×

اساسنامه شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

اساسنامه شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

اساسنامه-شرکت-مادر-تخصصی-مدیریت-منابع-آب-ایران-
شماره 2730/ت 28225ه 20/3/1382
هیات وزیران در جلسه مورخ 7/12/1381 بنا به پیشنهاد شماره 100/20/69442 مورخ 7/12/1381 وزارت نیرو و به استناد ماده ( 4 ) قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی^، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران - مصوب 1379 - ، اساسنامه شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران را بشرح زیر تصویب نمود:

فصل اول - کلیات و سرمایه
ماده 1 - نام شرکت ، شرکت مدیریت منابع آب ایران است که دراین اساسنامه شرکت نامیده می شود.
ماده 2 - هدف از تشکیل شرکت ساماندهی فعالیتهای تصدی زارت نیرو در امور آب شامل ساماندهی ، هدایت ، راهبری و پشتیبانی فنی ، مهندسی ، حقوقی ، مالی واداری شرکتهای زیر مجموعه در زمینه شناخت ، مطالعه ، توسعه ، حفاظت ، بهره برداری بهینه از منابع آب ، تاسیسات و سازه های آبی و استحصال انرژی برق آبی و تاسیسات مربوط می باشد.
ماده 3 - مرکز اصلی شرکت تهران است و شرکت می تواند با رعایت قوانین و مقررات برای اجرای عملیات مقرر در این اساسنامه شعب یا نمایندگیهایی با تصویب مجمع عمومی تاسیس نماید.
ماده 4 - شرکت دارای شخصیت حقوقی و مستقل بوده و به صورت شرکت سهامی .خاص ) اداره می شود. این شرکت وکلیه شرکتهای زیر مجموعه دارای استقلال مالی می باشد و طبق اساسنامه ، اصول بازرگانی و آئین نامه های استخدامی ، مالی ، معاملاتی خوداداره می شوند.
ماده 5 - مدت شرکت نامحدود است .
ماده 6 - سرمایه شرکت مبلغ ده میلیون ( 000/000/10 ) ریال است که به یکصد سهم یکصد هزار ( 000/100 ) ریالی با نام تقسیم می گردد. صددرصد ( 100% ) سهام متعلق به دولت است .
تبصره - تغییرات سرمایه با رعایت قوانین مربوط با پیشنهاد مجمع عمومی فوق العاده خواهد بود.
فصل دوم - موضوع فعالیت و وظایف شرکت
ماده 7 - موضوع فعالیت شرکت عبارت است از مدیریت سهام و سرمایه های شرکت در شرکتهای زیر مجموعه و انجام هر گونه فعالیت در راستای شناخت ، مطالعه ، توسعه ، حفاظت ، بهره برداری بهینه از منابع آب ، تاسیسات و سازه های آبی ( به استثنای امور مربوط به توزیع آب ، جمع آوری وانتقال وتصفیه فاضلاب شهری و روستایی ) و ظرفیتهای برق آبی اعم از مدیریت نظارت ، سرمایه گذاری در چارچوب تکالیف مندرج در قوانین و مقررات مربوط و سیاستهای وزارت نیرو که از طریق شرکتهای زیر مجموعه و یا عنداللزوم با تصویب مجمع عمومی توسط شرکت انجام خواهد شد. موارد ذیل از جمله آن می باشد
1 - کارگزاری وزارت نیرو در اجرای قانون توزیع عادلانه آب و سایر قوانین ومقررات مربوط به آب ، از جمله مدیریت و کنترل بهره برداری از منابع آب وانجام امور مطالعات پایه و حفاظت کمی و کیفی منابع آب .
2 - بررسی و تدوین پیشنهادهای لازم در زمینه راهبردها،سیاستها بنرامه های بلند مدت ومیان مدت بخش آب وارائه آنها به وزارت نیرو.
3 - اجرای برنامه ها ومصوبات وزارت نیرو.
4 - جمع آوری ، تهیه ، تولید و تحلیل اطلاعات پایه مورد نیاز برای شناخت و رفتار سنجی کمی وکیفی منابع آب .
