×

آئین نامه اجرائی سرشماری عمومی کشاروزی سال 1382 کشور

آئین نامه اجرائی سرشماری عمومی کشاروزی سال 1382 کشور

آئین-نامه-اجرائی-سرشماری-عمومی-کشاروزی-سال-1382-کشور
شماره 12417/ت 28769ه 28/3/1382
هیات وزیران در جلسه مورخ 21/3/1382 بنا به پیشنهاد شماره 41251/101 مورخ 12/3/1382 سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و به استناد مواد ( 4 ) ، ( 5 ) و ( 6 ) قانون مرکز آمار ایران - مصوب 1353 - ، آئین نامه اجرائی سرشماری عمومی کشاورزی سال 1382 کشور را بشرح زیر تصویب نمود :

ماده 1 - عملیات میدانی سرشماری عمومی کشاورزی سال 1382کشور از مهرماه سال 1382 توسط مرکز آمار ایران با همکاری وزارت جهاد کشاورزی اجراء می شود .
ماده 2 - در این سرشماری اطلاعات واحده ی کشاورزی با مراجعه به کلیه خانوارهای ساکن در آبادی ها یا شهرهایی که واحدهای بهره برداری کشاروزی در آنجا قرار دارد جمع آوری می شود .
تبصره - کلیه فعالیتهای کشاورزی که تحت مدیریت واحدی قرار دارد ، یک واحد تولید کشاورزی است که بعنوان واحد بهره برداری کشاروزی نامیده می شود و این مدیریت توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی اعم از دولتی و غیر دولتی اعمال می شود .
ماده 3 - کلیه وزارتخانه ها ، سازمانها ، موسسات وشرکتهای دولتی سراسر کشور مکلفند نیروی انسانی ( حسب شاریط برنامه اجرائی طرح ، به صورت تمام وقت یا پاره وقت ) ، اتومبیل ، ولازم و وسایل مخابراتی ، چرخ بال ( در صورت لزوم ) ، قایق موتوری ، فضای اداری ، خوابگاه ، کلاسه درس ، محل غذاخوری و لوازم و وسایل مربوط را با درخواست مرکز آمار ایران یا ستادهای هماهنگی سرشماری استان در اختیار مرکز یا ستادهای یاد شده قرار دهند .
ماده 4 - مسئولیت پیگیری و تامین موارد مندرج در ماده ( 3 ) و نیز حل و فصل کلیه مسایل انتظامی ، سیاسی وامنیتی در ارتباط با اجرای سرشمرای در استانها وشهرستانها ، بر عهده استانداران و فرمانداران است .
ماده 5 - مرکز آمار ایران می تواند در اجرای سرشماری عمومی کشاورزی از خدمات مستخدمان دولت اعم از شاغل و بازنشسته استفاده و فوق العاده سرشماری آنها را بر اساس ماد ) 9 ) این آئین نامه پرداخت نماید .
تبصره - منظور از اجرای سرشماری در این ماده ، اجرای کلیه فعالیهای مرتبط با مراحل طراحی ، عملیاتی میدانی و جمع آزری اطلاعات ، استخراج ، انتشار و اطلاع رسانی نتایج طر سرشماری عمومی کشاورزی می باشد .
ماده 6 - ملاک در پرداخت فوق العاده سرشماری مراحل مختلف اجرای طرح سرشماری عمومی کشاورزی ، میزان کار مفید انجام شده بر اساس ضوابط ماده ( 9 ) این آئین نامه با تائید مرکز آمار ایران و یا نمایندگان مجاز در استانها خواهد بود .
ماده 7 - مرکز آمار ایران و ستادهای هماهنگی سرشماری برای تامین نیروی انسانی واتومبیل موردنیاز سرشماری ، مجاز به استفاده از خدمات افراد آزاد و بخش خصوصی با عقد قرارداد وطبق ضوابط پرداخت مورد اشاره در ماده ( ) می باشند .
تبصره 1 - به کارکیری افراد موضوع این ماده ، هیچگونه تعهد استخدامی برای مرکز آمار ایران وسایر دستگاههای ذیربط به همراه نخواهد داشت .
تبصره 2 - نفر/روز/ کار مشمول پرداخت فوق العاده سرشماری رده های مخلتف توسط مرکز آمار ایران تعیین می شود .
ماده 8 - سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در تهران ومراکز استانها مکلفندبادرخواست و نظر مرکز آمار ایران با ستادهای هماهنگی سرشماری ، اطلاع رسانی و تبلیغات لازم را به منظور تسهیل در اجرای سرشماری در برنامه های خودمنظور کنند .
ماده 9 - مرکز آمار ایران مجاز است فوق العاده سرشماری عمومی کشاورزی سال 1382 در تهران واستانها را در قالب اعتبار مصوب ، طبق جدول پیوست پرداخت نماید .
معاون اول رئیس جمهور - محمد رضا عارف

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 16986

تاریخ تصویب : 1382/03/21

تاریخ ابلاغ : 1382/04/04

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.