×

تهیه و حمل مشروب الکلی

تهیه و حمل مشروب الکلی

تهیه-و-حمل-مشروب-الکلی
دادنامه 74/1969 - 4/9/74
مورخه 4/9/74 شعبه اول دادگاه عمومی شهرری در وقت فوق العاده به تصدی امضا کنندگاه ذیل تشکیل پرونده واصله از مرجع انتظامی تحت نظر که به کلاسه ثبت گردیده متهم حضور دارد دادگاه خطاب به وی ضمن تفهیم مفاد تبصره و ماده 125 قانون آئین دادرسی کیفری از شما خواسته میشود کاملا خود را معرفی کنید اظهار میدارد :
اینجانب : قربان ... فرزند : ... اهل : ... ساکن : ... سن : 19 ساله دارای / فاقد سابقه کیفری متاهل/ مجرد و تبعه ایران میباشم .
س : متهم هستی به تهیه و حمل مشروب الکلی
از خودت دفاع کن ؟
ج : قبول دارم دفعه اول بود اشتباه کردم ولی نخوردم .
س : اتهامات مجددا تفهیم میشود آخرین دفاعت را بیان کن؟
ج : قبول دارم حرف دیگری ندارم.
س : گواهی کن؟
ج : امضا می کنم
دادگاه با عنایت به جامع محتویات پرونده ختم رسیدگی را اعلام و بشرح آتی مبادرت به صدور رای می نماید.
رای دادگاه
در خصوص اتهام : قربان ... دائربر : تهیه و حمل مشروب الکلی
با عنایت به جامع محتویات پرونده گزارش مامورین اقرار صریح متهم و سایر دلائل اثباتی موجود بزهکاری وی را محرز دانسته و به استناد ماده 157 قانون مجازات اسلامی نامبرده را به تحمل شش ماه حبس تعزیری محکوم می نماید این رای حضوری و با استناد بند و فراز 2 ذیل ماده 9 ماده 7 قانون تشکیل دادگاههای عمومی و انقلاب قابل اعتراض میباشد. مرجع رسیدگی بعدی دادگاه تجدید نظر استان تهران است .
رئیس شعبه اول دادگاه عمومی شهرری
برهانی

کلاسه پرونده : 73/16/682 تاریخ : 25/11/74 شماره دادنامه : 74/695
مرجع رسیدگی : شعبه 16 دادگاه تجدید نظر استان تهران
با حضور امضا کنندگان ذیل
تجدید نظرخواه : آقای قربان ...
تجدید نظر خواسته : از دادنامه شماره 1969 مورخ 4/9/69 شعبه اول دادگاه عمومی شهرری
گردشکار : تجدید نظرخواه دادخواستی بخواسته فوق تقدیم داشته که به شعبه 16 تجدید نظر ارجاع و پس از ثبت بکلاسه فوق و انجام تشریفات قانونی مورد رسیدگی واقع و سرانجام در وقت فوق العاده دادگاه تشکیل و با بررسی اوراق و محتویات پرونده ختم دادرسی را اعلام و بشرح زیر مبادرت بصدور رای مینماید.
رای دادگاه
در خصوص تجدید نظرخواهی آقای قربان ... محکوم علیه دادنامه شماره 1969مورخ 4/9/74 صادره از شعبه اول دادگاه عمومی شهرری نسبت به دادنامه مذکور از جهت محکومیت وی به تحمل شش ماه حبس به اتهام تهیه و حمل یک لیتر مشروب الکلی، هر چند تجدید نظرخواه ایراد و اعتراض موثری به عمل نیاورده و دادنامه صادره نیز صحیح و خالی از اشکال میباشد، اما نظریه اینکه تجدید نظرخواه جوان و فاقد سابقه کیفری بوده و برابر محتویات پرونده در حال انجام خدمت وظیفه میباشد لذا استحقاق تخفیف در مجازات را دارد و دادگاه با استفاده از تجویز ماده 22 قانون مجازات اسلامی ( بند پنج ) و بند 4 ماده 22 قانون تشکیل دادگاههای عمومی و انقلاب، شش ماه حبس تعزیری مقرر در دادنامه مذکور را به پرداخت دویست هزار ریال جزای نقدی تبدیل مینماید.
مستشار شعبه شانزدهم تجدید نظر استان تهران - طباطبائی

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 1936

تاریخ تصویب : 1374/09/04

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.