5 - راهبری و انجام نظارت در شناخت ، مطالعه واجرای طرحهای تامین و انتقال آب ، شبکه های آبیاری و زهکشی ، پایداری وایمنی سدها، مهندسی رودخانه ها و سواحل ، کنترل سیلاب و تغذیه مصنوعی و تولید انرژی برق آبی و همچنین راهبری و انجام نظارت در بهره برداری از تاسیسات و سازه های مربوط.
تبصره - تولید انرژی برق آب ی توسط شرکتهای زیر مجموعه با رعایت دستورالعمل های بهره برداری وتحت مدیریت مرکز ملی راهبری و پایش شبکه سراسری برق کشور ( دیسپاچینگ ) خواهد بود.
6 - تهیه ، تدوین دستورالعملها و روشهای استفاده بهینه از منابع آب وارائه آنها به وزارت نیرو برای تصویب .
7 - انجاخ عملیات لازم به منظور نظارت در نحوه استفاده از منابع آب در بخشهای مخلتف مصرف به نمایندگی از طرف وزارت نیرو و همچنین ترویج فرهنگ مدیرت مصرف به منظور بهینه سازی مصرف و کاهش مصارف غیر ضروری .
8 - تهیه دستورالعمل ها، ضوابط، معیارها واستاندارهای فنی و تخصصی مودر نیاز در زمینه احداث ، نگهداری و بهره برداری از تاسیسات و سازه های آبی و ارائه آن به وزارت نیرو برای تصویب .
9 - انجام اقدامات لازم برای توسعه تحقیقات ، فن آوری ، انتقال دانش فنی ، اطلاع رسانی در زمینه های آب و انرژی برق آبی و نیز تامین منابع مالی و پشتیبانی از اینگونه فعالیتها.
10 - انجام اقدامات لازم به منظور آموزش و توسعه منابع انسانی و سایر عوامل موثر در ارتقای مدیریت و بهره وری از تاسیسات و سازه های آبی و برق آبی .
11 - حمایت از توسعه فعالیتهای آموشی و پژوهشی و تحقیقات در زمینه های تخصصی مرتبط با بخش آب و پشتیبانی از برنامه های تربیت متخصصان مورد نیاز بخش آب کشور.
12 - عضویت در انجمنهای علمی وتخصصی داخلی و بین المللی در چارچوب قوانین ومقررات ذیربط.
13 - همکاری با موسسات داخل و خارج کشور و تبادل اطلاعات علمی برای انجام وظایف شرکت .
14 - تدوین و پیشنهاد تعرفه های آب برای مشترکین شرکتهای زیر مجموعه به وزارت نیرو وانجام هماهنگیهای لازم با دستگاههای ذیربط برای سیر مراحل قانونی تصویب ونظارت بر اعملا تعرفه ها در شرکتهای زیر مجموعه .
15 - انجام معاملات وانعقاد قراردادهای مربوط به خرید وفروش عمده آب انرژی برق آبی از طریق شرکتهای زیر مجموعه .
16 - مدیریت ، توسعه و تامین منابع مالی بخش آب جهت سرمایه گذاری در تاسیسات تامین آب ، انتقال آب وانرژی برق آبی برابر برنامه های مصوب واستفاه بهینه از این منابع از طریق برقراری تسهیلات و گردش منابع مالی ، فی مابین شرکت و شرکتهای زیر مجموعه
17 - اتخاذ روشها و راهکارهای مدیریت مالی واجرائی و تدابیرو راهکارهای لازم به منظور حصول اطمنیان از اجرای صحیح و به موقع طرحها و انجام سایر فعالیتها.
18 - اخذ هرگونه وام و تسهیلات مالی از منابع داخلی وخارجی ، عرضه اوراق قرضه مشارک داخلی و پیش فروش اشتراک سایر روشهای تامین مالی و همچنین تضمین شرکتهای زیر مجموعه برای اخذ وام و تسهیلات با رعایت ضوابط و دستورالعملهای مصوب مجمع عمومی .
19 - برنامه ریزی و انجام اقدامات لازم به منظور تامین منابع مالی ، جلب مشارکتهای مردمی بخش خصوصی وهمچنین جلب سرمایه بر اساس ضوابط ومقررات مربوط به منظور توسع ظرفیتهای اجرای طرحهای آب و بهره برداری از تاسیسات مربوط.
