرحله رسیدگی تجدیدنظر و لزوم تعیین مجازات متناسب

با توجه به انتفاء از تخلفات منتسبه به مستخدم در مرحله رسیدگی تجدیدنظر و لزوم تعیین مجازات متناسب

با-توجه-به-انتفاء-از-تخلفات-منتسبه-به-مستخدم-در-مرحله-رسیدگی-تجدیدنظر-و-لزوم-تعیین-مجازات-متناسب
تاریخ14/6/1376 شماره دادنامه122 کلاسه پرونده 77/90
مرجع رسیدگی . هیات عمومی دیوان عدالت اداری
شاکی . آقای سید عبدالحسین سجادی .
موضوع و شکایت خواسته .نقض رای صادره از شعبه در پرونده کلاسه 75/583.
مقدمه. اقای عبدالحسین سجادی طی شکایت نامه تقدیمی اعلام داشته است، آقای سید محمدرضا سجادی در سال 74 به جرم اختلاس در هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری بانک کشاورزی محکوم به اخراج شد و حکم مزبور در هیات تجدیدنظر تایید گردید. با توجه به فوت مشارالیه و نظر به اینکه همسر و فرزندان صغیر نامبرده بدون پشتوانه اقتصادی و هرگونه مایملکی مجبور به گذران زندگی خود هستند و با توجه به اینکه در زمان ابلاغ رای نامبرده در زندان بوده و ابلاغ صحیحاً صورت نگرفته و با ستوجه به عدم قطعیت حکم در زمان حیات نامبرده، مورد از موارد موقوفی تعقیب می باشد. لذا اجرای حکم اخراج و قطع مستمری همسر و فرزندان صغیر وی منطبق با موازین قانونی نبوده و قابل نقض است ضمناً با استحضار می رساند هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری بانک کشاورزی نیز مایل به مساعدت با خانواده متوفی میباشد، فلذا استدعا دارد بمنظور نقض رای صادره در اجرای تبصره 2 ماده 2 قانون الحاق 5 تبصره بمواد 15 و 18 و 19 قانون دیوان عدالت اداری ، اقدام لازم مبذول فرمایند.
هیات عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست آیت الله موسوی تبریزی و با حضور روسای شعب دیوان تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء بشرح آتی مبادرت به صدور رای می نماید.

رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری
با توجه به انتفاء از تخلفات منتسبه به مستخدم در مرحله رسیدگی تجدیدنظر و لزوم رعایت مواردی مندرج در ماده 21 آئین نامه اجرائی قانون رسیدگی به تخلفات اداری از حیث تعیین مجازات متناسب دادنامه شماره 145 مورخ 24/4/1376 شعبه نهم دیوان مستنداً به تبصره 2 الحاقی بماده 18 قانون دیوان عدالت اداری ، نقض و جهت رسیدگی مجدد به شعبه چهاردهم محول می شود.
رئیس هیات عمومی دیوان عدالت اداری
سید ابوالفضل موسوی تبریزی

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 122

تاریخ تصویب : 1376/06/14

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.