×

تقاضای ابطال رای صادره از سوی هیئت حل اختلاف قابل رسیدگی در دادگاه عمومی است

تقاضای ابطال رای صادره از سوی هیئت حل اختلاف قابل رسیدگی در دادگاه عمومی است

تقاضای-ابطال-رای-صادره-از-سوی-هیئت-حل-اختلاف-قابل-رسیدگی-در-دادگاه-عمومی-است

وکیل


بتاریخ : 24/10/77 پرونده کلاسه : 77/1589 شماره دادنامه : 1643
مرجع رسیدگی شعبه هفتم دادگاه تجدیدنظر استان تهران
هیات قضات رسیدگی : علم‎خانی - رفیع‎زاده
تجدیدنظرخواه : وزارت نفت (شرکت ملی گاز ایران) تهران…
تجدیدنظرخوانده : اداره کار و امور اجتماعی ورامین در ساختمان اداره کار مجمع ادارات
تجدیدنظرخواسته : از دادنامه شماره 399 مورخ 2/6/77 صادره از شعبه 11 دادگاه عمومی ورامین
گردشکار : تجدیدنظرخواه دادخواستی بخواسته فوق تقدیم داشته که باین شعبه ارجاع و پس از ثبت به کلاسه فوق و انجام تشریفات قانونی مورد رسیدگی واقع و سرانجام در وقت فوق‎العاده دادگاه تشکیل و با بررسی اوراق و محتویات پرونده ختم دادرسی را اعلام و بشرح زیر مبادرت بصدور رای مینماید.
رای دادگاه
درخصوص تجدیدنظرخواهی شرکت ملی گاز ایران از قرار عدم استماع مورخ 2/6/77 صادره از شعبه 11 دادگاه عمومی ورامین با توجه بعمومات قانون آئین دادرسی مدنی و مستفاد از ماده 11 قانون تشکیل دیوان عدالت اداری و خواسته شرکت تجدیدنظرخواه اعتراض آن شرکت به قرار معترض‎عنه که بجهت قطعی بودن و قابلیت اجرائی رای هیئت حل اختلاف کارگر و کارفرما اصدار یافته وارد بنظر میرسد و دادگاه با نقض قرار مرقوم پرونده را با هدف رسیدگی ماهیتی بدادگاه محترم نخستین اعاده مینماید.
مستشاران شعبه 7 دادگاه تجدیدنظر استان تهران
رفیع‎زاده - علم‎خانی

بتاریخ : 2/6/77 پرونده کلاسه : 76/1000 - 11 عمومی
شماره دادنامه : 399 - 2/6/77
مرجع رسیدگی شعبه 11 دادگاه عمومی ورامین
خواهان : وزارت نفت (شرکت ملی گاز ایران) تهران…
خوانده : اداره کار و امور اجتماعی ورامین در ساختمان اداره کار (مجتمع ادارات)
خواسته : ابطال رای صادره از سوی هیئت حل اختلاف
گردشکار : خواهان دادخواستی بخواسته فوق بطرفیت خوانده بالا تقدیم داشته که پس از ارجاع به این شعبه کلاسه فوق و جری تشریفات قانونی در وقت فوق‎العاده/ مقرر دادگاه بتصدی امضا کننده زیر تشکیل است و با توجه به محتویات پرونده ختم رسیدگی را اعلام و بشرح زیر صدور رای مینماید.
رای دادگاه
در پرونده کلاسه 76/1000 این شعبه شرکت ملی گاز ایران دادخواستی بخواسته ابطال رای صادره از ناحیه هیئت حل اختلاف مستقر در اداره کار و امور اجتماعی ورامین 28/3/76 مشعر بر ابقا بکار احد از کارمندان تشکیلات خواهان بنام آقای حیدر اردستانی بطرفین هیات مذکور تقدیم و در ادامه درخواست صدور دستور موقت مبنی بر توقف عملیات اجرائی و جلوگیری از اجرا حکم ابقا بکار کارمند موسوم را نموده است دادگاه پس از ملاحظه دادخواست تقدیمی و منضمات آن در تاریخ 23/10/76 با قبول و پذیرش قسمت اخیر خواسته خواهان دستور متوقف ماندن عملیات اجرای رای صادره از ناحیه خوانده را صادر کرده است . مع‎الوصف آنچه در بادی امر و قبل از ورود بماهیت دعوی به ذهن متبادر است آنست که بصراحت قسمت اخیر ماده 159 قانون کار مصوب 2/7/1368 آرا صادره از سوی هیاتهای حل اختلاف که براساس مقررات قانون مرقوم تشکیل میشوند قطعی و لازم‎الاجرا خواهند بود. لهذا اعتراض به احکام قطعی مزبور و رسیدگی مجدد به آنها در محاکم عمومی دادگستری فی‎الواقع منافی و ناقص صراحت و مدلول ماده مستند از قانون کار بوده و باعتقاد این دادگاه موجب قانونی در ورود بماهیت اینگونه دعاوی برای محاکم دادگستری وجود ندارد. با این توصیف و بنا به مراتب دادگاه دعوی مطروحه را به کیفیت یادشده غیرقابل استماع تشخیص و قرار رد آنرا صادر مینماید. بدیهی است که از این نظر دستور موقت صادره در تاریخ 23/10/76 این دادگاه نیز ملغی و ابطال میگردد. رای صادره قابل اعتراض در محاکم محترم تجدیدنظر تهران خواهد بود.
دادرس محاکم عمومی ورامین - طاهری

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 1643

تاریخ تصویب : 1377/10/24

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.