×

مبیع به قبض خریدار داده نشده - حکم به رفع تصرف حجره فوق و تحویل آن را به شاکی صادر و اعلام می نماید

مبیع به قبض خریدار داده نشده - حکم به رفع تصرف حجره فوق و تحویل آن را به شاکی صادر و اعلام می نماید

مبیع-به-قبض-خریدار-داده-نشده---حکم-به-رفع-تصرف-حجره-فوق-و-تحویل-آن-را-به-شاکی-صادر-و-اعلام-می-نماید
تاریخ : 9/7/74 کلاسه پرونده : 74/6/451 شماره دادنامه : 416
مرجع رسیدگی : شعبه 6 محاکم عمومی اسلامشهر
شاکی : فیروز ... به نشانی ...
متهم : قهرمان ... به نشانی ...
موضوع : مزاحمت و تصرف عدوانی
گردشکار : در این پرونده شاکی شکایتی علیه متهم دائر بر مزاحمت و تصرف عدوانی تقدیم نموده که دادگاه با بررسی مجموع محتویات پرونده به شرح آتی مبادرت به صدور رای می نماید.
رای دادگاه
در پرونده فوق آقای فیروز ... فرزند اسداله از آقای قهرمان ... فرزند خدامرد شکایتی دائر بر مزاحمت وتصرف عدوانی یک باب حجره نموده است و اظهار داشته با متهم معامله ای درخصوص فروش داشته است و لکن مشارالیه در مواعد مقرره در قرار داد ثمن معامله را پرداخت ننموده و بلحاظ تخلف خریدار شاکی اقدام به فسخ معامله نموده است حجره بدون حضور شاکی متصرف شده است و لکن در این خصوص مجوز شفاهی داشته است دادگاه با تحقیقاتی که از شهود و گزارش مامورین داشته دفاعیات غیرموجه متهم را محرز دانسته چون اگر مشارالیه مجوز تصرف داشته است در خصوص شاکی یا در روز اقدم بتصرف مبیع می نمود چون مبیع به قبض خریدار داده نشده و مشارالیه اقدام به این عمل ننموده است . فلذا بزه تصرف عدوانی محرز و مسلم و دادگاه مستندا به ماده 135 قانون تعزیرات با ملاحظه بند 5 ماده 22 قانون مجازات اسلامی مشارالیه را به پرداخت پانصد هزار ریال جزای نقدی به صندوق دولت محکوم می نماید و همچنین دادگاه حکم به رفع تصرف حجره فوق و تحویل آن را به شاکی صادر و اعلام می نماید. رای صادره حضوری و ظرف مدت 20 روز پس از ابلاغ قابلیت در خواست تجدید نظر خواهی درمحاکم تجدیدنظر استان تهران ار دارا می باشد.
دادرس شعبه ششم دادگستری اسلامشهر - احمدی

بسمه تعالی
تاریخ : 29/8/74 پرونده کلاسه : 74/1ت/607 شماره دادنامه : 749
مرجع رسیدگی : شعبه اول دادگاه تجدید نظر دادگستری استان تهران
با حضور امضاء کنندگان ذیل
تجدید نظرخواه : قهرمان ... به نشانی ...
تجدید نظرخوانده : فیروز ... به نشانی ...
تجدی نظرخواسته : از دادنامه شماره 416 - 9/7/74 شعبه 6 دادگاه عمومی اسلامشهر
گردشکار : تجدید نظر خواه دادخواستی به خواسته فوق تقدیم داشته که به این شعبه ارجاع و پس از ثبت بکلاسه فوق و انجام تشریفات قانونی مورد رسیدگی واقع و سرانجام دروقت فوق العاده دادگاه تشکیل و با بررسی اوراق و محتویات پرونده ختم دادرسی را اعلام و به شرح زیر مبادرت بصدور رای می نماید.
رای دادگاه
در خصوص تجدید نظرخواهی آقای قهرمان ... فرزند خدامرد از دادنامه شماره 416 - 9/7/74 شعبه ششم دادگاه عمومی اسلامشهر از محکومیت خود از بزه تصرف عدوانی از پرداخت مبلغ پانصد هزار ریال جزای نقدی و رفع تصرف نظرباینکه ایراد و اعتراض موجهی که موجب نقض دادنامه بدوی باشد از ناحیه تجدیدنظرخواه به عمل نیامده و رای بدوی صحیحا صادر گردیده و ایرادات منطبق با مواد 25و 18 قانون تشکیل دادگاههای عمومی و انقلاب نمی باشد علیهذا رای بدوی تائید می گردد.
مستشاران شعبه اول دادگاه تجدید نظراستان تهران
امیری نقیب الحسینی

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 416

تاریخ تصویب : 1374/07/09

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.