×

خرید و فروش اشیاء عتیقه غیر مجاز - ضبط اشیاءعتیقه مکشوفه به نفع دولت

خرید و فروش اشیاء عتیقه غیر مجاز - ضبط اشیاءعتیقه مکشوفه به نفع دولت

خرید-و-فروش-اشیاء-عتیقه-غیر-مجاز---ضبط-اشیاءعتیقه-مکشوفه-به-نفع-دولت
تاریخ : 26/10/74 پرونده کلاسه : 74/38518/د
بتاریخ 26/10/74 شعبه 26 دادگاه انقلاب اسلامی تهران دروقت فوق العاده به تصدی امضاءکننده ذیل تشکیل است پرونده کلاسه 74/5497/د اتهامی آقای موسی ... فرزند حسین دائر بر خرید و فروش اشیاء عتیقه غیر مجاز تحت نظر است .
گردشکار : حسب محتویات پرونده متهم با یک از مخبرین نیروی انتظامی جهت انجام معامله تعدادی سکه دورانهای مختلف تاریخی و تعدادی انگشتر تماس حاصل نموده و تعداد 39 عدد سکه ادوار مختلف تاریخی اصل و تعدادی سکه بدل را برای فروش به وی معرفی و در هنگام معامله متهم دستگیر می گردد وی در اظهارات خود خرید و فروش سکه های عتیقه را پذیرفته و اظهار می دارد که قرار بود سکه ها رایک و نیم میلیون تومان بفروشم اما حاضر به معرفی صاحب سکه ها نیست و می گویند تعدادی از آنها را هفت - هشت سال پیش خریده ام و تعدادی را شخصی از باکو آورده که او را نمی شناسم و با توجه به محتویات پرونده و اظهارات متهم مبنی بر خرید و فروش این سکه ها و عدم صداقت وی در معرفی صاحب سکه ها وی در معرفی صاحب سکه ها و نیز گزارش نیروی انتظامی و شکایت سازمان میراث فرهنگی دادگاه ختم رسیدگی را اعلام و به شرح آتی اقدام بصدور رای می نماید.
رای دادگاه
در خصوص اتهام آقای موسی ... فرزند حسین دائر بر خرید و فروش اشیاء عتیقه غیر مجاز با توجه به محتویات پرونده و اظهارات متهم و گزارش نیروی انتظامی و شکایت سازمان میراث فرهنگی بزه انتسابی به نامبرده محرز و لذا به استناد بند 4 ماده واحده لایحه قانونی جلوگیری از انجام اعمال حفاریهای غیر مجاز و ... مصوب اردیبهشت ماه پنجاه وهشت ضمن ضبط اشیاءعتیقه مکشوفه به نفع دولت ( سازمان میراث فرهنگی ) دادگاه متهم را به یک سال حبس تعزیری محکوم می نماید که با توجه به وضعیت خانوادگ-ی متهم 6 ماه از حبس یاد شده به پنج میلیون ریال جزای نقدی تبدیل می گردد و ما بقی حبس مذکور به استناد بند ب ماده 25 قانون مجازات اسلامی برای مدت سه سال معلق می گردد. رای صادره طرف مهلت قانونی قابل اعتراض در دادگاههای تجدد نظر استان می باشد. 24
رئیس شعبه 26 دادگاه انقلاب اسلامی تهران

بسمه تعالی
تاریخ : 14/11/74 پرونده کلاسه : 74/22 - 368 دادنامه : دگا/23/268 - 15/11/74
مرجع رسیدگی : شعبه 23 دادگاه تجدید نظر استان تهران با تصدی امضاء کنندگان ذیل تشکیل است .
تجدید نظرخواه : آقای موسی ... فرزند حسین
تجدید نظرخوانده : دادنامه شماره دکام 38518
گردشکار : آقای موسی ... به اتهام خریدو فروش اشیاء عتیقه غیر مجاز تحت تعقیب دادگاه واقع و پس از رسیدگی و رعایت تشریفات دادرسی به موجب دادنامه دکام 38518 - 2/11/74 شعبه 28 به ضبط، جریمه و حبس تعلیقی محکوم شده از دادنامه صادره در خواست تجدید نظرخواهی شده پرونده به شعبه 23 دادگاه تجدید نظر ارسال با بررسی اوراق پرونده ختم رسیدگی اعلام و به شرح ذیل مبادرت بصدور رای می نماید.
رای دادگاه
از ناحیه تجدید نظرخواه اعتراض موجه و مستدلی به دادنامه دکام 38518 به عمل نیامده تا مستلزم رسیدگی بیشتری باشد دادنامه از حیث رسیدگی و رعایت تشریفات دادرسی و تطبیق اتهام با ماده قانونی و تعیین میزان مجازات بلااشکال است با رد اعتراض دادنامه صادره عینا تائید می شود رای قطعی است .ح
رئیس شعبه 23 دادگاه تجدید نظر استان تهران

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 38518

تاریخ تصویب : 1374/10/26

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.