×

راه احداثی در زمین شعبانعلی بوده است و شاکی نسبت به آن حق نداشته علیهذا عنوان ممانعت از حق به عمل متهمین صادق نمی باشد

راه احداثی در زمین شعبانعلی بوده است و شاکی نسبت به آن حق نداشته علیهذا عنوان ممانعت از حق به عمل متهمین صادق نمی باشد

راه-احداثی-در-زمین-شعبانعلی-بوده-است-و-شاکی-نسبت-به-آن-حق-نداشته-علیهذا-عنوان-ممانعت-از-حق-به-عمل-متهمین-صادق-نمی-باشد

وکیل


تاریخ : 10/8/74 کلاسه پرونده : 74/1ت/502 شماره دادنامه : 708
مرجع رسیدگی : شعبه اول دادگاه تجدید نظر دادگستری استان تهران
تجدید نظرخواه : 1- شعبانعلی ... فرزند هدایت 2- حسین ... فرزند محمد علی ... با وکالت آقای محمد رضا جعفریان به نشانی ...
تجدید نظرخوانده : عباس ... فرزند کاظم به نشانی ...
تجدید نظرخواسته : از دادنامه شماره 12 - 5/6/74 صادره از شعبه دادگاه عمومی لواسانات
گردشکار : دادگاه در وقت فوق العاده شعبه اول دادگاه تجدید نظر استان تهران به تصدی دادرسان امضاءکننده زیر تشکیل است و پرونده فوق الذکر تحت نظر قرار گرفت با توجه به مندرجات آن پس از مشاوره به شرح ذیل مبادرت بصدور رای می نماید.
رای دادگاه
محتویات پرونده حاکی است شعبانعلی ... و حسین ... به موجب دادنامه شماره 12 - 5/6/74 صادره از دادگاه عمومی لواسانات به اتهام تخریب و جلوگیری و ممانعت از حق به استناد ماده 126و134 قانونی تعزیرات هر کدام به سیصد هزار ریال جزای نقدی محکوم گردیده است وکیل محکوم علیهم رای صادره اعتراض تقاضای تجدید نظر نموده است و دادگاه پرونده را مورد امعان نظر قرارداده و نظر به اینکه طبق سند رسمی و اظهار نظر کارشناسی راه احداثی در زمین شعبانعلی ... بوده است و شاکی نسبت به آن حق نداشته علیهذا عنوان ممانعت از حق به عمل متهمین صادق نمی باشد و عمل متهمین که از عبور شاکی از راه مذکور جلوگیری نموده اند مصداق ماده 126و134 نمی باشد علیهذا رای صادره خلاف قانون می باشد و دادگاه آن را نقض می نماید و حکم به برائت متهمین را صادر می نماید. ج
مستشاران شعبه اول دادگاه تجدید نظر استان تهران : نقیب الحسینی ، داود امیری

بسمه تعالی
تاریخ : 5/6/74 شماره پرونده : 74/130/ع ک شماره دادنامه : 12 - 5/6/74
شاکی : عباس ... به نشانی ...
مشتکی : 1- شعبانعلی ... به نشانی ... 2- حسین ... به نشانی ... با وکالت آقای محمد رضا جعفریان
مورد دعوی : ممانعت از حق عبور و تخریب
دادگاه با عنایت به محتویات پرونده ختم رسیدگی را اعلام به شرح مبادرت به صدور حکم می نماید.
رای دادگاه
در خصوص اتهام آقایان 1- شعبانعلی ... فرزند هدایت 2- حسین ... فرزند محمد علی دائر به ممانعت از حق عبور و تخریب پل چوبی منصوب بر روی رودخانه موضوع شکایت آقای عباس ... اولا با توجه به اظهارات شاکی بدین شرح که در تاریخ 6/1/74 طبق معمول از راهی که در حریم رودخانه احداث و سالها از آن استفاده می نمایم قصد عبور به باغ موقوفه کربلائی اسماعیل واقع در روستای کند سفلی را داشتم که متوجه شدم متهمان مسیر راه را تخریب و اقدام به غرس نهال و تخریب پل چوبی نموده اند ثانیا گزارش مامورین انتظامی پاسگاه لشگرک مبنی بر تخریب پل چوبی ثالثا اظهارات گواهان از جمله آقایان حسن ... فرزند علی محمد کاظم ... فرزند محمد حسین و علی ... فرزند علی رضا ... فرزند یداله علی نقی ... فرزند عظیم مبنی بر سبق تصرفات بلامنازع شاکی در طول چند سال اخیر رابعا با عنایت به نظریه کارشناس رسمی دادگستری مبنی بر احداث راه توسط شاکی در ملک متهمان خامسا مدیر جهاد سازندگی شهرستان شمیرانات طی نامه های شماره 533 - ح 5 - 6/3/74 - 1238 - خ ق - 12/4/74 اعلام نموده مسیر مورد ادعا راه کشاورزی می باشد که عده ای از کشاورزان از آن استفاده می نمایند علیهذا با عنایت به مدافعات غیر موجه متهمان و همینطور اقرار بر این مطلب که شاکی پرونده مدعی در حدود دو سال از راه احداثی استفاده نموده است و هم اکنون متهمان مسیر وی را مسدود نموده اند اتهام آنان به نظر دادگاه محرز مستندا به مواد 126و134 از قانون تعزیرات با رعایت ماده 22 قانون مجازات اسلامی به لحاظ وضع خاص متهمان هر یک را به پرداخت 000/200 ریال جزای نقدی و حکم به رفع ممانعت از حق و اعاده وضعیت به حالت سابق محکوم می نماید. رای صادره حضوری است ظرف 20 روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدید نظر در محاکم استان می باشد.
دادرس دادگاه عمومی لوسانات وردبار قصران - دقیفی


نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 708

تاریخ تصویب : 1374/08/10

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.