20 - انجام اقدامات و پشتیبانی های لازم به منظورتوسعه مشارکت بخش خصوصی کشور برای انجام مور مطالعاتی ، اجرائی ، بهره برداری و نگهداری طرحهای آب و برق آبی وتاسیسات مربوط بر اساس ضوابط و مقررات مربوط.
21 - هماهنگی وتنظیم روابط فنی ، مالی ، اداری بین شرکتهای زیر مجموعه با یکدیگر و باشرکت .
22 - ارزیابی از عملکرد سالانه شرکتهای زیرمجموعه درزمینه های مدیریت فنی ، مالی ، اداری ومنابع انسانی .
23 - تشکیل شرکت ومشارکت در شرکتهای دیگر که مرتبط با موضوع شرکت باشد بارعایت مقررات مربوط.
24 - مبادرت به هرگونه فعالیت که با هدف شرکت مرتبط باشد.
فصل سوم - ارکان شرکت
ماده 8 - ارکان شرکت بشرح زیر می باشد:
1 - مجمع عمومی .
2 - هیات مدیره ومدیرعامل .
3 - بازرس وحسابرس .
الف - مجمع عمومی
ماده 9 - مجمع عمومی از افراد زیر تشکیل می شود:
1 - وزیر نیرو به عنوان رئیس مجمع عمومی .
2 - وزیر امور اقتصادی ودارایی .
3 - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور.
4 - وزیر جهاد کشاورزی .
5 - وزیر صنایع ومعادن .
ماده 10 - مجامع عمومی شرکت عبارتنداز:
1 - مجمع عمومی عادی .
2 - مجمع عمومی فوق العاده .
ماده 11 - مجمع عمومی عادی حداقل سالی دوبار برای بررسی و اتخاذ تصمیم نسبت به صورتهای مالی ، صورتهای مالی تلفیقی ،بررسی و تصویب بودجه شرکت و رسیدگی به سایر موضوعات مذکور در دستور جلسه تشکیل خواهد شد.
ماده 12 - مجمع عمومی عادی با حضور اکثیت اعضاء ومجمع عمومی فوق العاده با حور حداقل چهارعضو رسمیت خواهد داشت . تصمیمات در مجمع عمومی عادی با سه رای و در مجمع عمومی فوق العاده با چهار رای موافق معتبر خواهد بود. دعوت مجمع عمومی اعم ازعادی یا فوق العاده با ذکر تاریخ و محل تشکیل ودستور جلسه ، توسط رئیس مجمع عمومی به عمل خواهد آمد. دستور جلسه و سوابق مربوط به موضوعاتی که در دستور مجمع قرار دارد باید همراه دعوتنامه حداقل ده روز قبل از تشکیل ، برای اعضای مجمع ارسال شود.
ماده 13 - وظایف مجمع عمومی عادی عبارت است از:
1 - بررسی وتصویب خط مشی و برنامه عملیاتی شرکت .
2 - اتخاب رئیس واعضای هیات مدیره شرکت به پیشنهاد وزیر نیرو برای مدت دو سال .
3 - انتخاب بازرس و حسابرس شرکت .
4 - رسیدگی واتخاذ تصمیم نسبت به گزارش عملکردسالانه ،صورتهای مالی ، صورتهای مالی تلفیقی و بودجه شرکت .
5 - اتخاذ تصمیم نسبت به اندوخته ها ونحوه تقسیم سود.
6 - تعیین حقوق ومزایای اعضای هیات مدیره و حق الزحمه بازرس و حسابرس وانتخاب روزنامه کثیرالانتشار.
7 - تصویب اخذ وام واعتبار از منابع داخلی وخارجی با رعایت مقررات مربوط.
8 - بررسی وتصویب ساختار کلان شرکت وتعیین سقف پستهای مورد نیاز و برنامه های جذب واستخدام نیروی انسانی شرکت .
9 - تصویب آئین آئین نامه های مالی ، معاملاتی واستخدامی شرکت .
10 - اتخاذ تصمیم نسبت به تاسیس شرکت جدید یا مشارکت در سایر شرکتها طبق قوانین ومقررات مربوط.
