×

فرار از محبس جرم می باشد نه فرار از دست مامورین

فرار از محبس جرم می باشد نه فرار از دست مامورین

فرار-از-محبس-جرم-می-باشد-نه-فرار-از-دست-مامورین

وکیل


تاریخ : 30/10/74 پرونده کلاسه : 74/ت2 - 1016 شماره دادنامه : 1169
تاریخ 30/10/74 در وقت فوق العاده اداری شعبه دوم دادگاه تجدیدنظر استان تهران بتصدی و با شرکت دادرسان امضاء کننده ذیل تشکیل و پرونده کلاسه 74/2ت - 1016 تحت نظر می باشد دادگاه با بررسی اوراق پرونده و پس از مشاوره و اعلام ختم رسیدگی به شرح زیر مبادرت بصدور رای می نماید.
رای دادگاه
در خصوص تجدید نظر خواهی کریم ... فرزند سلام از دادنامه شماره 2217 مورخ 28/9/74 شعبه پنجم دادگاه عمومی کرج اولا در مورد محکومیت نامبرده به 74 ضربه شلاق به علت ارتکاب فرار از دست مامورین انتظامی اعتراض محکوم علیه وارد است چه آنکه فرار از محبس طبق ماده 37 قانون تعزیرات جرم می باشد نه فرار از دست مامورین فلذا نظر به جرم نبودن عمل ارتکابی ضمن فسخ حکم تجدیدنظر خواسته در این قسمت حکم برائت کریم ... از بزه انتسابی صادر و اعلام می گردد ثانیا در خصوص تجدیدنظر خواهی محکوم علیه از محکومیت خود به علت ارتکاب سرقت نظر باینکه از جانب وی ایراد و اعتراض موثری به عمل نیامده تا مورد توجه قرار گیرد و دادنامه تجدیدنظر خواسته نیز با التفات به اوراق پرونده از نظر احراز بزهکاری و تطبیق مورد یا قانون صحیحا صادر شده النهایه نظر به اوضاع و احوال خاص متهم (محکوم علیه) دادگاه با اجازه حاصله از ماده 347 قانون آئین دادرسی کیفری کیفر 6 ماه حبس تعزیری نامبرده را به دوماه و نیم حبس تعزیری با کسر و احتساب ایام بازداشت گذشته تقلیل داده و دادنامه تجدیدنظر خواسته را بطریق فوق تائید می نماید.
رئیس دادگاه - احمد صاحب الزمانی

بسمه تعالی
کلاسه پرونده : 74/5 - 1067ک ع شماره دادنامه : 2217 - 28/9/74
مرجع رسیدگی : شعبه 5 دادگاه عمومی کرج رئیس دادگاه حسین مروج
شاکی : ...
متهم : کریم ... فرزند سلام به نشانی ...
اتهام : سرقت و فرار از دست مامور
گردشکار : پس از وصول دادخواست و ثبت آن به کلاسه فوق و جری تشریفات قانونی دادگاه ختم رسیدگی را اعلام و به شرح زیر انشاء رای می نماید.
رای دادگاه
در این پرونده حسب محتویات پرونده آقای کریم ... فرزندسلام متهم است به سرقت و فرار از دست مامورین به شرح پرونده با توجه به اقرار صریح متهم در جلسه دادگاه و اینکه اقرار عقلاءدر حق خود نافذ و معتبر است به نظر دادگاه اتهام انتسابی ثابت و محرز است استنادا به ماده 203 قانون مجازات اسلامی و ماده 37 قانون تعزیرات اسلامی متهم را به تحمل شش ماه زندان (با در نظر گرفتن ماده 33 قانون مجازات اسلامی) 74 ضربه شلاق محکوم می نماید این حکم دادگاه قابل تجدیدنظر است .
رئیس دادگاه عمومی شعبه 5 کرج - حسین مروج

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 1169

تاریخ تصویب : 1374/10/30

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.