×

خواهانها نیز دلیل مستند ومستدلی که حاکی از عدم ابلاغ و انتشار آگهی باشد به دادگاه ارائه ننمودنند

خواهانها نیز دلیل مستند ومستدلی که حاکی از عدم ابلاغ و انتشار آگهی باشد به دادگاه ارائه ننمودنند

خواهانها-نیز-دلیل-مستند-ومستدلی-که-حاکی-از-عدم-ابلاغ-و-انتشار-آگهی-باشد-به-دادگاه-ارائه-ننمودنند

وکیل


تاریخ : 16/5/74 شماره پرونده : 73/49/ع م شماره دادنامه : 106 - 16/5/74
خواهان : 1- خانم ایراندخت ... به نشانی ... 2- آقای سید رضا ... به نشانی ...
خوانده : ادره کل زمین شهری استان ... به نشانی ...
خواسته : ابطال نظریه کمیسیون
بسمه تعالی به تاریخ 27/4/74 پرونده کلاسه 73/49/ع م در وقت احتیاطی از دفتر واصل و تحت نظر قراردارد با مطالعه محتویات پرونده شماره 279 - 6/4/74 اداره خوانده ختم رسیدگی را اعلام به شرح زیر مبادرت به صدور حکم می نماید.
رای دادگاه
در خصوص دادخواست آقای سیدرضا میر صانع به وکالت از خانمها 1- ایراندخت ... 2- هینا ... 3- میترا ... 4- شیدا ... به طرفیت اداره کل زمین شهری استان ... دایر به ابطال آن قسمت از نظریه کمیسیون تشخیص موضوع قانون زمین شهری پلاک 295/3 بخش 11 تهران خلاصه دعوی خواهان این است که پلاک مذکور متعلق به مرحوم محمد تقی پرتوی بوده است که نامبرده دار فانی را وداع گفته و موکلین وی وارث آن مرحوم می باشند نظر به اینکه کمیسیون ماده 12 قانون زمین شهری پلاک موصوف را به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم نموده و النهایه پلاک مذکور که دارای سبق تصرف و آثاری از درختان چندین ساله می باشد مخالف مفاد رای کمیسیون که موات دانسته می باشد که تقاضای ابطال آن را از محضر دادگاه می نمایم نظر به اینکه مهلت قانونی برای درخواست ابطال نظریات کمیسیون ماده 12 قانون زمین شهری مطابق مصوبه مورخ 3/11/1370 مجمع تشخیص مصلحت نظام سه ماه از تاریخ انتشار آخرین آگهی می باشد و در حالیکه آخرین نوبت انتشار آگهی نظریه فوق به تاریخ 10/5/1371 بوده است و درخواست ابطال نظریه در تاریخ 11/10/73 به دفتر دادگاه تسلیم شده است و خواهانها نیز دلیل مستند ومستدلی که حاکی از عدم ابلاغ و انتشار آگهی باشد به دادگاه ارائه ننمودنند لذا با خارج از مهلت تلقی کردن درخواست خواهان قراررد دادخواست وی صادر و اعلام می شود رای، صادره حضوریست و ظرف 20 روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظر در مرجع محترم تجدیدنظر استان می باشد. دفتر پرونده از آمار کسر و ابلاغ گردد.
رئیس دادگاه عمومی لواسانات و رود بار قصران - ارسلان شهبازی

بسمه تعالی
تاریخ : 10/8/74 کلاسه : 74/146 دادنامه : 149
مرجع رسیدگی : شعبه 17 دادگاه تجدیدنظر استان تهران
تجدیدنظر خواه : آقای سیدرضا میر صان-ع به وکالت از خانمها 1- ایراندخت ... 2- هیتا ... 3- میترا ... 4- شیدا ... به نشانی ...
تجدیدنظر خوانده : اداره کل زمین شهری استان ...
خواسته : تجدیدنظرخواهی از دادنامه 106 - 16/5/74 دادگاه عمومی لواسانات و رودبار قصران
گردشکار : تجدیدنظرخواه دادخواستی به خواسته فوق تقدیم داشته که به این شعبه ارجاع و پس از ثبت به کلاسه فوق و انجام تشریفات قانونی مورد رسیدگی واقع و سرانجام در وقت فوق العاده دادگاه تشکیل و با بررسی اوراق و محتویات پرونده ختم دادرسی را اعلام و به شرح ذیل مبادرت به صدور رای می نماد.
رای دادگاه
در خصوص اعتراض و تجدیدنظرخواهی آقای سیدرضا میر صانع به وکالت از خان ایراندخت ... نسبت به قرار رد درخواست شماره 106 - 16/5/74 دادگاه عمومی لواسانات و رودبار قصران. با لحاظ اوراق پرونده بدوی و مفاد لایحه تجدیدنظر خواهی اعتراضی که موثر در نقض قرار تجدیدنظرخواسته باشد از جانب تجدیدنظرخواه مطرح نشده و چون قرار مزبور با رعایت مصوبه 3/11/1370 مجمع تشخیص مصلحت نظام و صحیحا اصدار یافته لهذا با رد اعتراض و تجدیدنظرخواهی مطروحه قرار معترض عنه عینا تائید و استوار می گردد رای صادره قطعی است .
رئیس شعبه 17 دادگاه تجدیدنظر استان تهران - عبداله پور


نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 106

تاریخ تصویب : 1374/05/16

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.