×

آئین نامه اجرائی بند ( ج ) تبصره ( 19 ) قانون بودجه سال 1382 کل کشور

آئین نامه اجرائی بند ( ج ) تبصره ( 19 ) قانون بودجه سال 1382 کل کشور

آئین-نامه-اجرائی-بند-(-ج-)-تبصره-(-19-)-قانون-بودجه-سال-1382-کل-کشور

وکیل


شماره 10646/ت 28727ه 24/3/1382
هیات وزیران در جلسه مورخ 18/3/1382 بنا به پیشنهاد شماره 13644 مورخ 31/2/1382 موسسه استاندارد وتحقیقات صنعتی ایران وبه استناد بند ( ج ) تبصره ( 19 ) قانون بودجه سال 1382 کل کشور ، آئین نامه اجرائی بند یاد شده را بشرح زیر تصویب نمود :

ماده 1 - به منظورتوسعه فعالی وافزایش بهره وری از امکانات موجود کشور ، به موسسه استاندارد وتحقیقات صنعتی ایران اجازه داده می شود تا یک درصد ( 1% ) از درآمد ناشی از خدمات فنی ، آموزشی و آزمایشگاهی خود را تا مبلغ یک میلیارد بودجه سال 1382 کل کشورکه به متقاضیان ارایه می نماید به تشویق کارکنان و کارشناسان واحدهای موسسه اختصاص دهد .
موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران برای ارتقای بهره وری می تواند امکانات آزمایشگاههای خود را با پیمان مدیریت اداره نماید .
ماده 2 - سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور موظف است ضمن ابلاغ به موقع اعتبار موضوع بند ( ج ) تبصره ( 19 ) قانون بودجه سال 1382 کل کشور به موسسه یاد شده و مبادله موافقتنامه مربوط ، ترتیبی اتخاذ نماید که صددرصد ( 100% ) اعتبار مصوب به موسسه مذکور تخصیص یابد .
ماده 3 - مبلغ تخصیص یافته اعتبار موضوع ماده ( 1 ) این آئین نامه به نسبت تعداد کارکنان وکارشناسان شاغل در هر یک از واحدهای ستاد واستانی موسسه استاندار و تحقیقات صنعتی ایران در اختیار مدیر واحد مربوط قرار خواهد گرفت و وی مجاز خواهد بود این مبلغ را متناسب با کیفی وکمیت فعالیتهای کارکنان تحت سرپرستی مطابق مقررات مالی واداری جاری موسسه به آنهاپرداخت نماید .
ماده 4 - واگذاری اداره امور آزمایشگاههای موسسه با دعوت از اشخاص حقیقی و حقوقی واجد شرایط وعقد قرارداد پیمان مدیریت مطابق قوانین ومقررات وآئین نامه های ناظر معاملات دولتی می باشد
ماده 5 - نحوه دعوت ازمتقاضیان ( اشخاص حقیقی و حقوقی ) ، فراخوان از طریق رسانه های عمومی می باشد .
ماده 6 - متقاضیان نسبت به تکمیل و ارایه اسناد خواسته شده از سوی موسسه استاندار وتحقیقات صنعتی ایران اقدام می نمایند .
ماده 7 - متقاضیان واجد شرایط شرکت در مناقصه طبق معیارهای موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران ، پیشنهادهای خود را در استانه به دبیرخانه اداره کل استاندارد استان ودر مرکز به دبیرخانه ستاد مرکزی موسسه تحویل و رسید دریافت می نمایند .
ماده 8 - کمیسیون معاملات ادارات کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان و ستاد مرکزی موسسه موظف است ظرف حداکثر پانزده روز پس از موعد مقرر برای تحویل اسنادنسبت به بررسی پیشنهادها انتخاب پیمانکار اقدام نموده ومراتب را به اطلاع برنده مناقصه برساند .
تبصره - تحت شرایط یکسان تعاونیهای ایثارگران ، تعاونیهای متشکل از کارکنان موسسه در صورت قطع رابطه استخدامی وموسسات عام المنفعه در اولویت می باشند .
ماده 9 - تعرفه های ارایه خدمات در آزمایشگاههای موضوع قراردادهای پیمان مدیریت همانند تعرفه هایی خواهد بود که در آزمایشگاههای تحت مدیریت ومسئولیت موسسه استاندارد وتحقیقات صنعتی ایران اعمال می گردد .
ماده 10 - در آزمایشگاههایی که مدیریت آنها به پیمان داده می شود ، کلیه لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی و اموال مربوط ، به صورت امانت با رعایت قوانین ومقررات و دستورالعملهای مربوط به اموال منقول و غیر منقول دولت در اختیار پیمانکار قرار می گیرد .
ماده 11 - کلیه نیروی انسانی موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران شاغل در آزمایشگاههایی که مدیریت آنها به پیمان داده می شود در مدت پیمان نیز کماکان در همان آزمایشگاه مشغول خواهند بود و کلیه امور پرسنلی واستخدامی و پرداختهای حقوق ومزایای آنها براساس قوانین ومقررات مربوط خواهد بود و چنانچه به ملاحظات و اقدامات خاصی نیاز باشد موارد با توافق طرفین درشرایط خصوصی پیمان قرار می گیرد .
ماده 12 - نحوه بهره برداری پیمانکار از امکانات وتجهیزات و اموال آزمایشگاهی با توجه به کلیه قوانین ومقررات مربوط و با رعایت صرفه وصلاح دولت در متن قرارداد تصریح خواهد شد و با مکانیزم پیمان نامه اقدامات تامینی و حفاظتی لازم در خصوص دارائیهای دولت در زمان پیمان به عمل خواهد آمد .
ماده 13 - آزمایشگاهای موضوع پیمان صرفا" در راستای وظایف و ماموریتهای موسسه استانداروتحقیقات صنعتی ایران وبامکانیزمهای موسسه استاندارد وتحقیقات صنعتی ایران و بامکانیزمهای نظارتی موسسه یاد شده که در متن پیمان نامه تصریح خواهد شد انجام وظیفه خواهند نمود .
معاون اول رئیس جمهور - محمد رضا عارف

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 16986

تاریخ تصویب : 1382/03/18

تاریخ ابلاغ : 1382/04/04

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.