×

حکم آماده به خدمت ابطال و استحقاق شاکی ، به دریافت حقوق قانونی تضییع شده وی در این زمینه تأیید میشود

حکم آماده به خدمت ابطال و استحقاق شاکی ، به دریافت حقوق قانونی تضییع شده وی در این زمینه تأیید میشود

حکم-آماده-به-خدمت-ابطال-و-استحقاق-شاکی-،-به-دریافت-حقوق-قانونی-تضییع-شده-وی-در-این-زمینه-تأیید-میشود

وکیل


تاریخ 11/4/69 شماره دادنامه : 112 کلاسه پرونده : 68/58
مرجع رسیدگی : هیأا عمومی دیوان عدالت اداری .
شاکی : آقای ایرج نیکو.
موضوع شکایت و خواسته : اعلام تعارض آراء صادره از شعب سوم و هشتم .
مقدمه : الف . شعبه هشتم در رسیدگی به پرونده کلاسه 62/48 و 61/2624 موضوع شکایت آقای ایرج نیکو ، بطرفیت :وزارت ارشاد اسلامی بخواسته : اعتراض بحکم آماده بخدمت 3133-7/6/60 اداره کل ارشاد اسلامی استان مازندران بازگشت بخدمت و پرداخت مابه التفاوت حقوق آماده به خدمت بشرح دادنامه شماره 174و173 مورخ 30/7/64 چنین رای صادر نموده است :
در خصوص حکم آماده بخدمت 7/6/60 و مطالبه مابه التفاوت حقوق آماده بخدمت بودن ، نظر به خاتمه مهلت اجرای قانون پاکسازی در تاریخ 6/6/59 و توجه به مفاد نامه مورخ 12/7/59 کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی و تأیید و دستور مقام نخست وزیری تحت شماره 9400-14/7/59 در مورد بی اعتباری آرای و تصمیمات هیأتهای پاکسازی بعد از تاریخ 6/6/59 و با عنایت به رای 7-11/7/62 هیات عمومی دیوان عدالت اداری ، در باب قابل اعمال نبودن مقررات ماده واحده لایحه قانونی مصوب 4/4/59 شورای انقلاب اسلامی بعد از انحلال و خاتمه قلمرو زمانی وظایف و اختیارات هیأتهای پاکسازی و نیز عدم تحقق شرایط مصرح در ماده 116 قانون استخدام کشوری حکم مذکور فاقد اعتبار و آثار قانونی بوده ابطال و استحقاق شاکی ، به دریافت حقوق قانونی تضییع شده وی در این زمینه تأیید میشود . ثانیاً در مورد دادخواست بازگشت بکار با توجه به آثار حکم قطعی و لازم الاجرای 33-25/2/62 هیات تجدید نظر بازسازی که شاکی محکوم به بازنشستگی شده است ،قبول این تقاضا در وضع فعلی مجوز قانونی نداشته و مردود اعلام میشود .
ب . شعبه سوم در رسیدگی به پرونده کلاسه 65/362 موضوع شکایت آقای ایرج نیکو بطرفیت وزارت ارشاد اسلامی ،بخواسته : لغوحکم بازنشستگی زودرس با 15 سال سابقه خدمت و اعاده بخدمت و پرداخت خسارات وارده و احقاق حقوق تضییع شده بشرح دادنامه شماره 474-10/11/66 چنین رای صادر نموده است
: در مورد صدور رای مزبور و بازنشستگی نامبرده به لحاظ اینکه جرم انتسابی با مواد استنادی منطبق بوده تخلفی از مقررات و تضییع حقی مشهود نیست لذا به رد شکایت اظهار نظر میشود .
هیات عمومی دیوان عدالت اداری ،در تاریخ فوق به ریاست آیت ا… سید ابوالفضل موسوی تبریزی و با حضور رؤسای شعب دیوان تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء بشرح آتی مبادرت به صدور رای مینماید .
رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری
با عنایت به اینکه رای صادره از شعبه هشتم مبتنی بر لغو ابطال حکم آماده بخدمت صادر شده که آنرا فاقد اعتبار و آثار قانونی دانسته و در رای صادره از شعبه سوم در باب حکم بازنشستگی و اعاده به خدمت شکایت را مردود تلقی نموده بنابراین با امعان نظر در جمیع جهات و بررسی و دقت ملاحظه میگردد که آراء یاد شده از مصادیق آراء معارض در موراد مشابه موضوع ماده 20 قانون دیوان عدالت اداری نبوده و لذا ازاین جهت قابل طرح و رسیدگی در هیات عمومی دیوان تشخیص نگردید .
رئیس هیات عمومی دیوان عدالت اداری
سید ابوالفضل موسوی تبریزی

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 112

تاریخ تصویب : 1369/04/11

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.