×

رفع مزاحمت مبنی بر برداشتن قسمتی از تابلو نصب شده به مساحت 70 1×2 متر که جدیدا نصب شده میباشد

رفع مزاحمت مبنی بر برداشتن قسمتی از تابلو نصب شده به مساحت 70 1×2 متر که جدیدا نصب شده میباشد

رفع-مزاحمت-مبنی-بر-برداشتن-قسمتی-از-تابلو-نصب-شده-به-مساحت-70-1×2-متر-که-جدیدا-نصب-شده-میباشد
شماره کلاسه پرونده : 73/205/431 دادنامه شماره : 292 - 10/5/74
مرجع رسیدگی : شعبه 205 عمومی شمیران
موضوع ایجاد مزاحمت
متهم : 1- محمدرضا ... نشانی ... 2- ناصر ... نشانی ...
شاکی : محمد ... نشانی ...
رای دادگاه
در خصوص شکایت آقای محمد ... از مدیریت فروشگاه کفش بلا واقع در ... دایر به ایجاد مزاحمت بدین نحو که فروشگاه مزبور در جهت تعویض تابلو تبلیغاتی خود و از حد متعارف و سایق تجاوز که نهایتا منجر به حریم اختصاصی شاکی گردیده است لذا با عنایت به شکایت شاکی و جلب نظریه هیئت کارشناسی و سایر قرائن و امارات موجود در پرونده بزهکاری مشارالیه محرز و دادگاه مستندا بماده 2 قانون اصلاح قانون جلوگیری از تصرف عدوانی مصوب اسفند 1352 حکم به رفع مزاحمت از آن مقدار از تابلو نصب شده به مساحت ( 170 ×2 ) که جدیدا نصب شده طبق نظریه هیئت کارشناسان صادر و اعلام مینماید و در خصوص شکایت شرکت پخش جمشید علیه آقای محمد ... نظریه اینکه این شکایت متضمن هیچ گونه دلیل و بینه شرعی و قانونی نسبت به حکم به برائت آقای محمد ... صادر و اعلام مینماید رای حضوری و بلافاصله قابل اجراء میباشد.
رئیس شعبه 205 محاکم عمومی تهران

بسمه تعالی
بتاریخ : 9/7/74 کلاسه پرونده : 74/232 شماره دادنامه : 192
مرجع رسیدگی : شعبه 14 دادگاه تجدید نظر استان تهران
هیئت شعبه آقایان : قاسم چنگیزی، رئیس و عباسیان، مستشار
تجدید نظرخواه : شرکت پخش جمشید نشانی ...
تجدید نظرخوانده :
تجدید نظرخواسته : دادنامه شماره 292 - 9/7/74 شعبه دادگاه عمومی تهران
بتاریخ 9/7/74 در وقت فوق العاده شعبه 14 دادگاه تجدید نظر استان تهران بتصدی امضاء کنندگان زیر تشکیل است پرون-ده ک-لاسه 74/232 تحت نظر با توجه به مندرجات آن و پس از مشاوره و ختم رسیدگی به شرح زیر مبادرت بصدور رای مینماید.
رای دادگاه
در خصوص اعتراض و تجدید نظرخواهی شرکت بخش جمشید ( سهامی عام ) نسبت به دادنامه شماره 292 - 10/5/74 صادره از شعبه 205 دادگاه عمومی تهران که متضمن محکومیت این شرکت به رفع مزاحمت مبنی بر برداشتن قسمتی از تابلو نصب شده به مساحت 70/1×2 متر که جدیدا نصب شده میباشد با توجه به مندرجات پرونده و لایحه اعتراضیه شرکت تجدید نظرخواه نظرباینکه از طرف تجدید نظر خواه اعتراض موثر و موجهی که به مبانی استنباط دادگاه و اساس حکم صادره خلل و خدشه ای وارد و نتیجتا فسخ آن را ایجاب نماید به عمل نیامده و با توجه به تحقیقات انجام شده و رسیدگیهای معموله و نظریه های کارشناس منتخب دادگاه که بالصراحه اعلام نموده که تابلوی جدید نصب شده از طرف شرکت تجدید نظرخواه گر چه در همان محل سابق خود نصب گردیده ولی در قسمت خیابان عمود بر خیابان ولیعصر به شرح کروکی ترسیمی به مقدار دو متر در 70/1 متر جدیدا نصب شده که به اعتقاد دادگاه چون مقدار تابلوی اضافه شده در قسمت فضای جلوی دفتر کار متصرفی خواهان واقع میباشد لذا اقدام شرکت تجدید نظرخواه در نصب تابلوی اضافی مصداق مزاحمت برای تصرفات خواهان را داشته و به این اعتبار دادنامه تجدید نظرخواستته که متضمن این معنا بوده صحیحا اصدار یافته و خالی از ایراد و اشکال موثر میباشد. بنابراین دادگاه رد اعتراض تجدید نظرخواه دادنامه تجدید نظرخواسته را در این قسمت نتیجتا تائید و استوار مینماید.

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 292

تاریخ تصویب : 1374/05/10

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.