11 - اتخاذ تصمیم نسبت به پیشنهاد هیات مدیره در مورد صلح و سازش در دعاوی وارجاع به داوری با رعایت اصل یکصد و سی و نهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران .
12 - تصویب وابلاغ ضوابط تعیین اعضای هیات مدیره ، سازماندهی و ساختارنیروی انسانی شرکتهای زیر مجموعه .
13 - تصویب وابلاغ ضوابط سرمایه گذاری برای شرکتهای زیرمجموعه .
14 - بررسی واتخاذ تصمیم نسبت به انتقال سهام مشمول واگذاری متعلق به شرکت در شرکتهای زیر مجموعه .
15 - تصویب ضوابط مربوط به تعیین حق الزحمه انجام امورکارگزاری .
16 - اتخاذ تصمیم نسبت به سایر موضوعاتی که با رعایت مقررات این اساسنامه در دستور مجمع عمومی عادی قرار می گیرد.
ماده 14 - وظایف مجمع عمومی فوق العاده بشرح زیر می باشد:
1 - اتخاذ تصمیم نسبت به افزایش و یا کاهش سرمایه درچارچوب قانون و پیشنهاد به هیات وزیران برای تصویب .
2 - بررسی واتخاذ تصمیم نسبت به اصلاح یا تغییر مواد اساسنامه شرکت در چارچوب قانون و پیشنهاد به هیات وزیران برای تصویب .
3 - بررسی واتخاذ تصمیم نسبت به انحلال شرکت در چارچوب قانون و پیشنهاد به هیات وزیران برای تصویب .
ب - هیات مدیره مدیرعامل
ماده 15 - هیات مدیره شرکت مرکب از سه یا پنج عضو خواهد بود که با تصویب مجمع عمومی عادی از بین افراد صاحب نظر درتخصصهای مرتبط با فعالیتهای شرکت برای مدت دو سال انتخاب و پس از انقضای مدت تا زمانی که تجدید انتخاب به عمل نیامده در سمت خود باقی خواهند بود وانتخاب مجدد آنها برای دوره های بعد بلامانع است . اعضای هیات مدیره یک نفر را از بین خود بعنوان نایب رئیس هیات مدیره انتخاب خواهند نمود.
تبصره 1 - رئیس هیات مدیره در حکم معاون وزیر نیرو خواهدبود.
تبصره 2 - هر یک از اعضای هیات مدیره به صورت تمام وقت در شرکت یا شرکتهای تابعه اشتغال داشته و به ترتیبی که هیات مدیره مشخص می نماید راهبری حوزه ای از فعالیتهای شرکت و با تعدادی از شرکتهای زیر مجموعه را عهده دار خواهد بود.
ماده 16 - مجمع عمومی عادی می تواند دو نفر عضو علی البدل به عنوان جایگزین اعضای اصلی هیات مدیره انتخاب کند که در صورت فوقت یا استعفاء یا هر دلیل دیگر که ادامه فعالیت یا یا دونفر از اعضای اصلی هیات مدیره غیر ممکن گردد. اعضای علی البدل با تشخیص رئیس مجمع عمومی جایگزین خواهند شد.
ماده 17 - جلسات هیات مدیره با حضور اکثریت اعضاء رسمیت می یابد وتصمیمات با اکثریت مطلق آرای اعضاء اتخاذ خواهد شد.
ماده 18 - جلسات هیات مدیره حداقل هر ماه یک بار و به طور منظم تشکیل ودستور جلسه یک هفته قبل از تشکیل جلسه توسط رئیس هیات مدیره برای اعضاء ارسال خواهد شد.
تبصره 1 - اداره جلسات هیات مدیره یا رئیس هیات مدیره ودر غیاب وی با نایب رئیس هیات مدیره می باشد.
تبصره 2 - جلسات هیات مدیره در صورت لزوم با درخواست کتبی دو نفر از اعضای هیات مدیره به طور فوق العاده تشکیل خواهد شد.
ماده 19 - هیات مدیره دارای دفتری خواهد بود که صورتجلسات هیات مدیره در آن با درج نظر مخالفین ثبت و به امضای اعطای حاضر خواهد رسید. مسئولیت ابلاغ و پیگیری مصوبات هیات مدیره با رئیس هیات مدیره می باشد.
