×

دادگاه حکم بر برائت از ارتکاب قاچاق حیوانات وحشی صادر کرده است

دادگاه حکم بر برائت از ارتکاب قاچاق حیوانات وحشی صادر کرده است

دادگاه-حکم-بر-برائت-از-ارتکاب-قاچاق-حیوانات-وحشی-صادر-کرده-است

وکیل


دادنامه شماره : 37741 - 5/9/1374
بتاریخ 5/9/74 شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب اسلامی تهران به تصدی امضاءکننده ذیل در وقت فوق العاده تشکیل است پرونده کلاسه 74/5043/ د اتهامی آقایان سید حسن ... فرزندحسین و یوسف ... فرزند هاشم دائر بر فروش و قاچاق تاکیدرمی حیوانات وحشی تحت نظر است .
گردشکار
به هنگام حمل مقداری پوست حیوانات وحشی که تاکیدرمی شده از تهران است به شیراز و دستگیری راننده آن نامبرده اعلام می دارد که و قصد دارد جنسها را به بندرعباس برده و تحویل آقای یوسف ... بدهد موضوع به ظن قاچاق پیگیری متهمین دستگیر و تحت نظارت دادگاه تحقیق از نامبردگان معمول حسب اطلاعات واصله آقای ... از افرادی است که با اداره اطلاعات همکاری داشته و اعلام می دارد که قصد هیچ عمل قاچاقی نداشته ام همچنین آقای ... نیز این موضوع را که ارسال این محوله برای قاچاق بوده است را رد می کند به هر حال پرونده بیش از این حکایتی ندارد سازمان محیط زیست نیز با توجه به اقدامات انجام شده موضوع را قاچاق اعلام و تقاضای جریمه ای معادل بیست و دو میلیون ریال در دو مرحله نموده است دادگاه با توجه به تحقیقات معموله و محتویات پرونده ختم رسیدگی را اعلام و به شرح آتی اقدام بصدور رای می نماید.
رای دادگاه
در خصوص اتهام آقایان 1- سید محسن ... فرزند حسین و یوسف ... فرزند هاشم دائر بر قاچاق تاکیدرمی نیروی انتظامی به نظر می رسد اتهام قاچاق بدون وجه بوده بلحاظ فقد دلیل در این خصوص حکم بر برائت متهمان از بزه انتسابی صادر و اعلام می گردد و اما در خصوص عمل غیر قانونی متهمین در خصوص خشک کردن این اجناس با توجه به حدود صلاحیت دادگاههای انقلاب مستندا به ماده 5 قانون تشکیل دادگاهها عمومی و انقلاب قرار عدم صلاحیت این دادگاه به صلاحیت و شایستگی دادگاههای عمومی صادر و اعلام می گردد این رای از سوی سازمان حفاظت محیط زیست قابل اعتراض ظرف مهلت مقرر در دادگاههای تجدیدنظر است-ان تهران می باشد. دفتر : پرونده با تشکیل بدل به مرجع صالح ارسال شود.
رئیس شعبه 26 دادگاه انقلاب اسلامی تهران

بسمه تعالی
تاریخ 9/11/74 در وقت فوق العاده شعبه 21 دادگاه تجدید نظر استان تهران بتصدی امضاء کنندگان زیر تشکیل است پرونده کلاسه 74/ت/21/756 تحت نظر است ملاحظه می شود که شعبه 26 دادگاه انقلاب اسلامی تهران طی دادنامه شماره 37741 حکم بربرائت آقایان سید محسن ... و یوسف ... از ارتکاب قاچاق حیوانات وحشی صادر کرده است . اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران از دادنامه صادره تقاضای تجدید نظر کرده است پرونده جهت رسیدگی به دادگاههای تجدید نظر استان تهران ارسال و برای رسیدگی به این شعبه ارجاع گردیده است .
دادگاه بابررسی مندرجات پرونده مندرجات ختم رسیدگی را اعلام مشاوره نموده باتفاق آراء به شرح زیر مبادرت به صدور رای می نماید.
رای دادگاه
در خصوص تجدیدنظرخواهی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران از دادنامه شماره 37741 صادره از شعبه 26 دادگاه انقلاب اسلامی تهران که طی آن حکم بربرائت آقایان سید محسن ... و یوسف ... از ارتکاب قاچاق حیوانات وحشی صادر گردیده است نظر به اینکه تبصره یک ماده چهار قانون نحوه اعمال تعزیرات حکومتی راجع به قاچاق کالا و از اشعار داشته رسیدگی به پرونده های موضوع این قانون تابع تشریفات آئین دادرسی و تجدید نظر نبوده وماده یازده دستورالعمل نحوه رسیدگی به پرونده های قاچاق کالا و ارز اعلام نموده آراءصادره درخصوص پرونده های قاچاق کالاو ارز قطعی و لازم الاجرا می باشد و بلافاصله به موقع اجراء گذاشته خواهد شد بنا براین دادگاه تجدید نظر مواجه با تکلیفی نیست و پرونده را جهت اقدامات قانونی به دادگاه بدوی عودت می دهد.
رئیس شعبه 21 دادگاه تجدیدنظر استان تهران - مبشری

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 37741

تاریخ تصویب : 1374/09/05

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.