×

عدم احراز سوء نیت متهم - پلمپ مجدد ملک بر خلاف موافقت قبلی و رای دیوان عدالت اداری بوده است

عدم احراز سوء نیت متهم - پلمپ مجدد ملک بر خلاف موافقت قبلی و رای دیوان عدالت اداری بوده است

عدم-احراز-سوء-نیت-متهم---پلمپ-مجدد-ملک-بر-خلاف-موافقت-قبلی-و-رای-دیوان-عدالت-اداری-بوده-است
تاریخ : 12/4/74 کلاسه پرونده : 74/85/92 شماره دادنامه : 273 - 24/4/74
مرجع رسیدگی : شعبه 85 دادگاه عمومی تهران
موضوع اتهام : فک پلمپ
متهم : حسن ...
شاکی : شهرداری منطقه ... اداره حقوقی عطف به شماره 10943/508 - 17/2/74
گردشکار : شاکی بر علیه متهم فوق تقدیم داشته که پس از ارجاع پرونده به این شعبه و ثبت بکلاسه فوق و جری تشریفات قانونی در وقت مقرر دادگاه بتصدی امضاء کننده ذیل تشکیل است و با توجه به محتویات پرونده ختم رسیدگی را اعلام و به شرح زیر مبادرت بصدور رای می نماید.
رای دادگاه
در خصوص اتهام آقای حسن ... دایر بر فک پلمپ موضوع شکایت شماره 10943/58 - 17/2/74 شهرداری منطقه ... که مشمول مناطق بیست گانه شهرداری بوده وفق صورت مجلس مورخ 19/1/74 نمایشگاه اتومبیل بنز متعلق به متهم را پلمپ و از ادامه کار وی جلوگیری نموده است در تاریخ 21/1/74 مامورین متوجه فک پلمپ گردیده و علیه مالک اعلام شکایت نموده اند متهم در دفاعیات خود با ارائه دادنامه شماره 643 - 12/10/71 صادره از دیوان عدالت اداری اعلام کرده ملک مورد پلمپ در طرح مترو قرار دارد و تخریب خواهد شد و شهرداری کل و شهرداری منطقه با توجه به دادنامه مذکور موافقت نموده اند که تا اجرای طرح مترو ادامه کار شاغلین در ملک مذکور بلامانع است و حال اقدام بر پلمپ کرده اند که چون به نظر غیر قانونی بوده اقدام به فک آن نموده علیهذا با توجه به دفاعیات متهم و دادنامه صادره از دیوان عدالت اداری دایر بر اینکه تا اجرای طرح مترو شهرداری موافقت نماید شاغلین به کار ادامه دهند و مسئولین وقت شهرداری کل و شهرداری منطقه نیز موافقت خود را اعلام کرده و پرونده مربوطه بایگانی گردیده است و پلمپ مجدد ملک بر خلاف موافقت قبلی و رای دیوان عدالت اداری بوده است و ملک مورد بحث به علت وضع خاص تبصره از بخشنامه کلی شهرداری است به علت عدم احراز سوء نیت متهم حکم بر برائت نامبرده صادر می گردد این رای حضوری و ظرف 20 روز پس از ابلاغ قابل تجدید نظر در محاکم تجدید نظر استان تهران می باشد.
رئیس شعبه 85 دادگاه عمومی تهران - فرهبد

بسمه تعالی
تاریخ : 14/9/74 کلاسه : 74/434 دادنامه : 436
مرجع رسیدگی : شعبه 16 دادگاه تجدید نظر استان تهران
تجدید نظرخواه : شهرداری منطقه ...
تجدید نظرخوانده : حسن ... به نشانی ...
خواسته : تجدید نظرخواهی از دادنامه 273 مورخ 24/4/74 شعبه 85 عمومی تهران
گردشکار : تجدید نظرخواه دادخواستی به خواسته فوق تقدیم داشته که به این شعبه ارجاع و پس از ثبت بکلاسه فوق و تشریفات قانونی مورد رسیدگی واقع و سرانجام در وقت فوق العاده دادگاه تشکیل و با بررسی محتویات پرونده ختم دادرسی را اعلام و به شرح زیر مبادرت بصدور رای می نماید.
رای دادگاه
درخصوص تجدید نظرخواهی نماینده حقوقی شهرداری منطقه ... نسبت به دادنامه شماره 273 - 24/4/74 صادره از شعبه 85 دادگاه عمومی تهران با توجه به محتویات پرونده و مدارک پیوستی و با توجه به عدم ارائه دلائل جدید از طرق تجدید نظرخواه اعتراض نامبرده وارد نبوده و در خواست وی با احد از شقوق ماده 25 قانون تشکیل دادگاههای عمومی و انقلاب منطبق نمی باشد لذا دادنامه معترض عنه خالی از اشکال تشخیص و ضمن رد اعتراض معترض حکم تائید دادنامه فوق الذکر صادر و اعلام می گردد.
رئیس دادگاه شعبه 16 تجدید نظر استان تهران مستشار دادگاه
مصطفوی طباطبائی

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 273

تاریخ تصویب : 1374/04/24

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.