ماده 20 - اعضای هایت مدیره شرکت و شرکتهای تابعه حق پذیرش هیچ سمتی ( به صورت موظف و غیر موظف ) در سایر شرکتهای مادر تخصصی و شرکتهای زیر مجموعه آنان را ندارند و حقوق ومزایای خود را از یکی از شرکتهایی که عهده دار وظایف هیات مدیره در آن هستند دریافت خواهند نمود.
ماده 21 - هیات مدیره برای انجام هرگونه عملیات ومعاملاتی که مربوط به موضوع فعالیت شرکت بوده اتخاذ تصمیم درباره آنها صریحا" در صلاحیت مجامع عمومی قرار نگرفته باشد دارای اختیارات کامل است . هیات مدیره به ویژه اختیارات زیر را دارا می باشد:
1 - پیشنهاد خط مشی وتائید برنامه عملیاتی مدیریت شرکت وارائه به مجمع عمومی عادی برای تصویب .
2 - رسیدگی و تائید بودجه و گزارش عملکرد سالانه وصورتهای مالی شرکت وصورتهای مالی تلفیقی وارائه به مجمع عمومی برای تصویب .
3 - تائید آئین نامه های مالی ، معاملاتی ، استخدامی شرکت و ارائه آن به مجمع عمومی عادی برای تصویب .
4 - بررسی و پیشنهاد اصلاح و یا تغییر مواد اساسنامه یاانحلال شرکت و یا شرکتهای تابعه در چارچوب قانون به مجمع عمومی شرکت مادر تخصصی .
5 - پیشنهاد تغییرات در سرمایه شرکت به مجمع عمومی .
6 - بررسی وتائید آئین نامه های داخلی لازم برای اداره شرکت .
7 - بررسی و پیشنهاد نسبت به تشکیل کار گروه های تخصصی مرتبط با وظایف .
8 - پیشنهاد تحصیل وام یا اعتبار از بانکها وموسسات اعتباری به مجمع عمومی .
9 - پیشنهاد صلح وسازش در دعاوی وارجاع امر به داوری وتعیین داور و همچنین استرداد دعوی به مجمع عمومی با رعایت مقررات مربوط.
10 - بررسی واتخاذ تصمیم در مورد مسائلی که رئیس هیات مدیره و مدیرعامل در هیات مدیره مطرح می نماید مگر در مواردی که از وظایف مراجع صلاحیت دار دیگر باشد.
11 - تعیین اعضای هیات مدیره شرکتهای تابعه .
12 - تعیین بارزس و حسابرس شرکتهای تابعه طبق قوانین و مقررات مربوط.
13 - رسیدگی و اتخاذ تصمیم نسبت به صورتهای مالی و بودجه سالانه شرکتهای تابعه .
14 - تعیین نمایندگان تام الاختیار برای شرکت در مجمع عمومی شرکتهای زیر مجموعه .
تبصره - هیات مدیره شرکت همزمان عهده دار وظیفه نمایندگی سهام شرکت مادر تخصصی در مجامع عمومی شرکتهای تابعه می باشد.
15 - انجام حسابرسی داخلی نسبت به عملیات ومعاملات وفعالیتهای شرکت و شرکتهای تابعه ، انجام این وظیفه نباید در امور اجرائی جاری شرکت و شرکتهای تابعه خللی وارد آورد.
16 - بررسی واتخاذ تصمیم نسبت به هرنوع مشارکت وسرمایه گذاری توسط شرکتهای تابعه در چارچوب مصوبات مجمع عمومی .
17 - تدوین و پیشنهاد ضوابط سرمایه گذاری برای شرکتهای زیر مجموعه به مجمع عمومی .
18 - تدوین برناه های توسعه منابع انسانی برای تربیت وارتقای کادر مدیریت در شرکتهای تابعه بارعایت قوانین و مقررات مربوط.
19 - آماده سازی شرکتهای قابل واگذاری برای فروش با رعایت قوانین ومقررات مربوط.
20 - تصویب سیاستهاو خط مشی های شرکتهای تابعه در چارچوب مصوبات مجمع عمومی و سیاستهای وزارت نیرو.
21 - بررسی وتصویب ساختار کلان وبرنامه جذب نیروی انسانی شرکتهای تابعه در چارچوب مصوبات مجمع عمومی .
