×

خصوص اعتراض ثالث خانم عالیه به توقیف سرقفلی یک باب مغازه

خصوص اعتراض ثالث خانم عالیه به توقیف سرقفلی یک باب مغازه

خصوص-اعتراض-ثالث-خانم-عالیه-به-توقیف-سرقفلی-یک-باب-مغازه

وکیل


تاریخ : 15/8/74 پرونده کلاسه : 17/74/155 شماره دادنامه : 158
مرجع رسیدگی : شعبه 17 دادگاه تجدیدنظر دادگستری استان تهران
با حضور امضاء کنندگان ذیل :
تجدیدنظر خواه : خانم عالیه ... به نشانی ...
تجدیدنظرخوانده : خانم فاطمه ... به نشانی ...
خواسته : تجدیدنظرخواهی از دادنامه شماره 78 - 5/6/74 شعبه 201 دادگاه عمومی تهران
گردشکار : تجدیدنظر خواه دادخواستی به خواسته فوق تقدیم داشته که به شعبه 17 ارجاع و پس از ثبت به کلاسه فوق و انجام تشریفات قانونی مورد رسیدگی واقع و سرانجام در وقت فوق العاده دادگاه تشکیل و با بررسی اوراق و محتویات پرونده ختم دادرسی را اعلام و به شرح ذیل مبادرت به صدور رای می نماید.
رای دادگاه
در خصوص تجدیدنظرخواهی خانم عالیه ... نسبت به دادنامه شماره 78 - 5/6/74 صادره از شعبه 201 تهران اعتراض تجدیدنظر خواه مآلا وارد است زیرا قطع نظر از اینکه سرقفلی حقی است معلق و مادام که در حق مستاجر مدیون ثابت و مستقر نگردد قابلیت اجرائی ندارد اساسا در قضیه مطروحه نظر به اینکه مدیون (آقای علی ...) از یکباب مغازه موضوع پلاک ثبتی 3667/7182 واقع در بخش 2 تهران قطع شده و پروانه کسب مستاجر مدیون نیز از سوی اتحادیه صنف پیراهن دوز و پیراهن فروش باطل اعلام گردیده و مغازه مورد بحث در تصرف شخص دیگری غیر از مستاجر اولیه است بنا به مراتب اعتراض ثالث خانم عالیه ... مالک پلاک ثبتی فوق الاشعار وارد تشخیص و ضمن فسخ دادنامه تجدیدنظر خواسته حکم به اشکال و رفع اثر از عملیات اجرائی موضوع پرونده کلاسه 73/ مدنی/1036 اجرای احکام مدنی دادگستری استان تهران صادر و اعلام می نماید. رای صادره قطعی است .
رئیس شعبه هفدهم دادگاه تجدیدنظر استان تهران - عبداله پور


تاریخ رسیدگی : 5/6/74 کلاسه پرونده : 74/201/73 شماره دادنامه : 78
مرجع رسیدگی : شعبه 201 دادگاه عمومی تهران
خواهان : عالیه ... به نشانی ...
خوانده : فاطمه ... به نشانی ...
گردشکار : پرونده کلاسه فوق به جهت اعتراض ثالث خواهان در این شعبه تحت رسیدگی قرار گرفته دادگاه با توجه به اظهارات طرفین پرونده ختم رسیدگی را اعلام به شرح ذیل مبادرت به صدور رای می نماید.
رای دادگاه
در خصوص اعتراض ثالث خانم عالیه ... به توقیف سرقفلی یک باب مغازه موضوع پلاک ثبتی به شماره 3667/7182 واقع در بخش 2 تهران به نام محکوم علیه آقای علی ... و به نفع محکوم له خانم فاطمه ... موضوع پرونده کلاسه 73/ مدنی/1036 اجرای احکام مدنی دادگستری استان تهران با عنایت به اظهارات معترض و لوایح تقدیمی مشارالیها به خصوص لایحه شماره 374 مورخ 23/5/1374 و همچنین اظهارات صریح معترض مبنی بر وجود رابطه استیجاری بین معترض ثالث و محکوم علیه دادنامه و با توجه به اینکه حق کسب و پیشه ارتباطی به اینکه حتی مستاجر باید بعدا سرقفلی پرداخته باشد نیست و با عنایت به فتوکپی قرار داد اجاره نامه عادی فی ما بین خانم عالیه ... و آقای علی ... اعتراض معترض ثالث وارد نبوده و محکوم به رد است رای صادره ظرف 20 روز از تاریخ ابلاغ آن قابل تجدیدنظر در دادگاه تجدیدنظر مرکز استان است .
دادرس شعبه 201 دادگاه عمومی تهران - توحیدی

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 158

تاریخ تصویب : 1374/08/15

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.