×

قانون جلوگیری از افزایش قیمتها تا پایان برنامه سوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران

قانون جلوگیری از افزایش قیمتها تا پایان برنامه سوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران

قانون-جلوگیری-از-افزایش-قیمتها-تا-پایان-برنامه-سوم-توسعه-اقتصادی-،-اجتماعی-و-فرهنگی-جمهوری-اسلامی-ایران

وکیل


شماره 33706 14/5/1382
حضرت حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای سید محمدخاتمی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
طرح اصلاح مواد ( 5 ) و ( 60 ) قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی^، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به منظور جلوگیری از افزایش قیمتها که یک فوریت آن در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ 25/3/1382 تصویب و در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ 29/4/1382 مجلس شورای اسلامی با اصلاحاتی در عنوان متن تصویب و به تائید شورای نگهبان رسیده است ، در اجرای اصل یکصد و بیست وسوم ( 123 ) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به پیوست ارسال می گردد.
رئیس مجلس شورای اسلامی - مهدی کروبی

شماره 26708 23/5/1382
قانون جلوگیری از افزایش قیمتها تا پایان برنامه سوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران که در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ بیست ونهم تیرماه یکهزار و سیصد وهشتاد و دو مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 8/5/1382 به تائید شورای نگهبان رسیده و طی نامه شماره 33706 مورخ 14/5/1382 واصل گردیده است ، به پیوست جهت اجراء ابلاغ می گردد.
رئیس جمهور - سید محمدخاتمی

ماده واحده - در اجرای سیاستهای کنترل تورم و به منظورگسترش رفاه عمومی و جلوگیری از افزایش قیمت کالاها وخدمات دولتی با تاکید بر رعایت احکام واصول برنامه سوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ازتاریخ تصویب این قانون
1 - کلیه افزایش نرخ خدمات وکالاهای دولتی خارج از ضوابط برنامه سوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران لغو می گردد. کمیته ای به ریاست رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور وعضویت وزیر امور اقتصادی و دارایی و وزیر بازرگانی موظف است حداکثر ظرف مدت دو هفته نسبت به اجرا مفاد این بند اقدام کند.
2 - به منظور تامین کالاهای اساسی یارانه ای در حد سال 1381:
الف - دولت موظف است ده درصد ( 10% ) از اعتبارات هزینه ای مجلس شورای اسلامی ، نهاد ریاست جمهوری و ستاد قوه قضائیه را کسر و به ردیف مربوط به یارانه کالای اساسی اضافه نماید.
ب - دولت مجاز است با پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تا پنج درصد ( 5% ) از اعتبارات هزینه ای هر یک از دستگاههای اجرائی کشور را که از بودجه عمومی استفاده می نمایند کسر و به ردیف یارانه کالای اساسی اضافه نماید.
قانون فوق مشتمل بر ماده واحده در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ بیست ونهم تیرماه یکهزار و سیصد وهشتاد و دو مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 8/5/1382 به تائید شورای نگهبان رسیده است .
رئیس مجلس شورای اسلامی - مهدی کروبی

نوع : قانون

شماره انتشار : 17033

تاریخ تصویب : 1382/03/25

تاریخ ابلاغ : 1382/05/29

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.