22 - تصویب تشکیلات تفصیلی شرکت در چارچوب تشکیلات کلان شرکت و مصوبات مجمع عمومی .
ماده 22 - هیات مدیره موظف است یک نسخه از صورتهای مالی شرکت ، صورتهای مالی تلفیقی شرکت و شرکتهای تابعه و گزارش هیات مدیره را در مهلت مقرر به منظور رسیدگی واظهارنظر برای بازرس و حسابرس شرکت ارسال نماید.
تبصره - مبنای تهیه وتنظیم و ارائه صورتهای مالی شرکت استانداردهای لازم الاجرای حسابداری می باشد.
ماده 23 - هیات مدیره به مسئولیت خودمی تواند قسمتی ازاختیارات خود را به مدیرعامل تفویض نماید.
ماده 24 - مدیرعامل بالاترین مقام اجرائی شرکت بوده و برای مدت دوسال از بین اعضای هیات مدیره یا خارج از آن توسط هیات مدیره انتخاب با حکم وزیر نیرو منصوب می شود. مدیرعامل درحدود قوانین ومقررات واین اساسنامه مسئول اداره امور شرکت می باشد. مدیرعامل می تواند با مسئولیت خود بخشی از وظایف و اختیارات خود را به هر یک از کارکنان شرکت تفویض نماید.
ماده 25 - در صورت انقضای مدت مدیریت مدیرعامل اقدامات وی تا تعیین مدیرعامل جدید افذ ومعتبر می باشد.
ماده 26 - موارد زیر از جمله وظایف مدیرعامل می باشد:
1 - اجرای مصوبات مجامع عمومی وهیات مدیره .
2 - تهیه و بودجه سالانه ،صورتهای مالی و صورتهای مالی تلفیقی شرکت با شرکتهای تابعه وارائه آن به هیات مدیره .
3 - تهیه و تنظیم برنامه عملیاتی شرکت و ارائه آن به هیات مدیره .
4 - اداره امور فنی ، مالی ، اداری واستخدامی شرکت .
5 - یشنهاد آئین نامه مالی ، معاملاتی و استخدامی شرکت درهیات مدیره .
6 - پیشنهاد تشکیلات تفصیلی شرکت به هیات مدیره در چارچوب مصوبات مجمع عمومی .
7 - تنظیم قراردادهای مربوط به بندهای ( 1 ) و ( 3 ) ماده ( 7 ) اساسنامه وارائه آنها به هیات مدیره جهت تصویب .
8 - نظارت بر حسن اجرای اساسنامه و آئین نامه های شرکت و انجام اقدامات لازم برای حسن اداره امور شرکت در حد قوانین و مقررات مربوط.
9 - نمایندگی شرکت در برابر مراجع قضائی واشخاص حقیقی و حقوقی اعم از داخلی یا خارجی با حق انتخاب وکلی و وکیل در توکیل .
10 - انجام کلیه امور استخدامی در حدود تشکیلات و بودجه و مصوبات مجمع عمومی .
11 - اتخاذ تصمیم واقدام نسبت به کلیه امور و عملیات شرکت به استثنای آنچه از وظایف مجمع عمومی و هیات مدیره است .
ماده 27 - کلیه چکها واسناد واوراق مالی و قراردادها و اسناد تعهدآور شرکت باید به امضای مدیرعامل و یا نماینده وی و یکی از اعضای هیات میدره و یا نماینده منتخب هیات مدیره برسد و مکاتبات اداری به امضای مدیرعامل یا نماینده وی خواهد رسید. کلیه چکه علاوه بر امضای افراد فوق الذکر به امضای ذیحساب و یا نماینده وی نیز خواهد رسید.
ج - بازرس و حسابرس
ماده 28 - شرکت دارای بازرس و حسابرس خواهد بود که بر طبق قوانین و مقررات مربوط با تصویب مجمع عمومی برای مدت یکسال انتخاب خواهد شد.
تبصره 1 - اقدامات بازرس وحسابرس در اجرای وظایف خود نباید مانع جریان کارهای عادی شرکت گردد.
