×

نظریه هیئت دلالت بر سبق عمران و احیاء رقبات مورد دعوی می نماید

نظریه هیئت دلالت بر سبق عمران و احیاء رقبات مورد دعوی می نماید

نظریه-هیئت-دلالت-بر-سبق-عمران-و-احیاء-رقبات-مورد-دعوی-می-نماید
تاریخ صدور : 30/6/74 پرونده کلاسه : 43 - 73 - ع3 شماره دادنامه : 1275 - 10/7/74
مرجع رسیدگی : شعبه سوم دادگاه عمومی دماوند
شاکی : اعظم ... به نشانی ... چ
متهم : ماده 56 قانون جنگلها و مراتع
خواسته : اعتراض به رای شماره 753 ه- - د -1/4/74
گردشکار : پس از وصول پرونده و ثبت به کلاسه بالا و جری تشریفات قانونی در وقت نظارت دادگاه عمومی دماوند به تصدی امضاء کننده ذیل تشکیل است دادگاه با بررسی محتویات پرونده به شرح زیر مبادرت به صدور رای می نماید.
رای دادگاه
در خصوص اعتراض خانم اعظم ... فرزند مهدی به طرفیت هیات ماده واحده قانون تعیین و تکلیف اراضی اختلافی موضوع اجرای ماده 56 قانون جنگلها و مراتع کشور نسبت به رای شماره 853 -ه - د - 1/4/74 قاضی هیئت خوانده راجع به پلاک ثبتی 45 فرعی از 32 اصلی واقع در مزرعه شاطرمحمد علیای شهرستان دماوند دادگاه در مقام در مقام رسیدگی به ادله استنادی خواهان و به منظور کشف حقیقت و واقع امر مبادرت به صدور قرار بازدید هیئت کارشناسان نموده است و نتیجه نظریه هیئت دلالت بر سبق عمران و احیاء رقبات مورد دعوی می نماید و هیئت کارشناسان حسب نظریه مورخ اردیبهشت 1374 اعلام داشته که (وضع کلی طبیعی اراضی منطقه از نظر سوابق دیمکاری وجود آبریرزهای ارتفاعات یاد شده شمالی و شرقی اراضی خصوصیات و کیفیت خاکها حسب مطالعات و مشاهدات پروفیل خاک تغییر نکات مشروحه فوق و سایر مواردیکه در متن گزارش به استحضار رسیده به نظر هیئت پلاک شماره 45 فرعی از 32 اصلی محدوده اراضی مزرعه شاطر محمد علیای منطقه گل آهک شهرستان دماوند و سایر خصوصیات و مشخصات بیان شده حدود چهل سال قبل و پیش از اجرای قانون ملی شدن جنگلها ومراتع کشور با توجه به تعاریف مستثنیات اشاره شده در قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع مسبوق به احیاء و عمران بوده و جزء اراضی بایر مزروعی محسوب می گردد) و نظریه اینکه خوانده اعتراض موجه ایی به نظریه مزبور ارائه ننموده است و نظریه هیئت کارشناسان نیز با اوضاع و احوال معلوم ومحقق تعارضی ندارد علیهذا دادگاه حکم به ابطال رای مذکور و بایر بودن اراضی متنازع فیه صادر و اعلام می نماید. رای صادره ظرف 20 روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظر در دادگاه استان می باشد.
رئیس شعبه سوم دادگاه عمومی دماوند - ادریسیان

بسمه تعالی
تاریخ : 20/10/74 پرونده کلاسه : 74/902 شماره دادنامه : 943
مرجع رسیدگی : شعبه 7 دادگاه تجدیدنظر استان تهران
هیات قضات رسیدگی کننده : عبائی ، رفیع زاده
تجدیدنظر خواه : اداره منابع طبیعی ... به نشانی ...
تجدیدنظرخوانده : خانم اعظم ... به نشانی ...
خواسته : تجدیدنظراز دادنامه شماره 1275 - 10/7/74 صادره از شعبه سوم دادگاه عمومی دماوند
گردشکار : تجدیدنظر خواه دادخواستی به خواسته فوق تقدیم داشته که به این شعبه ارجاع و پس از ثبت به کلاسه فوق و انجام تشریفات قانونی مورد رسیدگی واقع و سرانجام در وقت فوق العاده دادگاه تشکیل و با بررسی اوراق و محتویات پرونده ختم دادرسی را اعلام و به شرح زیر مبادرت به صدور رای می نماید.
رای دادگاه
اعتراض موجهی از ناحیه اداره تجدیدنظر خواه نسبت به دادنامه شماره 74/1275 صادره از شعبه سوم دادگاه عمومی دماوند مطرح نشده است و عمده مطالب عنوان شده در این مسئله خلاصه می شود که هیات کارشناسی انتخاب شده از ناحیه دادگاه محترم بدوی از موازین بی طرفی خارج شده اند. گزارش چند صفحه ای هیات پنج نفره کارشناسی منظم به کروکی برسیمی منطقه بیانگر معاینه محلی، ملاحظه سوابق تا تطبیق وضع فعلی زمین سابق، عنایت به کیفیت و مکانیک خاک و سرانجام مشاهده و نفسیر عکسهای هوائی است علهذا رای تجدیدنظر خواسته که با توجه و تکیه بر مجموع عوامل قابل توجه و موثر و عمدتا نظریه هیات کارشناسان اصدار یافته نتبجتا موجه و صحیح به نظر می رسد و با رد اعتراض عنوان شده دادنامه تجدیدنظر خواسته تائید می گردد. رای صادره قطعی است .
رئیس شعبه هفتم دادگاه تجدیدنظر استان تهران - عبائی

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 1275

تاریخ تصویب : 1374/07/10

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.