×

پلاک مورد دعوی در مالکیت اداره اوقاف بوده و خوانده مالکیتی در رقبه مورد دعوی ندارد

پلاک مورد دعوی در مالکیت اداره اوقاف بوده و خوانده مالکیتی در رقبه مورد دعوی ندارد

پلاک-مورد-دعوی-در-مالکیت-اداره-اوقاف-بوده-و-خوانده-مالکیتی-در-رقبه-مورد-دعوی-ندارد

وکیل


شماره دادنامه : 1348 - 17/ 8/74 پرونده کلاسه : 74 / 349 - 4 عمومی
تاریخ : 16 / 8 / 74
خواهان : مسعود ... بنشانی ...
خوانده : داود ... بنشانی ...
خواسته : فسخ دادنامه
گردشکار : پس از وصول دادخواست و ثبت آن بکلاسه بالا و انجام تشریفات قانونی بتاریخ فوق در وقت فوق العاده دادگاه عمومی ورامین بتصدی امضا کننده ذیل تشکیل است دادگاه با توجه به محتویات پرونده ختم رسیدگی را اعلام و بشرح زیر مبادرت بصدور رای می نماید .

رای دادگاه
در خصوص دادخواست آقای مسعود ... بطرفیت آقای داود ... دائر بر فسخ قولنامه عادی مورخه 18 / 12 / 73 ماحصل ادعای خواهان اینست که اینجانب بموجب قولنامه مورخه 18 / 12 / 73 قطعه زمینی بمساحت یکصد مترمربع واقع در ورامین شهرک ... از خوانده جهت ساختن منزل مسکونی ابتیاع نموده اکنون که قصد تصرف و ساختن زمین را دارم مشخص گردیده است زمین مورد دعوی اوقافی است و مجوز ساخت صادر نمی گردد صدور حکم به فسخ قولنامه مذکور مورد استدعاست خوانده دفاعا بیان داشته است اینجانب هم زمین مورد دعوی را با قولنامه عادی خریده ام و با قولنامه عادی فروخته ام تابع قانون هستم . دادگاه با توجه به محتویات پرونده علیرغم تایید اصالت مستند ابرازی از ناحیه خواهان توسط خوانده نظر بر اینکه بموجب پاسخ واصله از اداره ثبت اسناد و املاک ورامین پلاک مورد دعوی در مالکیت اداره اوقاف بوده و خوانده مالکیتی در رقبه مورد دعوی ندارد لذا به صرف ادعای خواهان و تایید اظهارات ایشان توسط خوانده بلحاظ عدم احراز مالکیت خوانده صحت بیع و نفوذ آن محرز نمی باشد بنا بمراتب مذکور دادگاه ادعای خواهان را منطبق با موازین قانونی تشخیص و حکم بر فسخ قولنامه عادی مورخه 18 / 12 / 74 فیمابین طرفین و نتیجتا حکم بر استرداد مبلغ دومیلیون و هفتصد هزار ریال ضمن وصولی از ناحیه خوانده در حق خواهان صادر میگردد و اعلام میدارد رای صادره حضوری و ظرف مدت 20 روز قابل تجدیدنظرخواهی در دادگاه تجدیدنظر استان تهران می باشد .
رئیس شعبه چهارهم دادگاه عمومی ورامین - محمدی

بسمه تعالی
شماره دادنامه : 606 کلاسه پرونده : 74 / 687 تاریخ : 16 / 11/ 76
مرجع رسیدگی : شعبه 14 دادگاه تجدیدنظر استان تهران
هیئت شعبع آقایان : قاسم چنگیزی رئیس و عباسیان مستشار
تجدیدنظرخواه : آقای قاسم ... بنشانی ...
تجدیدنظرخوانده :
تجدیدنظرخواسته : دادنامه شماره 2094 , 7/10/74 شعبه 16 دادگاه عمومی کرج
بتاریخ 16/11/74 در وقت فوق العاده شعبه 14 دادگاه تجدید نظر استان تهران بتصدی امضا کنندگان ذیل تشکیل است پرونده کلاسه 74 / 687 تحت نظر با توجه بمندرجات آن و پس از مشاوره و اعلام ختم رسیدگی بشرح زیر مبادرت بصدور رای مینماید .

رای دادگاه
در خصوص تجدیدنظر خواهی آقای قاسم ... نسبت به دادنامه شماره 2096 , 7 / 10 / 74 صادره از شعبه 16 دادگاه عمومی کرج از حیث برائت از اتهامات انتسابی با توجه به محتویات پرونده و لایحه اعتراضیه تقدیمی نظرباینکه از ناحیه تجدیدنظرخواه اعتراض موثر و موجهی که به مبانی استنباط و استدلال دادگاه بدوی خلل و خدشه ای وارد و مالا فسخ دادنامه معترض عنه را ایجاب میکند بعمل نیامده و دادگاه معترض عنه با عنایت به مجموع محتویات پرونده و تحقیقات انجام شده و مواد گواهی گواهان و اظهارات بانو بتول ... بشرح صورت مجلس مورخ 5 / 10 / 74 و استدلال منعکس گردیده وفق موازین قانونی اصدار یافته و خالی از منقصت میباشد لذا دادگاه ضمن رد اعتراض عینا تایید و استوار مینماید . ضمنا چون اختلافات طرفین صرفا جنبه حقوقی داشته لذا شاکی می تواند با تقدیم دادخواست به مرجع ذیصلاح قضائی در مقام استیفا ادعائی خود برآید . رای صادره قطعی است .
رئیس شعبه چهاردهم دادگاه تجدید نظر استان تهران
چنگیزی

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 1348

تاریخ تصویب : 1374/08/17

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.