تبصره 2 - مجمع عمومی عادی می تواند بازرس و حسابرس علی البدل انتخاب نماید، تا چنانچه بازرس و حسابرس اصلی قادر به انجام وظایف خود نباشد حسب تشخیص رئیس مجمع عمومی به وظایف خود عمل نماید.
فصل چهارم - صورتهای مالی
ماده 29 - سال مالی شرکت از اول فرودرین ماه هرسال تا پایان اسفند ماه همان سال می باشد.
ماده 30 - صورتهای مالی شرکت باید در موعد مقرر قانونی در اختیار بازرس قرار داده شود.
فصل پنجم - سایر مقررات
ماده 31 - این شرکت و شرکتهای زیرمجموعه از نظر سیاستها، برنامه ها و فعالیتهای توسعه و بهره برداری تابع ضوابط ومقررات وزارت نیرو خواهند بود.
ماده 32 - شرکت مکلف است ظرف شش ماه آئین نامه های مقرر در این اساسنامه را تهیه و پس از تصویب مجمع عمومی به مرحله اجراء در آورد تا موقعی که این آئین نامه ها به تصویب نرسیده مقررات قبلی به قوت خود باقی است .
ماده 33 - منظور از شرکت زیر مجموعه ، شرکتی است که سهام آن به هر میزان متعلق به شرکت باشد. شرکت زیر مجموعه ای که بیش از پنجاه درصد ( 50% ) سهام آن متعلق به شرکت باشد شرکت تابعه نامیده می شود. اتسامی شرکتهای زیر مجموعه در جدول پیوست درج گردیده است .
این اساسنامه به موجب نامه های شماره 2768/30/82 مورخ 24/1/1382 و شماره 2739/30/82 مورخ 19/1/1382 شورای نگهبان به تائید شورای یاد شده رسیده است .
معاون اول رئیس جمهور - محمد رضا عارف


اسامی شرکتهای زیر مجموعه شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران پیوست تصویبنامه شماره 2730/ت 28225ه مورخ 20/3/1382

ردیف نام شرکت
1 آب منطقه ای آذربایجان شرقی واردبیل
2 آب منطقه ای آذربایجان غربی
3 آب منطقه ای اصفهان
4 آب منطقه ای تهران
5 آب منطقه ای خراسان
6 آب منطقه ای سیستان وبلوچستان
7 آب منطقه ای غرب
8 آب منطقه ای فارس
9 آب منطقه ای کرمان
10 آب منطقه ای گیلان
11 آب منطقه ای مازندران
12 آب منطقه ای هرمزگان
13 آب منطقه ای یزد
14 سازمان آب و برق خوزستان
15 توسعه منابع آب ونیروی ایران
16 شرکت بهره برداری بوشهر
17 شرکت بهره برداری تهران
18 شرکت بهره برداری دز ( ناحیه شمال )
19 شرکت بهره برداری دشت ساوه
20 شرکت بهره برداری دشت قزوین
21 شرکت بهره برداری دشت گرمسار
22 شرکت بهره برداری دشت گلپایگان
23 شرکت بهره برداری دشت مغان
24 شرکت بهره برداری زاینده رود
25 شرکت بهره برداری زرینه رود
26 شرکت بهره برداری سد ونیروگاه دز
27 شرکت بهره برداری سد ونیروگاه شهید عباسپور
28 شرکت بهره برداری سد ونیروگاه کرخه
29 شرکت بهره برداری سد ونیروگاه مسجدسلیمان
30 شرکت بهره برداری شبکه های آبیاری جنوب شرق خوزستان
31 شرکت بهره برداری عمران غرب
32 شرکت بهره برداری فارس
33 شرکت بهره برداری کرخه وشاوور
34 شرکت بهره برداری گتوبد
35 شرکت بهره برداری گلستان
36 شرکت بهره برداری گیلان
37 شرکت بهره برداری مارون بهبهان
38 شرکت بهره برداری مازندران
39 شرکت بهره برداری میناب
40 شرکت بهره برداری وحدت ( مهاباد )
41 شرکت تولید وانتقال آب جنوب شرق
42 شرکت فرآب

نوع : اساس نامه

شماره انتشار : 17033

تاریخ تصویب : 1381/12/07

تاریخ ابلاغ : 1382/05/29

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.