×

تخلیه مورد اجاره به لحاظ تجدید بنا و نوسازی با التفات به احراز رابطه استیجاری و پروانه ساختمان صادره از شهرداری

تخلیه مورد اجاره به لحاظ تجدید بنا و نوسازی با التفات به احراز رابطه استیجاری و پروانه ساختمان صادره از شهرداری

تخلیه-مورد-اجاره-به-لحاظ-تجدید-بنا-و-نوسازی-با-التفات-به-احراز-رابطه-استیجاری-و-پروانه-ساختمان-صادره-از-شهرداری

وکیل


تاریخ : 2/7/74 پرونده کلاسه : 73/5/39 شماره دادنامه : - 1038 - 2/7/74
مرجع رسیدگی : شعبه پنجم دادگاه عمومی شهرری
خواهان : فرامرز ... به نشانی ...
خوانده : یوسف ... با وکالت آقای نوذر صادقی به نشانی ...
خواسته : تخلیه
گردشکار : پس از وصول دادخواست و انجام تشریفات قانونی در وقت فوق العاده دادگاه به تصدی امضاء کننده زیر تشکیل و با عنایت به محتویات پرونده ختم رسیدگی اعلام و مبادرت بصدور رای می نماید.
رای دادگاه
در خصوص دعوی خواهان به طرفیت خواهان با وکالت نوذر صادقی به خواسته تخلیه مورد اجاره نامه رسمی شماره 3947 - جزء پلاک ثبتی 446 فرعی از 123 اصلی به لحاظ تجدید بنا و نوسازی با التفات به احراز رابطه استیجاری فیمابین طرفین و احراز مالکیت خواهان نسبت به مورد اجاره و پیوست بودن برگه پروانه ساختمان صادره از شهرداری منطقه 20 مورد منطبق با بند 1 ماده 15 قانون روابط موجر و مستاجر به منظور تعیین حق کسب و پیشه مستاجر قرار ارجاع امر به کارشناس به شرح لایحه شماره 1458 - 5/5/73 نظر به خویش را تقدیم داشته که مورد اعتراض اصحاب دعوی واقع شده که متعاقبا موضوع به هیات سه نفره کارشناس ارجاع گردیده و نظریه هیات به شرح لایحه شماره ... ثبت گردیده و با ابلاغ به خواهان و وکیل خوانده اعتراض واصل نشده لیکن شخص خوانده به شرح لایحه شماره 1394 - 28/5/74 اعتراض نموده که این اعتراض مردود است زیرا اولا وکیل خوانده دردادرسی دخالت داشته و اعتراض نکرده است ثانیا در فرض دخالت وکیل در دادرسی دادگاه تکلیفی باینکه تصمیمات خویش را به شخص موکل ابلاغ نماید ندارد مگر اینکه وکیل عزل شده باشد ثالثا ملاک در نظریه کارشناس با توجه به اینکه جنبه طریقیت دارد عدم مغایرت آن با اوضاع و احوال دعوی است و صرف اعتراض موجب بی اعتنائی آن نمی شود بنا به مراتب دعوی خواهان وارد تشخیص و با احراز اینکه نظریه هیات کارشناس بزعم دادگاه مغایرتی با اوضاع و احوال مسلم قضیه ندارد مستندا به بند 1 ماده 15 قانون روابط موجر و مستاجر خوانده را در قبال دریافت 12500000 ریال حق کسب و پیشه و تجارت به تخلیه مورد اجاره محکوم می نماید ضمانت اجرای عدم شروع به ساختمان از طرف خواهان وفق مواد 28 و 16 قانون فوق الذکر خواهد بود رای دادگاه ظرف 20 روز پس از ابلاغ قابل اعتراض در محاکم تجدیدنظر تهران است .
رئیس دادگاه عمومی شهر ری - جمالو

بسمه تعالی
تاریخ : /12/74 پرونده کلاسه : 74/1138 شماره دادنامه :
مرجع رسیدگی : شعبه دوم دادگاه تجدیدنظردادگستری استان تهران
با حضور امضاء کنندگان ذیل :
تجدیدنظر خواه : یوسف ... به نشانی ...
تجدید نظر خوانده : فرامرز ... به نشانی ...
خوسته : تجدیدنظر از دادنامه شماره 1038 مورخ 2/7/74 شعبه پنجم دادگاه عمومی شهر ری
گردشکار : تجدیدنظر خواه دادخواستی به خواسته فوق تقدیم داشته که به این شعبه ارجاع و پس از ثبت بکلاسه فوق و انجام تشریفات قانونی مورد رسیدگی واقع و سرانجام در وقت فوق العاده دادگاه تشکیل و با بررسی اوراق و محتویات پرونده ختم دادرسی را اعلام و به شرح زیر مبادرت به صدور رای می نماید.
رای دادگاه
در خصوص دادخواست آقای یوسف ... به طرفیت آقای فرامرز ... به خواسته تجدید نظر از دادنامه شماره 1038 - 2/7/74 شعبه دادگاه عمومی شهرری. نظر باینکه از ناحیه تجدیدنظرخواه اعتراض موجهی به عمل نیامده و از نظر رعایت تشریفات دادرسی و موازین قانونی ایراد و اشکالی به دادنامه صادره ملحوظ نیست . علیهذا رای صادره عینا تائید و استوار می گردد. %
رئیس شعبه دوم دادگاه تجدیدنظراستان تهران - احمد صاحب الزمانی

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 1038

تاریخ تصویب : 1374/07/02

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.