×

تصویبنامه راجع به بند6 مصوبه شماره 776 ت 28426ه مورخ 1382 1 25 هیات محترم وزیران

تصویبنامه راجع به بند6 مصوبه شماره 776 ت 28426ه مورخ 1382 1 25 هیات محترم وزیران

تصویبنامه-راجع-به-بند6-مصوبه-شماره-776-ت-28426ه-مورخ-1382-1-25-هیات-محترم-وزیران
شماره 37943/190 6/3/1382

شورای عالی اداری در صدویکمین جلسه مورخ 27/2/1382 به منظور تسریع در اجرای برنامه ها و طرحهای موضوع مصوبه شماره 4509/26075 مورخ 8/2/1381 هیات محترم وزیران ومصوبه شماره 560/13 . ط مورخ 25/2/1381 شورای عالی اداری و در اجرای بند6 مصوبه شماره 776/ت 28426ه مورخ 25/1/1382 هیات محترم وزیران تصویب نمود :
1 - به منظور اجراء سیاستها ، برنامه ها و طرحهای مربوط به تحول در نظام اداری و تحقق برنامه های عملیاتی دستگاه های اجرائی در زمینه نوسازی وتحول اداری در دستگاه های دولتی ، همچنین ایجاد انسجام در پیگیری و نظارت امور مربوط به استقرار و پیشبرد برنامه ها و ساز وکارهای اجرائی طراحی شده مربوط به مباحث فوق ، وزارتخانه ها و سازمانهای دولتی موظفند با تجمیع واحدهای ذیربط ( مذکور در این مصوبه ) و با هماهنگی و تائید سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور نسبت به ایجاد ( مرکز نوسازی وتحول اداری ) با شرح وظایف و ماموریتهای ذیل اقدام نمایند :
- مطالعه واستقرار نظامها و سبکهای مدیریتی نوین در راستای بهبود مدیریت .
- طراحی تشکیلات و بهبود ساختارهای سازمانی -
- انجام اقدامات لازم برای توسعه مشارکت بخش غیر دولتی و کاهش تصدی ها .
- مهندسی مجدد ، تجزیه وتحلیل و طراحی سیستم ها و روشهای انجام کار .
- توسعه فن آوری اداری واجرای برنامه های تحقق دولت الکترونیک .
- تدوین و اجرای برنامه های لازم جهت ارتقاء سطح رضایت مردم و جلب رضایت ارباب رجوع .
- تدوین برنامه های جامع نیروی انسانی .
- تدوین برنامه های آموزشی کارکنان دستگاه ها در چهارچوب نظام آموزش کارکنان دولت و نظارت بر حسن اجرای دوره های آموزشی
- سنجش سطح انگیزش کارکنان و برنامه ریزی لازم جهت ارتقاءآن .
- برنامه ریزی وانجام اقدامات لازم برای شایسته سالاری در انتخاب مدیران وکارکنان .
- هماهنگی در اجرای برنامه های ارزشیابی کارکنان دولت .
- گردآوری و جمعبندی آمار نیروی انسانی واطلاعات اداری و مدیریتی .
- تدوین و اجرای برنامه های فرهنگ سازی وایجاد بستری مناسب برای تحقق تحول اداری .
- انجام امور دبیرخانه ای شوراها وکمیسیونهای تحول اداری حسب مورد .
- سایر وظایفی که در واحدهای مذکور در بند2 این مصوبه انجام می شود .
تبصره 1 - دستگاه های اجرائی مشمول این مصوبه حتی الامکان امور اجرائی موارد فوق الذکر نظیر اجرای برنامه های آموزشی ، اجرای برنامه های فن آوری اداری را با استفاده از روشهای مذکور در ماده 88 قانون تنظیم بخش از مقررات مالی دولت از طریق بخش غیردولتی انجام دهند .
تبصره 2 - برای ساماندهی بقیه وظایفی که به امور پشتیبانی دستگاه مربوط می شود ، براساس ضوابطی که توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تنظیم و ابلاغ می شود اقدام خواهد شد .
2 - این مرکز از طریق تغییر عنوان دفاتر تشکیلات و روشها ویا عناوین مشابه آن و ادغام سایر واحدهای ذیربط که انحام ماموریت های مذکور در بند1 را به عهده دارند تشکیل می شود .
تبصره - تشکیلات داخلی مرکز فوق الذکر بر اساس ضوابط ساختار سازمانی وزارتخانه ها و سازمانهای مستقل تحت نظر رئیس جمهور حداکثر ظرف مدت 3ماه توسط دستگاه ذیربط تنظیم و برای تائید به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور پیشنهاد می گردد .
برای انجام ماموریتهای مذکور متناسب با حجم وتنوع وظایف از سطوح سازمانی مدیریت ، گروه ، اداره ، کارشناس مسئول و یاکارشناس استفاده می شود .
3 - رئیس مرکز از بین افراد واجد شرایط و با رعایت ضوابط انتخاب ، انتصاب و تغییر مدیران ، انتخاب و توسط وزیریابالاترین مقام دستگاه منصوب می شود .
4 - عنوان پست سازمانی ریاست مرکز ، مشاوره وزیر ( یابالاترین مقام سازمان ) و رئیس مرکز می باشد ومناسب است رئیس مرکز در شورای معاونین دستگاه شرکت نمایند .
تبصره - مرکز نوسازی وتحول اداری به تشخیص وزیر یا بالاترین مقام دستگاه در حوزه وزیر یا ریاست سازمان ویا معاون اداری و مالی ( یا عناوین مشابه ) سازماندهی می گردد .
5 - سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور موظف است جهت پیشبرد ماموریتها ، وظایف و برنامه های مربوط به ایجاد تحول در نظام اداری کشور و به منظور بهره گیری از نظرات متقابل در طراحی و اجراء طرحها و پروژه های مربوط و ایجاد هماهنگی و تعامل فراگیر با روسای این مراکز جلسات ادواری و هدفمند برقرار کند .
6 - مرکز نوسازی و تحول اداری بر اساس مفاد این مصوبه در کلیه وزارتخانه ها و سازمانهای مستقل وابسته به ریاست جمهوری ایجاد می گردد . واحدهای مذکور ، در سایر موسسات دولتی حسب طبقه بندی انجام شده در بخشنامه های صادره از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در سطح دفتر یا مدیریت سازماندهی خواهند شد .
7 - وزراء یا بالاترین مقام اجرائی وزارتخانه وموسسات دولتی مسئول حسن اجرای این مصوبه خواهند بود . سازمان مدیرت و برنامه ریزی کشور گزارش عملکرد این مصوبه را به شورای عالی اداری ارائه می نماید .
معاون رئیس جمهور و دبیر شورای عالی اداری - محمدستاری فر

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 16982

تاریخ تصویب : 1382/02/27

تاریخ ابلاغ : 1382/03/31

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.